بازگشت استراتژیک دیوید کیم، کهنه‌کار بلیزارد، با بازی بتل اِیس، “بسیار شخصی” است

## Battle Aces: یک تلاش نوآورانه در دنیای RTS

برای مدتی است که ژانر استراتژیِ بلادرنگ در تلاش برای احیای خود است. بسیاری از بازی‌سازان با الهام از ستون‌های این ژانر در دهه 90 و اوایل 2000 سعی در نوآوری و عرضه عناوین جدید دارند اما تعداد موفقیت‌های چشمگیر اندک است. بازی “Battle Aces” که توسط “Uncapped Games” در حال توسعه است نه تنها می‌خواهد شعله‌های RTS را مجدداً روشن کند، بلکه می‌خواهد با ساده‌سازی مکانیزم و ارائه راهکارهای نوین یک تجربه RTS تمرکزگرا و حیرت‌انگیز را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

نسخه‌ای جدید از این بازی به تازگی ارائه شده است که واحدهای جدید و حالت “همکاری دو نفره” در برابر هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد. Battle Aces با ساده‌سازی فرآیند بازی و ارائه گزینه‌های ساخت واحد انعطاف‌پذیرتر از موانع RTS معمولی کاسته است. به جای ایجاد کارگران به صورت دستی، این کار به طور خودکار انجام می‌شود و بازیکنان می‌توانند به سادگی با انتخاب مکان‌های مناسب پایگاه خود را بسط دهند. “Deck” واحدها در Battle Aces محدود به 8 واحد است که بازیکنان می‌توانند با انتخاب واحدهای مختلف استراتژی خود را پیاده کنند.

این بازی 10 دقیقه‌ای با تمرکز بر روی بازی تیمی و اتوماسیون محدود به بازیکنان احساس RTS خالص را منتقل می‌کند. این بازی را می‌توان یک نسخه تند و تیز از StarCraft 2 در نظر گرفت. “دیوید کیم”، طراح بازی در “Uncapped Games” و از طراحان کلیدی StarCraft 2، در مورد الهام بخش این بازی چنین می‌گوید: “در طول دوره توسعه “Heart of the Swarm” همیشه این سوال در ذهن من بود که چرا بازیکنان RTS باید قبل از تجربه محتوای اصلی بازی بر روی مکانیزم‌های اساسی و ابتدایی بازی تسلط یابند.”

**استراتژی در Battle Aces**

یادگیری StarCraft تنها به مکانیزم‌های نظامی و مهارت در کنترل واحدها مربوط نمی‌شود، بلکه مهارت در مدیریت منابع، ساخت واحد و انجام وظایف اساسی نیز مهم است. به گفته “دیوید کیم” و بسیاری از بازیکنان StarCraft، موفقیت در این بازی بستگی زیادی به این عوامل دارد.

“دیوید کیم” قبل از پیوستن به Uncapped Games در Blizzard نیز در حین کار بر روی نسخه‌ای جدید از RTS کار می‌کرد که متاسفانه کنسل شد. او پس از آن همیشه در جستجوی فرصت برای توسعه یک RTS جدید بود. اگرچه وجود StarCraft 3 می‌توانست او را در Blizzard نگهدارد اما در نهایت او از شرکت جدایی انتخاب کرد تا Battle Aces را توسعه دهد. او می‌گوید: “Uncapped Games بهترین محل برای من بود چرا که تیم و فضای خلاق در این شرکت به من اجازه داد که با آزادی عمل کنم و روی ایجاد یک RTS سرگرم کننده تمرکز کنم نه موضوعات مالی و تجاری.”

**Battle Aces: یک RTS ساده و سرگرم کننده؟**

در اول احساس من نسبت به این بازی کمی دو دل بود. من خود را یک بازیکن حرفه‌ای StarCraft نمی دانم اما از کودکی با این بازی آشنا بودم و حتی در چند مسابقه شرکت داشتم. اتوماسیون کارگران برای من چیزی جذاب بود اما با کاهش گزینه‌های ساخت واحد و محدود کردن آن به 8 واحد در “Deck” موافق نبودم.

در چند بازی اول واحدهای جدید را آزمایش کردم. در Battle Aces واحدهای قوی‌تر به صورت تدریجی و با ارتقا در سطح تکنولوژی در دسترس قرار می‌گیرند. واحدهای سطح 1 در ابتدا در دسترس هستند اما برای ساخت واحدهای سطح 3 که واحدهای قوی‌تر و پیچیده‌تری هستند باید منابع بیشتری را سرمایه گذاری کنید.

واحدهای “Knight” قوی بودند اما هزینه ساخت آنها بیشتر از واحدهای سطح 1 بود. در Battle Aces واحدها بر اساس نقش و ویژگی آنها طبقه‌بندی می‌شوند: واحدهای “Splash” می‌توانند واحدهای “Small” را به راحتی از بین ببرند و واحدهای “Anti-Big” نیز همانطور که از نام آنها پیداست برای مقابله با واحدهای بزرگ طراحی شده‌اند.

**انعطاف پذیری در استراتژی با “Deck” واحدها**

“دیوید کیم” در مورد واحد “Katbus” که یک زیردریایی سنگین با قدرت تخریب بالا است چنین می‌گوید: “حتی اگر حریف با Katbus به حمله بیاید باز هم بازیکن می‌تواند با انتخاب واحد سطح 1 یا 2 از خود دفاع کند و بازی به راحتی در دست حریف قرار نمی‌گیرد. در Battle Aces برنده شدن منوط به داشتن واحد خاصی نیست.”

در واقع “Deck” واحدها در Battle Aces نقش کلیدی را در برنده شدن ایفا می‌کند و بازیکنان قبل از شروع بازی با انتخاب واحد مناسب برای مقابله با حریف باید استراتژی خود را برنامه ریزی کنند. این موضوع شباهت زیادی به بازی‌هایی مانند Hearthstone یا Clash Royale دارد.

**سرعت بازی در Battle Aces**

Battle Aces برای بازی سریع طراحی شده است. بازی در مدت زمان 10 دقیقه انجام می‌شود و اغلب قبل از رسیدن به این حد زمان به پایان می‌رسد. مبارزات نیز نسبت به StarCraft سریع‌تر و پویاتر انجام می‌شوند.

**میکروتراکنش‌ها در Battle Aces**

با اضافه شدن واحدهای جدید ، گزینه‌های ظاهری و “Warpaths” ( مشابه Battle Pass ) سوال در مورد میکروتراکنش‌ها مطرح می‌شود. “دیوید کیم” می‌گوید که “Uncapped Games” در نظر دارد دو مسیر رایگان و Premium برای بازیکنان ارائه دهد و واحدهای جدید در مسیر Premium قرار دارند.

او در این باره می‌گوید: ” ما می‌خواهیم با ارائه راهکارهای مختلف در نهایت بهترین راه را انتخاب کنیم. در حال حاضر تمرکز ما بر آزمایش عملکرد و کارایی ویژ گی‌های بازی است و بعد از آن به موضوع میکروتراکنش خواهیم پرداخت.”

این جواب نگرانی‌ها در مورد واحدهای قفل شده را آرام نمی‌کند اما امیدواریم “Uncapped Games” به نیاز و خواسته جامعه بازیکنان گوش فرا دهد. شاید با کاهش بار مکانیزم ، تغییر روش تصمیم گیری استراتژیک و ارائه راهکارهای جدید برای مبارزه ، “Uncapped Games” بتواند یک RTS منحصر به فرد را به بازیکنان ارائه دهد.

مجله خبری بازی و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *