انتون‌بلاست با قدرت وارد می‌شود تا به سلطه‌ی پلتفرمر آشوب‌آمیز پیتزا تاور چالش بکشد.

بازی Antonblast: یک تجربه ی پلتفرمری دیوانه وار و خشن

می توان گفت میراث واقعی نینتندو در صنعت بازی، خلق سبک های جدید و جذاب و سپس رها کردن آنهاست. سال‌هاست که خبری از بازی جدیدی در سبک Wario Land نیست و طرفداران این سبک پلتفرمر خشن و بی‌قاعده، مشتاقانه منتظر بازی جدیدی هستند. البته به جز Pizza Tower فوق‌العاده در سال گذشته. حالا Antonblast وارد میدان می‌شود، انگار که با کوبیدن دیوار آجری وارد شده و حفره‌ای بزرگ از خود به جا گذاشته باشد.

این بازی که از سه دسامبر منتشر می‌شود، مدتی است که انتظارش را می‌کشیدم. Antonblast یک برداشت دیگر از فرمول Wario Land است – خود را از میان مراحل به پیش برانید، هرچیزی را که سر راهتان هست منفجر کنید و در حالی که همه چیز در حال فرو ریختن است، به نقطه شروع برگردید. فرمولی ساده، اما بسیار سرگرم کننده. با صدای بلند، سریع و بسیار آرامش بخش. و با قضاوت بر اساس چند مرحله اول، Antonblast به خوبی از عهده‌ی الهام‌بخشی‌اش برمی‌آید.

در حالی که Pizza Tower به عنوان ادای احترامی مدرن به بازی‌های دوران فلش، با خطوط تیز، واضح و با وضوح نسبتا بالا طراحی شده بود، Antonblast تمام تلاش خود را می‌کند تا شبیه یک بازی گمشده‌ی Game Boy Advance به نظر برسد، همراه با کلیپ‌های صوتی بیت‌کراش شده. این تعهد شگفت انگیزی به سبک قدیمی است و تمام انرژی کارتون‌های MTV دوران خود را به تصویر می‌کشد، پر از انرژی شخصیت‌های بی‌ادبی مثل بیویس و بات‌هد و رن و استیمپی.

این یعنی Antonblast بازی‌ای بی‌ادب و خام است. فحش‌های زیادی در بازی وجود دارد و انگیزه اصلی انتون برای این غوغای کارتونی دیوانه‌وار، بازیابی مجموعه ارواح اوست که توسط ارتشی از مردم خالدار که برای شیطان کار می‌کنند، دزدیده شده‌اند. البته شیطان حسودی می‌کند که انتون از خودش سرخ‌تر است. نگران نباشید، این یک کارتون بی‌قاعده است – زیاد در موردش فکر نکنید.

فریاد زدن بخش مهمی از بازی است. دکمه‌ای برای داد زدن به چیزها وجود دارد و عجیب است که چقدر آرامش بخش است. در حالی که Pizza Tower با اضطراب شدید پپینو اسپاگتی پیش می‌رفت، Antonblast درباره عصبانیت شدید و حل تمام مشکلات با ضربه زدن به آنها با چکش (یا چماق، اگر تصمیم به بازی با انی، همکار و دوست همیشگی انتون در تخریب بگیرید) است. برای پرش‌های بلند، باید چکش خود را به زمین بکوبید و دویدن با تاب دادن ریتمیک چکش، سرعت شما را افزایش می‌دهد. در نهایت، وقتی همه چیز که دارید چکش است، همه چیز شبیه میخ به نظر می‌رسد.

تنها نگرانی من این است که توجه به سبک گرافیکی GBA کمی بیش از حد باشد. نسبت تصویر ممکن است در اینجا کمی عریض‌تر باشد (که صادقانه برای یک بازی پلتفرمر پر سرعت بهترین است)، اما پیکسل‌های بزرگی به خصوص زمانی که انتون یا انی به پس زمینه می‌روند و به چند پیکسل کوچک تبدیل می‌شوند، به چشم می‌خورد. این یک نوستالژی دوست داشتنی است، اما ممکن است زمانی که عمل به اوج خود برسد، تشخیص اشیاء را کمی سخت کند.

Antonblast در 3 دسامبر منتشر می‌شود و Antonball Deluxe، نسخه چند نفره آن، با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسد.

مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *