چشمانداز تازهای برای بازیگران بازی در «Baldur’s Gate 3»
در پنلی ویژه به مناسبت سالگرد عرضه بازی Baldur’s Gate 3، Aliona Baranova، مدیر اجرایی و صداپیشه این اثر، با صراحت اعلام کرد استودیوها باید بیشتر از پیش از بازیگران و تیم اجرا حفاظت کنند. او تاکید میکند که در فرآیند تبدیل سرگرمیهای ویدیویی به آثار چندرسانهای، صدای بازیگران و جایگاه آنها نادیده گرفته میشود.
کلمه کلیدی اصلی این گزارش «بازیگران بازیها» است و در ادامه متن به جهت بهینهسازی SEO با تکرار طبیعی به کار گرفته شده است.

نادیدهگرفتن بازیگران بازیها در اقتباسها؛ چالشی پنهان
وی ضمن اشاره به نمونههایی چون Doug Cockle (صداپیشه مجموعه The Witcher 3) که در اقتباس تلویزیونی حضور نیافت، گفت: «چرا بازیگران بازیها در اقتباسها کمتر دیده میشوند؟
او توضیح داد که بسیاری از بازیگران بازیها، دارای تحصیلات تئاتر و تجربه اجرا هستند، اما همچنان به چشم «صداپیشه بازیها» دیده میشوند و نه به عنوان بازیگر تمامعیار. این امر نه تنها موجب تضعیف جایگاه حرفهای آنها میشود، بلکه جامعه طرفداران را نیز کنار میگذارد.
ضرورت محافظت از بازیگران بازیها؛ فراتر از صداپیشگی
Baranova با اشاره به نیاز به «محافظت و پشتیبانی» بیشتر از بازیگران بازیها، تصریح کرد:
- استودیوها باید مکانیزمهایی جهت مقابله با حملات آنلاین و سوءاستفاده از بازیگران اجرا کنند.
 - شرایط کاری باید چنان باشد که بازیگران بازیها احساس کنند ارزش و ارج داده میشوند.
او افزود: «بازیگران بازیها تنها صدا نمیدهند، آنها اجرا میکنند، حرکت میکنند، بخشی از روایت هستند و باید به همان اندازه ارزش یابند.» 
پیامدهای بلندمدت برای صنعت بازی و رسانه
با توجه به اینکه بازیهای ویدیویی تبدیل به IPهای چندرسانهای شدهاند، موضوع جایگاه بازیگران بازیها اهمیت مضاعفی یافته است. اگر استودیوها به محافظت و دخیلکردن بازیگران بازیها اهمیت ندهند، ممکن است:
- کیفیت اقتباسهای تلویزیونی و سینمایی کاهش یابد، چون جانمایه بازی و تجربه اصلی نادیده گرفته شود.
 - رابطه میان طرفداران و تولیدکنندگان سردتر شود، چرا که بازیگران اصلی مورد توجه قرار نگرفتهاند.
 
بازیگران بازیها امروز در خط مقدم تحول صنعت سرگرمی قرار دارند و معادلات حرفهایشان باید بازتعریف شود.

نیکی نمازی
او فارغالتحصیل رشته روزنامهنگاری با گرایش رسانه دیجیتال است و فعالیت حرفهای خود را از سال ۱۳۹۹ به عنوان نویسنده آزاد در حوزه بررسی گجتهای پوشیدنی آغاز کرده است. وی در حال حاضر، سردبیر بخش اخبار تکنولوژی در یک مجله آنلاین بازی و تکنولوژی است.



