Rebel Wolves، استودیو متشکل از توسعهدهندگان سابق CD Projekt Red، مشغول ساخت بازی نقشآفرینی تاریک فانتزی خود به نام The Blood of Dawnwalker است. در این بازی، بازیکنان کنترل یک نیمهانسان نیمه خونآشام را بر عهده میگیرند و در درههای کارپاتین درگیر ماجراجوییهای خطرناک میشوند.
یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این بازی، رویکرد “جعبه شنی روایی” (narrative sandbox) آن است. ماتیئوش توماسزکیهویچ، مدیر خلاق بازی، در مصاحبهای توضیح داد که این رویکرد به بازیکنان آزادی عمل قابل توجهی میدهد در حالی که همچنان داستانهای باکیفیت و تاثیرگذاری را ارائه میکند.
“جعبه شنی روایی” به معنای آن است که بازیکنان میتوانند با دنیای بازی به شکلهای مختلفی تعامل داشته باشند. هر انتخابی که بازیکن انجام میدهد، میتواند بر رویدادهای بعدی بازی تأثیرگذار باشد. این رویکرد باعث میشود که داستان بازی به صورت پویا و متناسب با انتخابهای بازیکن پیشرفت کند.
در این بازی، زمان نیز به عنوان یک منبع محدود در نظر گرفته شده است. بازیکنان تنها ۳۰ روز فرصت دارند تا با دشمنان خود مبارزه کنند و خانواده خود را نجات دهند. این محدودیت زمانی، بازیکنان را مجبور میکند تا تصمیمات خود را با دقت بیشتری اتخاذ کنند و از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
این رویکرد به بازی عمق و پیچیدگی بیشتری میبخشد و باعث میشود که هر تجربه بازی برای هر بازیکن منحصر به فرد باشد. با توجه به سابقه درخشان توسعهدهندگان این بازی در ساخت بازیهای نقشآفرینی، انتظار میرود که The Blood of Dawnwalker بتواند انتظارات بازیکنان را برآورده کند و به یکی از بهترین بازیهای نقشآفرینی سالهای اخیر تبدیل شود.