اولین اطلاعات از ویچر ۳: گرالت قرار بود عضوی از وایلد هانت باشد!

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که طرح‌های اولیه برای بازی محبوب The Witcher 3: Wild Hunt تفاوت‌های چشمگیری با نسخه نهایی داشته‌اند. در کمال تعجب، قرار بود گرالت (Geralt)، شخصیت اصلی بازی، به نحوی به وایلد هانت (Wild Hunt) ملحق شود و در شکارها آن‌ها را همراهی کند! این تغییرات اساسی می‌توانست مسیر داستانی و شخصیت‌پردازی بازی را به کلی دگرگون کند.


گرالت به عنوان “نفوذی” در وایلد هانت

مارچین بلاخا (Marcin Blacha)، نویسنده ارشد بازی، در مصاحبه‌ای با PC Gamer، به این مفاهیم اولیه اشاره کرده است. او توضیح داد: “بزرگ‌ترین تغییرات احتمالاً مربوط به وایلد هانت بود. گرالت به نوعی به یک نفوذی در وایلد هانت تبدیل می‌شد… و او با ناگلفار (کشتی وایلد هانت) حرکت می‌کرد و ماموریت‌هایی با سواران وایلد هانت داشت، و گرالت یکی از آن‌ها بود و وانمود می‌کرد که عضوی از آن‌هاست.”

این ایده، تمرکز اصلی داستان را از رابطه گرالت، سیری (Ciri) و ینفر (Yennefer) به سمت خود وایلد هانت سوق می‌داد. در نسخه نهایی بازی، وایلد هانت به عنوان یک دشمن مرموز و تهدیدآمیز تصویر می‌شود که می‌تواند در هر لحظه ظاهر شود و همین امر به رازآلودی و ترسناکی آن‌ها می‌افزاید. اما در کانسپت اولیه، گرالت به عنوان یکی از آن‌ها، عمق بیشتری به داستان وایلد هانت می‌بخشید و شاید جنبه‌های کمتر دیده‌شده‌ای از این گروه را به نمایش می‌گذاشت.


پایانی الهام‌گرفته از مس افکت ۲: ماموریت انتحاری بر فراز دریای یخ‌زده

نه تنها نقش گرالت متفاوت بود، بلکه پایان بازی نیز قرار بود با الهام از یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ، Mass Effect 2، متفاوت باشد. بلاخا در این باره گفت: “Mass Effect 2 الهام‌بخش بزرگی برای بازی بود، و حتی در ابتدا، پایانی داشتیم که به نوعی از Mass Effect 2 الهام گرفته بود… آن لحظه‌ای که گرالت یک گروه را جمع می‌کند و به یک ماموریت انتحاری می‌رود.

او ادامه داد: “این ماموریت قرار بود روی یک کشتی دراکار (Drakkar) در دریای یخ‌زده اسکلیگ (Skellige) اتفاق بیفتد، و شما باید با وایلد هانت روی همین دراکار مبارزه می‌کردید.” با این حال، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند تا این بخش را بازطراحی کرده و یک پایان شخصی‌تر را ارائه دهند.

هرچند این پایان اولیه اجرا نشد، اما ایده مبارزه نهایی با ارِدین (Eredin)، رهبر وایلد هانت، همچنان در یک کشتی شناور باقی ماند. در نهایت، نسخه نهایی بازی با دوئل نفس‌گیر گرالت و اردین در یک کشتی در حال غرق شدن به اوج خود رسید. این پایان، همچنین با صحنه به یادماندنی گرالت که شمشیری نقره‌ای به سیری می‌دهد، نشانه‌ای از آینده سیری به عنوان قهرمان احتمالی The Witcher 4، به خوبی در ذهن مخاطبان ماندگار شد.

این افشاگری‌ها نشان می‌دهد که فرآیند توسعه بازی‌ها چقدر می‌تواند پویا و پر از تغییر باشد. طرح‌های اولیه اغلب جسورانه و خلاقانه هستند، اما تصمیمات نهایی برای ایجاد بهترین تجربه ممکن برای بازیکنان اتخاذ می‌شوند.

مجله بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *