دلایل شکست Concord از دیدگاه سونی

## سونی شکست “کنکورد” را چگونه تحلیل می کند؟

Hiroki Totoki، رئیس و مدیرعامل سونی، در مورد دلایل شکست بازی “کنکورد” توضیحاتی ارائه داد. این بازی که در عرض 11 روز پس از عرضه لغو شد، با انتقادات بسیاری مواجه شد. توتوکی در مصاحبه‌ای گفت که سونی هنوز در مرحله‌ی یادگیری در زمینه بازی‌های لایو سرویس قرار دارد و از شکست “کنکورد” درس‌های زیادی گرفته است.

او در مورد دلایل شکست “کنکورد” گفت: “ما هنوز در حال یادگیری هستیم و در مورد IP جدید، تا زمانی که آن را به طور کامل آزمایش نکنیم، نتیجه را نمی‌دانیم. ما باید مراحل مختلفی از جمله آزمایش کاربر و ارزیابی داخلی را طی کنیم و این مراحل را زودتر آغاز کنیم. همچنین، بخش‌های مختلف تیم توسعه و فروش باید هماهنگ‌تر باشند.”

توتوکی در ادامه گفت: “با توجه به تجربه “کنکورد”، ما پنجره‌های مختلفی را برای عرضه بازی‌های خود در نظر می‌گیریم تا بتوانیم بهترین زمان را برای عرضه و رسیدن به حداکثر عملکرد بازی‌ها انتخاب کنیم.”

Sadahiko Hayakawa، معاون ارشد مالی سونی، نیز به تفاوت بین موفقیت “Helldivers 2” و شکست “Concord” اشاره کرد. او گفت: “ما امسال دو بازی لایو سرویس منتشر کردیم. “Helldivers 2” موفقیت بزرگی بود، در حالی که “Concord” شکست خورد. از هر دو بازی درس‌های زیادی گرفته‌ایم و قصد داریم این درس‌ها را با استودیوهایمان به اشتراک بگذاریم.”

او در ادامه گفت: “در برنامه‌های آینده، قصد داریم ترکیبی از بازی‌های تک‌نفره و لایو سرویس را عرضه کنیم. بازی‌های تک‌نفره با توجه به IP اثبات‌شده ما، احتمال بیشتری برای محبوبیت دارند، در حالی که بازی‌های لایو سرویس، ریسک بیشتری دارند اما می‌توانند به مرور زمان محبوب‌تر شوند.”

مجله خبری بازی و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *