اوورواچ 2 در فصل آینده در دو حالت آزمایشی به حالت 6v6 باز خواهد گشت

## بازگشت به 6v6 در Overwatch 2: فرصتی دوباره برای نوستالژی یا فقط یک آزمایش؟

بسیاری از بازیکنان Overwatch 2 از زمان تغییر فرمت بازی به 5v5، مشتاقانه منتظر بازگشت به دوران طلایی 6v6 هستند. این شور و اشتیاق به حدی بالا بود که Blizzard را مجبور به انجام آزمایش‌های 6v6 کرد که در فصل 14 Overwatch 2 برگزار خواهد شد.

در این فصل، دو نوع تست 6v6 انجام خواهد شد. اولین تست، نوعی از فرمت Open Queue خواهد بود که هر تیم 6 نفره باید حداقل یک نفر از هر نقش و حداکثر سه نفر از یک نقش داشته باشد. این به این معنی است که شما می‌توانید تیمی با سه ساپورت، یک DPS و دو تانک تشکیل دهید یا هر ترکیب دیگری که دوست دارید.

دومین تست 6v6 در اواسط فصل 14 انجام خواهد شد و ترکیب کلاسیک 2-2-2 (دو تانک، دو هیلر و دو DPS) را به بازی بازمی‌گرداند. با این حال، این تست تغییرات Overwatch 2 مانند کاهش تعداد Crowd Control و بازطراحی قهرمانان را حفظ خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که تانک‌ها در هر دو تست 6v6 ضعیف‌تر از نسخه 5v5 خواهند بود. Aaron Keller، مدیر بازی Overwatch 2، می‌گوید: “قدرت و دوام تانک‌ها در فرمت 6v6 کاهش خواهد یافت و ما بررسی می‌کنیم که آیا نیاز به تعدادی از passive‌هایی که در Overwatch 2 اضافه شده است، وجود دارد یا خیر.”

در کنار این تست‌ها، چندین حالت جدید نیز برای 5v5 در فصل 13 اضافه خواهد شد تا انعطاف‌پذیری این فرمت بررسی شود. یکی از این حالت‌ها “Quick Play: Hacked” نام دارد و “Limit 2” نامیده می‌شود. این حالت مانند Open Queue است اما حداکثر تعداد بازیکنان در هر نقش به دو نفر محدود خواهد شد. Keller می‌گوید: “این محدودیت شامل تانک‌ها نیز می‌شود، اما آنها با توجه به تعادل Open Queue تنظیم خواهند شد و سلامتی کمتری خواهند داشت. شما می‌توانید به طور آزادانه بین قهرمانان و نقش‌ها جابه‌جا شوید، تا زمانی که نقش جدید دو بازیکن نداشته باشد.”

حالت 5v5 بعدی “Kingmaker” نام دارد و شبیه به “Limit 2” است، با این تفاوت که نقشی که فقط یک بازیکن دارد، چندین پاداش دریافت می‌کند.

Keller در ادامه می‌گوید: “Quick Play: Hacked”, “Limit 2” و “Kingmaker” به عنوان معیار و چارچوبی برای تست‌های 6v6 به ما کمک می‌کنند. ما مشتاقانه منتظر دیدن آمار جمع‌آوری شده و نظرات شما هستیم که به عنوان یکی از قوی‌ترین داده‌های ما محسوب می‌شود.”

این مجموعه آزمایشات فقط برای سنجیدن علاقه بازیکنان به تیم‌های بزرگتر نیست، بلکه برای بررسی راه‌های مختلف پیاده‌سازی این تغییر بدون مواجهه با مشکلات قبلی نیز طراحی شده است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در تست‌های قبلی 6v6 وجود داشت، افزایش زمان انتظار برای پیدا کردن تانک بود. تعداد کمی از بازیکنان تانک را انتخاب می‌کردند و این امر منجر به زمان انتظار طولانی‌تر برای DPS و Support می‌شد.

باید دید که این تست‌ها با چه نتایجی مواجه می‌شوند و آیا منجر به افزایش زمان انتظار برای حالت‌های Role و Open Queue در نسخه 5v5 می‌شود یا خیر. با توجه به این که این تست‌ها به طور موثر بازیکنان را به دو گروه تقسیم می‌کند، باید به خاطر داشت که شما در طول این تست‌ها در واقع به عنوان یک نمونه آزمایشی برای Blizzard هستید و هر عمل یا نظری که در این تست‌ها ارائه می‌دهید، می‌تواند به شکل‌گیری حالت‌های جدید تاثیر بگذارد.

Keller می‌گوید: “اگر شاهد افزایش قابل توجه تعداد بازیکنان در این حالت و تداوم بازی آنها در این حالت باشیم، این نشان دهنده نیاز به ایجاد حالت 6v6 است. نوع این حالت به میزان استقبال از آن بستگی دارد. آیا ممکن است هر دو فرمت 5v5 و 6v6 به طور همزمان در Overwatch 2 موجود باشند؟ چند ماه پیش اگر از من این سوال را می‌پرسیدید، می‌گفتم نه. اما در حالی که ما آینده Overwatch 2 را با توجه به خواسته‌های بازیکنان بررسی می‌کنیم، می‌دانیم که بازیکنان می‌توانند بیش از یک تجربه را در بازی تجربه کنند و این مسئله‌ای است که باید در آینده به آن توجه کنیم.”

حالت‌های جدید را آزمایش کنید و به این سوال پاسخ دهید که کدام فرمت را ترجیح می‌دهید و سپس نظرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید یا به طور فعال در حالت مورد علاقه تان بازی کنید. به نظر می‌رسد که Blizzard بر اساس محبوبیت، تعداد بازیکنان و داده‌های جمع‌آوری شده در مورد تعادل و رفتار بازیکنان، تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت.

من مشترقانه منتظر شروع این تست‌ها هستم، البته به این معنی است که باید تانک دوم و ششمین عضو تیم را که از سال 2022 به حاشیه فرستاده بودیم، به بازی برگردانیم. اما Overwatch 2 فقط می‌تواند تعداد محدودی از نسخه‌های بازی را به طور همزمان اجرا کند و من واقعاً امیدوار بودم که حالت Junkenstein’s Lab در بازی باقی بماند زیرا این حالت به احتمال زیاد به تجربه PvE مورد نظر Blizzard نزدیک است.

با این حال، من از نتایج تست‌های 6v6 امیدوار هستم و امیدوارم که این تست‌ها به طور واقعی موفق باشند و به نفع جامعه باشد، اما من مطمئن نیستم که بازیکنان به اندازه کافی به 6v6 علاقه‌مند باشند. شاید من در یک جهان 5v5 زندگی می‌کنم، اما در چند سال گذشته به نظر می‌رسد که بحث 6v6 بیشتر به عنوان روشی برای ریختن خشم بازیکنان از نقص و ناامیدی‌های Overwatch 2 است.

در زمان انتشار Overwatch 2، به نظر می‌رسید که خیلی چیز وجود دارد که بازیکنان از آن عصبانی باشند و هیچ یک از آنها به عنوان یک “شعار” مشترک برای انقلاب به کار نرفته بود – بازیکنان از افزایش قیمت در فروشگاه بازی، حذف Loot Box ها، افزودن Battle Pass جدید، حذف حالت PvE و تغییر به 5v5 ناخرسند بودند. بازیکنان در جنگ‌های مختلفی درگیر بودند که هیچ کدام از آنها به نتیجه‌ای نرسید و خشم آنها به طور کامل به طور کامل از بین رفت و بازیکنان با واقعیت جدید Overwatch 2 سازگار شدند، به جز بحث 6v6 در مقابل 5v5.

این بحث هنوز نیز ادامه دارد و اغلب به عنوان دلیل اصلی ناخشنودی بازیکنان از Overwatch 2 مطرح می‌شود. این بحث مثل یک خار در چشم است و به اندازه کافی ساده است که بسیاری از افراد به آن بپیوندند. بنابراین، باید دید که چه درصدی از جامعه بازی در تست‌های 6v6 شرکت خواهند کرد و آیا این چیزی است که بازیکنان واقعاً می‌خواهند یا فقط یک هدف آسان برای انتقاد است.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *