The Witcher 3: Wild Hunt

۰۹ اسفند ۱۳۹۳ موضوعات: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پیش نمایش، کامپیوتر بدون دیدگاه 1,063 بازدید

سال ۲۰۰۷ بود که صنعت بازی با معرفی اولین شاهکار از مجموعه WITCHER تکانی در سبک نقش آفرینی به خود دید بازی که خواستگاهی لهستانی داشت و بر خلاف انتظار توسط استودیویی  به نام CD PROJECT  تولید شده بود که تا قبل از آن حتی یکبار هم در صنعت بازی نامی  از آن برده نشده بود .
از موفقیت قسمت اول WITCHER سطح انتظارات هم از آن بالا رفت و و سازندگان با ساختن قسمت  دوم آن ثابت کردن در موفقیت ان ها هیچ وقت شانس دخیل  نبوده و بار دیگر توانستند یک شاهکار به یاد ماندنی از خود بر جایی بگذارند

بعد از مسجل شدن توانایی های CD PROJECT    و بزرگتر شدن این شرکت ان ها شروع به کار روی پروژه های دیگری نیز کردند که نتیجه ی ان Cyberpunk 2077  بود که هنوز در فاز تولید به سر می برد تا در زمان نا معلوم در سال ۲۰۱۵منتشر گردد اماخبرخوش در ۴ فوریه سال ۲۰۱۳ اعلام شد که game informer رسما ساخت قسمت سوم WITCHER را نیز  تایید کرد البته تا قبل از ان هم شایعاتی در خصوص تولید WITCHER3  به گوش می رسید حتی CD PROJECT در حرکتی زیرکانه نشانه های از تایید این شایعات را با تریلر جنجالی Cyberpunk 2077   اعلام کرده بود ولی به هر حال این  game informer  بود که رسما  به این شایعات خاتمه داد و بعدا هم در نمایشگاه E3 معرفی کنسول های نسل آینده WITCHER3  هم بالاخره خودی نشان داد ۶ سال از ان تاریخ استثنایی  می گذرد حالا با جدیت روی قسمت سوم و پایانی  این سه گانه کار می کنند. البته این که WITCHER3   پایان این سه گانه باشد هنوز حرف و حدیث های وجود دارد چرا که سازندگان تمایل خود را برای ساخت بازی های دیگر با حضور Geralt  شخصیت اصلی این سری اعلام کرده اند چندی پیش سالگرد ۶ سالگی  تولید این IP  نیز توسط سازندگان به تمام طرفداران تبریک گفته شد ان ها در سایت رسمی بازی از تمامی حامیان خود تشکر کرده و حمایت ان ها را علت اصلی پیشرفت این استودیو و حضور موفق این مجموعه در صنعت گیم اعلام کردند ضمنا آن ها از فروش ۶ میلیون نسخه ای  این  دوقسمت  نیز پرده برداشتند  که ان را نتیجه ی این حمایت ها دانسته اند به هر حال WITCHER3   تا چند ماه دیگر برای پلتفورم هایPC.PS4.XBOX ONE  عرضه  خواهد شود .
فعلا زمان رسمی  عرضه یبازی اعلام نشده  اما اگر پروسه تولید  طبق برنامه  پیش رود کم تر از یک سال دیگر برای عرضه اماده می شود در حال  حاضر اطلاعات محدودی  هم از محتوای این قسمت به بیرون درز پیدا کرده است

اشوب در قلمرو شمال
در خصوص داستان این قسمت هر چقدر که جست و جو کردیم جز چند خط داستانی کلی چیز دیگری دستگیرمان نشد و تنها چیزی که فهمیدیم این بود  که حماسه WITCHER3 ,  در ادامه ی قسمت دوم ان دنبال می شود و حوادث ان یک بار دیگر در قلمرو NILFgaard اتفاق خواهد افتاد . ظاهرا یک سری جنگ های داخلی در این منطقه بزرگ به وقوع پیوسته و ان را در اشوبی بزرگ قرار داده است .

142510317961233529

 

از طرف دیگر سرو کله گروه خطرناک wild hunt هم پیدا شده . که خود منشآ یک سری آشوب های بزرگ تر شده است و این گونه اوضاع را در NILFgaard بیش از پیش به هم ریخته شد  . حال گرالت در ماجراجویی جدید خود درکنار رسیدگی به اوضاع NILFgaard باید با این گروه خطرناک نیز دست پنجه نرم کرده و به دنبال رئیس ان ها King of the  wild  hunt خطرات زیادی رابر جان بخرد  اما ببینیم wild hunt ها چه گروهی هستند
wild hunt the   گروه متشکل از اشباح ترسناک هستند که تحت رهبری King of the  wild  hunt به یکباره از آسمان ظاهر شده و مصیبت و مرگ و بد بختی را بر سر مردم  می ریزند گفته می شود ان ها دراغلب فصل سال دیده میشوند

142510326641748430

جز زمستان که ظاهرآ فعالیت های انها کمتر می شود  . شیوه نبرد ان ها غالبا بر مبنای ایجاد رعب و وحشت است و برای نابودی دشمنان خود نیز از جادوهای مرگ بار و ممنوعه استفاده می کنند جادو های که بیشتر سر منشآ ان ها به آئین خرافی و فرقه ای بر میگردد .
در طول بازی گرالت چند بار با ان ها مواجهه شد و پی برد که در برابر انها  تنها شمشیر نقره و جادو موثر است
اما wild hunt ها هر بار که ظاهر می شوند عده ای را با خود ربوده و با تسخیر جسم شان ان ها را در راستای نقشه هایشان به کار می گیرند

142510345398939773

داستان های این گروه همیشه در فرهنگ  الف ها و دورف ها بوده است در برخی از کتب قدیمی الف ها از ان ها به عنوان سواران سرخ  نیز یاد شده است
در خصوص پیدایش و سر منشا ء این گروه عقاید متفاوتی وجود دارد ، برخی ان ها را پدیدهای جادویی می دانند و
ان ها را بی ربط به اشباح توصیف می کنند
برخی دیگر می گویند که ان ها اشباح شوالیه های کشته شده از قسمت های مختلف دنیا هستند که به قصد انتقام مجدد باز گشته اند نظر دیگر می گوید ان ها توسط نیروی قدرتمند مرموزخلق شده و به جهان های مختلف در جست و جوی برده فرستاده شده اند اما هر چه که باشند wild  hunt به نوعی در سر نوشت گرالت گره خورده و ارتباطی با  گذشته  او دارند از جای که گرالت حافظه خود را از دست می دهد دقیقا قادر نیست  به یاد بیاورد این ارتباط با ان ها به خصوص با King of the  wild  hunt چیست ولی در جایی اشاره می شود که زمانی گرالت توسط ان ها ربوده شده است و حتی شباهتی وجود دارد که می گوید او مدتی در خدمت ان ها بوده و برایشان می جنگیده است .
از طرف دیگر معشوقه وی Yennefer هم توسط این گروه خطرناک ربوده شده ولی به نظر می رسد وی هیچگاه به انها ملحق و تسلیم خواسته هایشان نشده در حال حاضر هیچ سر نخی از Yennefer   نیست وسر نوشت وی نا معلوم است
احتمالا در WITCHER3  بالاخره در کنار مشخص شدن راز پشت پرده ارتباط گرالت با wild  huntها و سرنوشت Yennefer    نیز اشکار می شود
اما JaKudb szamalek  یکی از نویسندگان بازی در جایی نقل قول کرده که بار سیاسی WITCHER3   به نسبت قسمت  دوم ان کم تر شده و حالا به جنبه تخیلی بازی نیز بیشتر پرداخته شده است

او در خصوص خط داستانی بازی نیز می گوید که شما می توانید هر وقت که خواستید داستان اصلی بازی را دنبال کنید و هر وقت هم که خواستید از ان خارج شوید در واقع با این حرف به غیر خطی بودن داستان WITCHER3   اشاره می کند  وسعی دارد تاکیدی بر ازادی عمل بیشتر بازیکن حتی نسبت به نسخه قبل داشته باشد این ازادی  در نسخه ی جدید تا جایی پیش رفت که این اجازه به شما داده می شود تا یک ماموریت رابه چند شیوه ی مختلف به سرانجام برسانید در اینجا
بحث حق انتخاب ها تاثیر گذاری ان در دنیای بازی مطرح میکند به طوری که هر تصمیم شما حال نه تنها در داستان تاثیر
گذاشته بلکه باعث تغییر در محیط نیز خواهد شد .لذا در نتیجه این تصمیمات مثلا ممکن است کار به ویرانی رو ستایی خاتمه پیدا کند یا ان که شاهد ابادانی ان باشید بیش تر شدن اهمیت تصمیمات در WITCHER3   باعث شده تا ماموریتها نیز حالتی تکامل یافته داشته باشند یعنی شده تا ماموریت ها نیر حالتی تکامل یافته داشته باشند . یعنی این که در برخورد با یک ماموریت می توانید خیلی راحت در همان  اوایل کار با تصمیم خود سرنوشت ان را مشخص کنید یا ان که با تحقیق دقیق تردر باب ان موضوع و پی گیری ماموریت های زیرشاخه ای ان سر نوشتی دیگر برای ان اتفاق رقم بزنید .

در صورت تمایل گفته شده می توان حتی ماموریت اصلی منطقه رانیمه کاره رها کرده وسراغ ماموریت اصلی در منطقه دیگر بروید و بعد مجددآ دنباله ان راسر بگیرید
قرار است WITCHER3   سه خط epilogue داستانی داشته باشد هر کدام تحت تا ثیر انتخاب های بازیکن در نهایت به۱۲
پایان مختلف منتهی می شود  ظاهر این حالت چیزی شبیه به خطوط داستانی قسمت دوم  است که طی ان با انتخاب مسیر هر کدام از دو یار خود Vernon roche  یا loreth  پایان های مختلفی ایجاد می کردیم لذا این امر احتمال حضور همراهانی را در کنار گرالت به شدت قوت می دهد ولی  متا سفانه فعلا در این خصوص هیچ مطلبی گفته نشده است
در هر صورت ان چه که فعلا تایید شده است این سه epilogue  و در مجموع ۳۶ پایان برای قسمت سوم WITCHER   است.

بزرگ و باز هم بزرگ تر ، حتی بزرگ تر از اسکاریم

وقتی بخواهیم در باب WITCHER3   به مقوله ی گرافیک بپردازیم جز ان که تحیر و شگفتی برایمان بماند چیز دیگری نصیبمان نخواهید شد گرافیک WITCHER3  موضو عی است که تا به حال همه منتقدان به ان نظر مثبت داشته اند و تنها از خارق العاده بودن ان گفته اند CD PROJECT در خلق WITCHER3  از همان موتور خانگی خودred engine  استفاده کرده  اما حالا با ارتقا ان ورژن سوم و قابلیت های  جدیدی که به ان اضافه کرده کاری کرده است که WITCHER3     تبدیل به یک شاهکار گرافیکی شود

اخرین تریلر که از بازی به عرضه شده مربوط به نمایش  ان در vgx بود . پیشنهاد می کنم ان را با بالاترین کیفیت دانلود کرده و روی نمایشگر LEDتما شا کنید  شاید با ور ان چه که خواهید دید برایتان سخت باشد وبه خود بگویید در حال تما شای یک CG هستند و تا اخر هم با خود بگویید نه امکان ندارد
ولی برگردید و مجددآ تریلر را از نو تما شا کنید جایی که در تصویری سیاه نوشته می شودin game footage
بنا به گفته سازندگان  WITCHER3 حدود ۳۵ برابر بزرگتر از نسخه دوم ان و ۲۰ درصد بزرگتر از دنیای بازی
Skyrim  است این عظمت و بزرگی با عث نشده تا کمیت فدای کیفیت شود
گرافیک

گرافیک بازی نیز عالی روی آن کار شده است , جزئیات به فراوانی در بازی دیده می شود .نور پردازی و سایه زنی ها به شدت در بازی پیشرفت کرده و عمق تصویر نیز افزایش یافته است . شما می توانید در حین بازی بر فراز صخره ای بایستید و کیلومترها دور تر را با جزئیات دقیق ان مشاهده کنید . در هر لوکیشن هم ابجکت ها ی فراوانی کار شده و به قول معروف تزئینات و
زیبا سازی لازم صورت گرفته است از خود علف و گاودرختان  گرفته که هر کدام به نظر می رسد
جدا گانه ساخته و در دل بازی گنجانده شده اند تا مواردی همچون مرغ وخروسی که در اطراف یک دهکده پرسه می زنند . محیط ها کاملا زنده هستند . از اکو سیستم های طبیعی گرفته که مملوء از حیوانات و دشمنان خواهند بود
تا شهر و دهکده ها که مردم و بچه و زن ها را در تعدادبالا در گوشه و کنار مشاهده خواهید کرد که هر کدام
به کاری مشغول هستند و حضور یک زند گی واقعی را در دل یک دنیای مجازی القاء خواهد کرد

افکت
در بحث افکت ها هم این پیشرفت کاملا مشهود است . اب که دیگر واقعا اب است تفاوت مهمی در اب های مختلف دیده می شود به عنوان مثال اب دریا بایک چشمه به واسطه ی نوع رفلکس های درون ان کاملا مجزا احساس شده و یا وقتی بعد از یک باران تند وارد  جنگلی شوید اب گل الود روی زمین جلوه ی دیگری از خود نشان خواهد داد یکی دیگر از افکت های چشمگیر بازی اتش ودود در ان است که خلاصه کلام ان که با اتش واقعی هیچ فرقی ندارد افکت اتش در جادو های مرتبط با ان نیز به زیبایی به کار رفته و جلوه ای تماشایی به ان بخشیده است خون یکی دیگر از افکت هایی است که حالا با طبیعی تر شدن ان مبارزات را نیز به شدت هیجان انگیز کرده است .
حالا با هر بار ضربه و ایجاد برش برپیکر دشمنان شاهد جهش خون به شکلی طبیعی از ان خواهید بود

مدلینگ
در مدلینگ شخصیت ها هم سازندگان هیچ کم و کاستی از خود نشان نداده اند .جزئیات در چهره گرالت ولباسهایش بیدادمی کند طبیعی است شخصیت های غیر ضروری همچون مردم عادی چندان نیاز به جزئیات
زیاد نداشته باشند ولی انصافا سازندگان روی انها هم به خوبی کا ر کرده و از ان ها مدل های قابل قبول درشان قدرت ps4, xbob one  خلق کرده اند

نکته:حائز اهمیت در قسمت کاراکتر ها انیمشن روان و باور پذیر ان هاست که حالا به لطف قدرت موتور جدید این امکان فراهم شده که خود گرالت حالا حرکت زیبای خود با شمشیر هایش را با نرم تر ین شکل ممکن اجرا می کند به طوری که لحظه به لحظه احساس خوبی از نمایش پیش رو در بیننده ایجاد می کند بار دیگر سازندگان یک دنیای فانتزی جذاب را در WITCHER3 خلق کرده اند از دشمنان واقعی همچون گرگ ها ی وحشی و درنده گرفته تا هیولاهای افسانهای و خیالی که همگی در کنار یک دیگرجمع شده اند

قرار است این دنیای عظیم بنا به گفته سازندگان کاملا بی وقفه و بدون هیچ گونه بار گذاری در برابر مخاطب قرار بگیرد که اگر این طور باشد واقعا یک حرکت بزرگ محسوب می شود یکی از نکات ازار دهنده در قسمت های قبلی هم همین بارگذاری های طولانی ان بود به ویژه ورود و خروج به منازل که واقعا صبر ادم را به سر می اورد نبود بار گذاری در بازی بحث خواهد شد تا دیگر شاهد این نکته ی اعصاب خورد کن نباشیم وبه راحتی وارد هر فروشگاه ،بار،منزل مسکونی،یا قلعه های مختلف شویم  واز گشت گذار در شهر های عظیم بازی لذت ببریم

این نکته رامی تون در خلال تریلر بازی هم مشاهده کرد زمانی که ظاهراگرالت در داخل یکی از کافه ها با گروهی در گیر می شود و از همان جامی توان  از در ورودی وپنجره شاهد فظا بیرون کافه و ازدحام مردم بود نکته دیگر که می توان از این قسمت برداشت کرد تخریب پذیری بالا محیط در WITCHER3 است

در همین نبرد گرالت برای دور کردن دشمنان و شکست حلقه ی محاصره ی ان ها جادویی پرتابی را اجرا می کند .در اثر حالت موجی انفجار این جادو و هوای فشرده ای که به اطراف پخش می شود نه تنها دشمنان پرتاب شده بلکه شاهد شکستن اشیاء اطراف همچون میز و صندلی و حتی شیشه های پنجره نیز خواهید بود

بزرگی دنیای WITCHER3 با عث شده تا سازندگان برای سهولت رفت و امد بین مکان های مختلف از اسب به عنوان مرکب اصلی  شما برای این کار استفاده کنند  چیزی که در مجموعه کتاب های این قصه هم بر ان زیاد تاکید شده است همچنین حالا برای رسیدن به برخی قلمرو ها و جزایر مختلف قایق هم فراهم شده تا با استفاده از ان به دریانوردی پرداخته و خود را صحیح و سالم  به سواحل خشکی های مختلف برسانید

البته سازندگان بخش تله پورت یا به اصطلاح fast travel را هم برای مکان های که قبلا از انها گذر کرده اید در نظر گرفته اند تا با این کار وقت کمتری برای باز گشت به مکان ها ی قبلی از بازیکنانی که در جست جوی گنج ها ی بیشتر هستند گرفته شود علا وه بر این ظاهرا ذخیر بازی هم به دست کاربر سپرده شده تا در دل این دنیای بزرگ در هر جایی که تمایل داشت  بازی را ذخیره کند بدون ان که نیاز به بازگشت به محلی خاص یا نزدیکتر ین شهر باشید

گفته شده عظمت و بزرگی بازی به اندازه ای است که اگر بخواهید تمام ماموریت ها ی WITCHER3را انجام دهید و تقریبا به همه جای ان سرک بکشید ۱۰۰ ساعت خود را مشغول کرده اید
اکوسیستم

دنیای WITCHER3 دارای اکو سیستم های حیاتی مختلفی است ودر ان شاهد محیط های متنوعی همچون جنگل سر سبز،دشت های وسیع , کوهستان های برفی ،مناطق ساحلی و دریا ها ی بزرگ و حتی سرزمین با تلاقی خواهید بود ضمنا این را نیز باید مورد توجه قرار داد که بازی شرایط مختلفی رانیز در جریان آن ایجاد خواهد کرد محل سکونت انسانها نیز هر کدام بومی سازی شده و بر طبق ان شاهد فرهنگ های مختلف خواهید بود

علاوه براین سازندگان از مفهومی به نام اقتصاد زنده نیز پرده برداشته اند این موضوع خرید و فروش را در بازی تحت تاثیر گذاشته و شرایط مختلفی را پیش رویتان قرار خواهد داد به عنوان مثال فرض کنید وارد شهر شده اید که کیلومتر ها از دریا فاصله دارد با توجه به مفهوم اقتصاد زنده ،در این شهر خرید و فروش محصولات دریایی به خاطر نایاب تر بودن ان بالا بوده و هزینه زیادی را برای گرالت خواهد داشت یا این که فرض کنید وارد روستایی شده اید که شغل عمده اهالی ان شکار باشد در این صورت دهکده مملوء از محصولات مختلف شکار از جمله پوست حیوانات مختلف خواهد بود ودر نتیجه ان ادوات جنگی همچون زره نیز قیمتی مقرون به صرفه تر خواهد داشت

اما در خصوص فرهنگ مردم و شرایط زیست بومی هم همان طور که اشاره شد با فضایی کاملا داینامیک و پویا مواجه خواهید شد به عنوان مثال  یکی از محیط های بازی مربوط به قلمرو یی به نام no mans land  است یک قلمرو جنگ زده که اشوب و ویرانی به وضوح در ان مشاهده می شود سرزمین مرده با باتالاق های فراوان و علفزار های خشک شده و در ختان پوسیده که فضایی غم زده و اندوهبار به ان بخشیده است در چنین شرایطی مردم ساکن روستاهای این منطقه هم تا تاثیر چنین فضایی زندگی سخت و مشقت باری خواهند داشت
ان ها به غریبه ها به چشم غریبه خواهند نگریست و با ورو د به روستاهای ان ها کسی به شما خوش امد گویی نخواهد گفت اما وقتی از این منطقه بگذرید و وارد شهر های جزایر skellige شوید ان وقت با مردمی شاد و خون گرم مواجه خواهید شد افرادی که از فرط بی نیازی به فکر سرگرمی های همچون مبارزات خیابانی و تن به تن هستند در این راه می کوشند تا تبدیل به چهره هایی سر شناس معروف شوند و این دقیقا مغایر با روحیات و شرایط زندگی مردم ساکن ان منطقه است

گیم پلی

اما درخصوص گیم پلی بازی و شیوه ای نبرد ان هنوز اطلاعاتی به اندازه کافی نداریم با این حال در توصیف نبرد های WITCHER3گفته شده است که بازی یک نقش افرینی سنتی با المانهای مبارزات دینامیک و تاکتیکال
خواهد بود و برای تازه کار ها هم یک سیستم اموزشی تدارک دیده شده تا راحت تر وارد بازی شوند اما گفته شده در WITCHER3 قدرت sign یا همان جادوهاگسترش یافته و حالا ۵ قدرت هر کدام ۲مود مختلف جهت
پیشرفت خواهند داشت ضمنا استفاده از انها نیز در مبارزات راحتر شده است سیستم witcher sense هم در بازی جدید پیشرفت کرده وعمق بیشتری به گیم پلی بخشیده براین اساس بخش های جدید برای شکار و دریافت جایزه خواهد داشت که مبتنی بر استفاده از ویژگی های این قدرت پایه ریزی شده اند به عنوان مثال این قدرت
علاوه براین که به گرالت اجازه ی دیدن مواردی مثل ردپا حیوان مورد نظر تحت تعقیب او را خواهد داد در مواردی همچون یافتن فردی که قرار است با ورود به جنگل توسط هیولایی کشته شود نیز با مارک کردن او کمک حال خواهد بود ضمنا قرار است هیولاها و دشمنان هر منطقه با مناطق دیگر متفاوت باشد و غلبه بر ان  ها نیز هر یک تلکتیک وشیوه ی نبرد خاص خود را بطلبد

سیتم کیمیا گری
سیستم کیمیا گری بار دیگر  در WITCHER3 باز گشته تا تا با ساخت معجون با اثرات متفاوت ادامه ی کار را برای خود راحتر کنید . در کنار ان بخش جدیدی هم برای ساخت اسلحه و تجهیزات مختلف در نظر گرفته شده است .
در خصوص وجود بخش QTE   هم از سازندگان سوال شده ودر جواب انها اقای کونارد تو ماژکیوز رئیس پرئژه این طور بیان کرده << به عقیده من qte با نوع بازی ما و تجربه ی ان سازگار نیست و بیشتر باعث دلزدگی بازیکن از ان خواهد شداگر چه این روش برای یک سری بازی ها مثل سری بازی های Uncharted
خیلی خوب جواب می دهد  اما قطعا برای بازی ما گزینه مناسبی نخواهد بود

بخش چند نفره

در خصوص بخش چند نفره هم مدیر بخش بازایابی اقای تریسی ویلیامز به صراحت اعلام کرده که در WITCHER3 چنین چیزی به هیچ وجه وجود ندشته و تنها بخش تک نفره است که شامل حال بازی می شود
اما جان مامیاس  تهیه کننده ی ارشد بازی در جایی سخن از انتقال فایل save  بازی دوم به این قسمت به میا ن
اورده که هنوز معلوم نیست در صورت تحقیق این امر چه تاثیراتی را در دنیای WITCHER3 خواهیم دید
در زمینه موسیقی هم که که دیگر جای هیچ بحثی با قی نمی ماند

چرا که CD PROJECT   نشان داد چقدر روی این موضوع حساس است و شاهکارهای دو قسمت قبلی را شنیدیم
در این قسمت هم از موسیقی تریلر های بازی می توان در یافت که بار دیگر با قطعاتی حماسی  و تا ثیر گذار رو به رو  خواهیم بود که بی شک بعد از عرضه بازی کالکشن موسیقی ها  اندر لیست بیش ترین دانلود های مخاطبین قرار خواهد گرفت
در حال حاضر صحبت های از دو پروزه ی کوچک  دیگر از  این استودیو وجود دارد که فعلا هیچ چیز ی مشخص نشده است
گمان می رود ان ها spin off هایی برای یکی از دوپروژه ی WITCHER3  یا cyberpunk 2077 باشد
که حتی در جایی اشاره شده که مدت زمان گیم پلی ان ها نیز حدود ۲۰ ساعت است پس بحث DLC  در این جا کنار می رود و بیش تر همان spin of f  بودن انها را محتمل تر می کند به هر حال هنوز اخبار دقیقی در این مورد وجود ندارد و فعلا باید منتظر اینده و خبرهای بعدی بود

RED ENGINE 3
RED ENGINE موتور اختصاصی شر کت CD PROJECT    است که برای اولین بار جهت ساخت قسمت دومWITCHER  تولید و از ان استفاده شد از ان جایی که این استودیو در ساخت قسمت اول بازی از موتور تحت لیسانس
شرکت BIOWARE  با عنوان AURORA استفاده کرده بود محدود یت های ان باعث شد  تا CD PROJECT   به فکر ساخت موتور اختصاصی خود بیفتد تا بتواند ایدهای بزرگ خود را در قسمت بعدی پیاده کند . نتیجه این امر هم ساخت
RED ENGINE  و خلق یکی از بهترین گرافیکهای صنعت بازی در WITCHER2  شد  بعد از ان CD PROJECT
روی این موتور تغییراتی ایجاد کرد با بهینه کردن و ارتقا ان به ورزن ۲ نسخه Enhamnced Edition  قسمت دوم بازیرا با تولید و برای pc و کنسول xbox 360 روانه ی بازار کرد حالا ر CD PROJECT   توانسته با منابع و برنامه نویسان زبده
خود ورژن ۳  این موتور را نیز تولید و از ان در ساخت WITCHER3   بهره ببرد
البته پروزه دیگر این استودیو هم یعنی cyberpunk 2077 نیز با این موتور در حال ساخت است ولی چون تا به حال نمایشی از داخل بازی نشان داده نشده نمی توان قضاوتی در خصوص گرافیک نهایی این بازی داشت
اما بنا به گفته ی سازندگان  حالا  RED ENGINE 3 به ان ها اجازه داده تا خیلی از مشکلات ان ها را در خلق یک دنیای باز با داستانی غیر خطی مرتفع گردد اگر چه این موتور می تواند برای هر دو سخت افزار ۳۲,۶۴ ,
بیتی بهینه شود ولی اولین محصول ان یعنی WITCHER3  تنها بر پایه ۶۴ بیت بهینه خواهد شد طبق ان چه دکه تا کنون از نمایش  های WITCHER3 می توان برداشت کرد قدرت خارق العاده این موتور در پردازش عمق تصویر و توانایی  high dynamic و range rendering   ان است که نتیجه ان خلق تصاویر  فوق العاده طبیعی و با کیفیت شده است
ضمنادیگر توانای مثال زدنی این موتور در خلق دنیاهای بزرگ بدون بارگذاری است نکته ای قابل تامل و حائز اهمیت است

با تمامی توضیحاتی که راجع به این بازی داده شد باید گفت داستان WITHER3 به شدت غیر خطی است وبا
سکانس های  خارق العاده و واقعی همراه است . طوری که حتی در مواقعی مجبور هستید  کارهای انجام دهید که
خوب نیستند !
اعمال ورفتار شما ، به طور کاملا مستقیم بر داستان تاثیر می گذارد ،که حتی ممکن است تا ساعت ها بعد  متوجه
تغییرات  انجام شده  نشوید .با انجام ترکیبی متعادل از داستان اصلی ،انجام ماموریتهای فرعی و مبارزات ناگهانی که
در مسیر های مختلف روی می دهند ، WilD HUNT  بیش از ۱۰۰ ساعت گیم پلیو حدود ا ۳۶ پایان مختلف  دارد .
دیالوگ ها و تاثیرات گفت گو ها  در بازینیز تا حد زیادی پیشرفت کرده و بازیکنان می توانند احساسش را به شکال
بسیار بهتری بیان کند .
نکته:طبق گفته طراح  ارشد بازی ، حدود۴۰ ماهیچهی حرکتی در صورت کاراکتر اصلی قرار دارد که بیان
احساسات را بسیار بهتر و شکیل تر میکند
سیستم مبرزه جدید و بهینه ای در قسمت سوم این عنوان گنجانده شده است که می توان ان را ترکیبی
از المان های معمولی یک بازی نقش افرینیوسرعت وقدرت یک بازی مبارزهای همراه با سحر و جادو
نامید
احتمالا طرفداران از این موضوع خوشحال می شوند که دیگر هیچ مبارزه ای QTE در بازی وجود
ندارد
سیستم دوربین و زیر نظر داشتن  اطراف پیشرفت خوبی داشته گرافیک وجزئیات جهان قابل بازی
،بسیار زیبا هستند و برای یک بازی فضای ازاد نقش افرینی،تقریبا در سطح بالای قرار دارد .
محیط ها و مناظربسیار چشم نواز هستند  و شاهد یکی از بهترین افکت های اب دریا و موج و طوفان
هستیم که همگی نوید یک بازی  فوق العاده را می دهند
THE WITHER3:WILD HUNT در سال ۲۰۱۴ ، برای PC و تنها کنسول های نسل بعد یعنی XBOX ONE
PS4  منتشر خواهند شد

Nathan Drake
به نظر من گیم خودش یک نوع هنره و گیمر هم هنرمند . پس چه خوبه که ما توی این دنیای پر از هنر سهیم هستیم و از این سرگرمی استفاده می کنیم م.ت - PS4 گیمر ;)
مطالب مرتبط

0 دیدگاه ارسال شده

دیدگاه خود را بیان کنید :

لطفا از بخش فهرست‌ها منویی را برای (منوی موبایل) انتخاب کنید.