شوهی یوشیدا : استودیوهای پلی‌استیشن مجبور به ساخت بازی‌های لایو سرویس نیستند

شوهی یوشیدا، رئیس سابق پلی‌استیشن، اخیراً در یک پادکست اعلام کرد که استودیوهای پلی‌استیشن، مانند ناتی داگ و بلوپوینت، مجبور به ساخت بازی‌های لایو سرویس نیستند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پلی‌استیشن در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌هایی در زمینه بازی‌های لایو سرویس مواجه بوده است. با وجود موفقیت‌هایی مانند هل‌دایورز ۲، شکست پروژه کانکورد، سوالاتی را در مورد استراتژی پلی‌استیشن در این زمینه ایجاد کرد.

بسیاری از طرفداران تصور می‌کردند که استودیوهایی که سابقاً به ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور مشهور بودند، مانند ناتی داگ و بلوپوینت، تحت فشار پلی‌استیشن برای ورود به عرصه لایو سرویس قرار گرفته‌اند. لغو پروژه چندنفره «آخرین بازمانده از ما» و پروژه لایو سرویس «خدای جنگ» بلوپوینت، این فرضیه را تقویت می‌کرد.

اما یوشیدا معتقد است که این موضوع به این سادگی‌ها نیست. او می‌گوید که تلاش برای گسترش به حوزه لایو سرویس، احتمالاً یک تصمیم متقابل بین استودیوها و پلی‌استیشن بوده است. به گفته یوشیدا، وقتی استودیوها می‌بینند که شرکت یک ابتکار بزرگ را دنبال می‌کند، متوجه می‌شوند که سوار شدن بر این موج، شانس بیشتری برای تأیید و پشتیبانی از پروژه‌هایشان به آن‌ها می‌دهد. به عبارت دیگر، استودیوها با علم به اینکه پلی‌استیشن سرمایه‌گذاری زیادی در بازی‌های لایو سرویس انجام می‌دهد، پروژه‌هایی را پیشنهاد کردند که احتمالاً در آن زمان، شانس بیشتری برای چراغ سبز گرفتن داشتند.

البته، جزئیات دقیق آنچه در پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد، مشخص نیست، اما یوشیدا اطمینان می‌دهد که هیچ استودیوی پلی‌استیشنی مجبور به ساخت بازی لایو سرویس نشده است. اکنون که به نظر می‌رسد پلی‌استیشن تمرکز خود را از بازی‌های لایو سرویس کاهش داده است، انتظار می‌رود که تنوع بیشتری در فهرست بازی‌های آینده این شرکت دیده شود.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *