## شش بازی ویدیویی که در سال 2025 غافلگیرتان خواهند کرد
ما و شورای کارشناسان صنعت بازیهای ویدیویی، بازی Helldivers 2 را در فهرست پربازدیدترین بازیهای سال 2023 خود قرار دادیم، که مایه افتخار ماست. هیجان پیرامون این بازی تیراندازی مشارکتی شرکت Arrowhead در سال 2024، قبل از انتشارش کم نبود، اما توجه عمومی بسیار کمتری نسبت به بعد از تبدیل شدن به پرفروشترین بازی پلی استیشن در تاریخ، به خود جلب کرد. گاهی اوقات میتوانیم این پیشبینیها را انجام دهیم و گاهی خیر. اما به نظر میرسد که رادار موفقیت ما در سطح کل تیم به خوبی تنظیم شده است. با ورود به سال 2025، در اینجا شش بازی وجود دارد که به باور اعضای تیم PC Gamer، باید از آنها مطلع باشید، زیرا ممکن است به موفقیتهای بسیار بزرگتری از آنچه در حال حاضر پیشبینی میشود، دست یابند. (البته شاید به اندازه Helldivers 2 نه!)
### Solasta 2
ما فقط میتوانیم چند بار بازی Baldur’s Gate 3 را تجربه کنیم. (البته هنوز در بخش دوم حالت Honour Mode گیر کردهام!) Solasta: Crown of the Magister راه جایگزینی برای لذت بردن از D&D 5E به صورت بازی ویدیویی ارائه داد، و دنبالهای که همین کار را با نوشتن بهتر و گزینههای بیشتر شخصیت D&D در زمان انتشار انجام دهد (به جای اینکه مجبور باشیم برای تکمیل بخشهای عجیب و غریب منتظر DLC بمانیم)، بسیار خوشایند خواهد بود. طرفداران مشتاق پرتاب موشکهای جادویی قدرتمند را دست کم نگیرید. Solasta 2 هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما انتظار میرود در اوایل سال جاری در Steam به صورت دسترسی زودهنگام عرضه شود. — *جودی مکگرگور، سردبیر آخر هفته/استرالیا*
### Menace
سازنده بازی عالی Battle Brothers بازی جدیدی در راه دارد که به نظر میرسد داستانپردازی پویا و مبارزات سخت برای بقا را با حمله بیگانگان به سبک XCOM ترکیب میکند. هنوز بازیهای استراتژیک نوبتی زیادی برای سال 2025 در برنامه نیستند، و من فکر میکنم این بازی میتواند به نقطه اوج این ژانر در سال جاری تبدیل شود. به نظر من تنها چیزی که Battle Brothers را از تبدیل شدن به یک اثر بسیار بزرگتر باز داشت، گرافیک عجیب و کمی ساده آن بود. ظاهر سینماییتر Menace به نظر میرسد قطعه گمشده این پازل باشد. – *رابین والنتاین، سردبیر ارشد*
### Big Walk
وقتی سازنده بازی Untitled Goose Game از “بازی پیادهروی و گفتگوی آنلاین” خود خبر داد، به خودم گفتم “خب، جالب!” و سپس آن را فراموش کردم. اما فکر میکنم Big Walk شانس خوبی برای داشتن یک لحظه ویروسی در سال جاری دارد، مانند شوخیهای غاز در سال 2020.
Big Walk به نظر میرسد میتواند در اوج یکی از روندهای فعلی بازیهای رایانهای که ما در حال پیگیری آن هستیم، یعنی افزایش بازیهای ترسناک مشارکتی با مکالمات نزدیک مانند Lethal Company، به بازار عرضه شود. این بازی ترسناک نیست، اما آن انرژی سرگرمکننده با دوستان، فیزیک و معماها را دارد که مرا به یاد بهترین لحظات من در Phasmophobia، Sea of Thieves و We Were Here میاندازد که همه با هم ترکیب شدهاند. تریلر Big Walk کاملا واضح نشان میدهد که House House هنوز بر مهارت خود در کمدی فیزیکی و زمانبندی کمدی مسلط است. من از هم اکنون صدای خندههای گروه چت Discord را در حین پرسه زدن در Big Walk میشنوم، و اگر در ماه مناسب عرضه شود، میتواند به یک موفقیت چندنفره غیرمنتظره برای سال تبدیل شود. — *لورن مورتون، سردبیر همراه*
### Hyper Light Breaker
Hyper Light Breaker دقیقا ناشناخته نیست، اما فکر میکنم شانس زیادی برای شکستن محدودیتها و یافتن موفقیت پایدار و انفجاری مانند Risk of Rain 2 دارد، بازیای که HLB شباهتهای زیادی با آن دارد. و از آنجایی که RoR 2 از زمان انتقال به سرپرستی Gearbox از سازنده آن، Hopoo Games (که اکنون بخشی از Valve است)، مشکلات زیادی داشته است، ممکن است اشتهای غیرمنتظرهای برای “دنباله بازی اکشن روگلایک سهبعدی بر اساس بازی ایندی پیکسل آرت دهه 2010” وجود داشته باشد.
پیشبینی من بر اساس حس و حال است، به نظر من همیشه Hyper Light Drifter بازی محبوبی در خارج از جمع علاقهمندان به بازیهای ایندی بود، و بخش بزرگی از مخاطبان آن ممکن است دنباله انحصاری Epic این بازی، Solar Ash را نادیده گرفته باشند. Breaker قطعا در مسیر درست قرار دارد و در ابتدای سال، در 13 ژانویه، به صورت دسترسی زودهنگام (و در Steam) منتشر میشود، هرچند Elden Ring: Nightreign که قرار است بعدا در سال 2025 منتشر شود، رقابت سختی را در فضای بازیهای نقشآفرینی اکشن روگلایک سهبعدی ایجاد خواهد کرد. — *تد لیچفیلد، سردبیر همراه*
### Psycho Patrol R
Cruelty Squad باید بازیای برای افراد بسیار عجیب و غریب باشد، یک شبیهساز غوطهور اکشنمحور که سیستمهای پیچیده، سبک هنری روانگردان و نوشتار سورئال آن همه به طور فعالانه برای بازیکن خصمانه هستند. بنابراین من همیشه از محبوبیت پایدار آن شگفتزده شدهام: حدود 18000 نقد بسیار مثبت در Steam در زمان نگارش این مطلب، با کلیپها و ارجاعات به این بازی که در کمال تعجب در شبکههای اجتماعی دیده میشوند. چشمانداز پوچ و مضحک آن از آیندهای دور مالیشده و مبتنی بر اقتصاد گیگ، آن را به بازی ایدهآل برای لحظه فعلی ما تبدیل میکند، هرچند من از اینکه لوئیجی مانگیونه هرگز آن را بازی نکرد سپاسگزارم و مجلات طنز مجبور شدند سعی کنند جنجالی درباره علاقه او به Among Us ایجاد کنند.
بازی بعدی Consumer Softproducts، Psycho Patrol R، عناصر مشترک زیادی با Cruelty Squad دارد: آن حس شوخطبعی آنارشیستی و سیاه، طراحی مرحله شبیهساز غوطهور گسترده و پیچیده و بازار سهام درون بازی که به اقدامات بازیکن پاسخ میدهد، تنها چند مورد از آنها هستند. اما حداقل یک تغییر بزرگ وجود دارد: این یک بازی مک است که میتوانید به طور آزادانه بین کشف پیاده و زرهپوش، به سبک Titanfall، جابجا شوید. Cruelty Squad نه تنها الهامبخش تقلیدهای زیادی بود و نشان داد که مخاطبان روشنی برای *نوع چیزهای خود* وجود دارد، بلکه من همچنین فکر میکنم جریان آزاد از تیراندازی پیاده به خلبانی مک و دوباره به عقب مفهومی است که به ندرت تلاش میشود و اجرای آن دشوار است، اما میتواند جذابیت Psycho Patrol R را بیشتر کند. — *تد لیچفیلد، سردبیر همراه*
### Midnight Murder Club
من اینجا ریسک بزرگی میکنم، زیرا تا این هفته از Midnight Murder Club اطلاعی نداشتم، و اگر سال گذشته را دنبال میکردید، میدانید که من در پیشبینی سرنوشت بازیهای تیراندازی چند نفره منتشر شده توسط سونی صفر از یک هستم، اما به من گوش کنید!
Midnight Murder Club تا حدی شبیه Phasmophobia است (چراغ قوه، مکالمات نزدیک، ترسناک)، اما PvP است و همه یک تفنگ دارند. من مطمئن نیستم که در مورد اشعه لیزر قرمز که مسیر گلولهها را دنبال میکنند چه احساسی دارم (شاید وقتی خودم بازی کنم آن را بفهمم)، اما در غیر این صورت به نظر میرسد خیلی سرگرمکننده باشد. این بازی توسط Velan Studios ساخته شده است که قبلا Knockout City را ساخته بود. این بازی به عنوان یک سرویس زنده دوام زیادی نداشت، اما عالی بود، بنابراین سابقهای از کیفیت در اینجا وجود دارد.
به غیر از شباهتهای موضوعی آن با بازیهایی مانند Phasmophobia و Lethal Company، من احساس “Hunt: Showdown lite” را از Midnight Murder Club دریافت میکنم. بتای آن در دسامبر بود و بازخورد خوبی داشته است. بر اساس صفحه Steam، در فوریه منتشر خواهد شد، و من فکر میکنم خواهیم دید که در جدولهای Twitch به رتبه بالایی میرسد. — تایلر وایلد، سردبیر ارشد آمریکا
### بازی پیشنهادی اضافی: Grand Theft Auto 6
میدانم چه میگویید: شش تا از این بازیها را حتی نشنیدهام؟ عجیب، اما درست است: GTA (آنچه ظاهرا طرفداران آن را مینامند) از سال 1997 وجود دارد و توسط استودیوی “Rockstar Games” (باشه، آرام باشید، شما راک استار واقعی نیستید!) ساخته شده است. اگرچه تا حد زیادی توسط رسانهها و جامعه بازی نادیده گرفته شده است، به نظر من GTA 6 پتانسیل تبدیل شدن به یک موفقیت بزرگ را دارد: تریلر آن قابل قبول به نظر میرسد، اگرچه کمی روی بخشهای رانندگی سنگینی دارد. شاید به همین دلیل است که آن را Grand Theft “Auto” مینامند؟ در اواخر سال جاری مطمئن خواهیم شد. —کریستوفر لیوینگستون، سردبیر ارشد