با Fortnite، اپیک گیمز به تسلط بر هنر همکاری رسیده است – پس چرا توسعه دهندگان دیگر به ندرت از آن پیروی می کنند؟

## راز موفقیت Fortnite در همکاری‌های انحصاری با دیگر عناوین

اگر “فورتنایت” زمانی که من در مدرسه بودم ارائه شده بود، احتمالا هیچوقت از خانه بیرون نمی‌رفتم! اما خوشبختانه من در سال 2017 که “فورتنایت” منتشر شد، وارد دانشگاه شده بودم و تا پنج سال بعد، با هیچ علاقه‌ای به بازی، آن را نادیده گرفتم. اما همه چیز در اوت 2022 تغییر کرد، وقتی اپیک گیمز چیزی فوق‌العاده به بازی اضافه کرد که مجبورم کرد آن را دانلود کنم: “گوکو”. فقط به‌خاطر همکاری با “Dragon Ball Z” بود که شروع به بازی “فورتنایت” کردم و این امر به یک وسواس تبدیل شد که… خب، من را به اینجا و به PCGamer رساند تا درباره آن بنویسم.

“فورتنایت” در طول هفت سال گذشته خود را به عنوان پلتفرمی برای همکاری‌های انحصاری بازی‌های ویدئویی معرفی کرده است. دی‌سی، ناروتو، جنگ ستارگان، “Family Guy”، “Street Fighter”، فراری، بالنسیاگا، ان‌بی‌ا، “Lady Gaga”… لیست بلند و دراز است. “فورتنایت” با تعدادی از بزرگ‌ترین برندها و پدیده‌های فرهنگی زمان ما همکاری داشته است – چه بازی دیگری می‌تواند “Alan Wake” را سوار بر “Shenron” در نبردی با “Davy Jones” به تصویر بکشد؟ نمی‌توان انکار کرد که این همکاری‌ها سهم بسزایی در موفقیت “فورتنایت” داشته‌اند.

البته “فورتنایت” تنها بازی‌ای نیست که همکاری‌های انحصاری انجام می‌دهد. به عنوان مثال، “Overwatch 2” از “Cowboy Bebop” و گروه کی-پاپ “Le Sserafim” در بازی خود استفاده کرده‌ است، “Apex Legends” نیز با “Star Wars” و “Naruto” همکاری کرده و “Destiny 2” محتوای “Ghostbusters” ، “D&D” و موارد دیگر را در بازی خود قرار داده است. با این حال هیچ یک از این بازی‌ها نتوانسته‌اند به سطح موفقیت “فورتنایت” در این نوع رویدادها دست پیدا کنند – پس راز موفقیت همکاری‌های “فورتنایت” در چیست؟

“Overwatch 2” را به عنوان مثالی برای تفاوت در رویکرد در نظر بگیرید. در حال حاضر، “Overwatch 2” با “My Hero Academia” همکاری می‌کند. این همکاری شامل چند پک پوست و چالش‌هایی است که می‌توانید با انجام آن‌ها اسپری‌های منحصر به فردی را آزاد کنید. اگر این واقعیت را کنار بگذاریم که فقط یکی از این پک‌ها بیش از 20 دلار ارز درون بازی نیاز دارد، این سطح همکاری‌ها به سطوحی که ممکن است وجود داشته باشد، نرسیده است. هیچ تغییر انحصاری در بازی وجود ندارد، به این معنی که اگر نمی‌خواهید برای پوست‌ها هزینه کنید، تنها راه برای شرکت در این رویداد انجام چالش‌های آن است. متاسفانه، تمام این چالش‌ها فقط به بازی کردن تعداد معینی از ماتچ‌ها نیاز دارند، بنابراین شرکت در این رویداد در نهایت به بازی کردن بازی به روشی که معمولاً انجام می‌دهید، خلاصه می‌شود.

“فورتنایت” نیز در فصل اول فصل 4 بازی خود در سال 2022 چند پوست “My Hero Academia” را به بازی اضافه کرد (و لازم به ذکر نیست که ارزان‌تر از 20 دلار بودند). اما در حالی که آیتم‌های آرایشی برای کسانی که می‌خواستند وجود داشتند، این رویداد بسیار فراتر از پوست‌ها بود. این رویداد شامل یک سلاح انحصاری به نام “Deku Smash” بود که مستقیم از انیمه گرفته شده بود، و یک نقشه کاملاً جدید با یک بازی مینی جدید نیز به بازی اضافه شده بود، همراه با یک مجموعه چالش انحصاری برای کسب جوایز.

تصور کنید که هرگز “فورتنایت” یا “Overwatch 2” را بازی نکرده‌اید و یک رویداد همکاری برای فرنچایز مورد علاقه‌تان در هر دو بازی شروع می‌شود. آیا می‌خواهید آن بازی را با کمترین محتوا و چند پوست بازی کنید، یا بازی را با سلاح‌ها، نقشه‌ها و بازی مینی موضوعی که تقریباً همه آن‌ها رایگان قابل دسترسی هستند، بازی کنید؟ آنچه که اپیک گیمز درست انجام می‌دهد و بسیاری از سایر توسعه‌دهندگان انجام نمی‌دهند این است که این همکاری‌ها بیش از چند اشاره در بازی برای بازیکنان موجود نیست، بلکه محتواهای ارزشمندی را ارائه می‌دهند که دانلود بازی را ارزش مند می‌کند.

فصل فعلی “فورتنایت” نه تنها برای بازیکنان “فورتنایت” که مایل به “Marvel” هستند ساخته شده است، بلکه برای طرفداران “فورتنایت” و “Marvel” نیز ساخته شده است. بازیکنان منظم “فورتنایت” از مزایای نقشه‌ها، سلاح‌ها و رئیس‌های جدید برای جنگیدن بهره مند می‌شوند، در حالی که علاقه‌مندان به “Marvel” راه جدیدی برای تجربه سری مورد علاقه‌شان ارائه می‌شود. چه دو هفته پیش برای آزمایش سپر “Captain America” به بازی پیوسته باشید، یا دو سال پیش برای “Kamehameha”، چیزی هیجان انگیز برای شما وجود دارد. این یک جریان ثابت از دلایل برای بازگشت افراد به بازی یا آزمایش آن برای اولین بار است.

تنها بازی دیگری که به نظر می‌رسد به “فورتنایت” نزدیک باشد، “Dead by Daylight” است. مانند “فورتنایت”، همکاری‌های آن بسیار بیشتر از چند پوست بوده است، و هر فصل جدید قاتل‌های جدید، ناجیان و نقشه‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند که اغلب از سری کلاسیک ترسناک گرفته شده است. هنگامی که شما به عنوان “Pyramid Head” از “Silent Hill” بازی می‌کنید، فقط یک شخصیت استاندارد با پوست روی آن نیستید، بلکه یک قاتل کاملاً انحصاری با توانایی‌های انحصاری خود هستید. دوباره، چه شما طرفدار “Dead by Daylight” باشید یا طرفدار “Silent Hill”، چیزی برای عشق وجود دارد، زیرا به هر دو طرف این مسیر توجه دارد.

در هر دو بازی، این موضوع به میل بسیار بیشتر برای اجازه دادن به فرنچایز میهمان برای بازی در نقش ستاره اشاره دارد – با دانستن اینکه در نهایت بازی اطراف آن سود خواهد برد. در مورد “فورتنایت”، توسعه‌دهنده به نظر می‌رسد از ایجاد فضای برای تقریباً هر همکاری شاد باشد اگر فکر کند مردم هیجان زده خواهند شد، و واقعاً می‌تواند قدرت آن را شگفت انگیز باشد. به عنوان مثال، هنگامی که “Metallica” در “Fortnite Festival” اوایل امسال به نمایش درآمد، من کلیپ‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی دیدم که متهدیان میانسال در حال آزمایش بازی بودند، فقط به این دلیل که گروه مورد علاقه‌شان چند برنامه مجازی را اجرا می‌کردند – چند بازی دیگر می‌توانند به این نوع از نفوذ ببالند؟

البته این موضوع ممکن است برای رقابت کمی خشن باشد. بازی‌هایی مانند “Overwatch” احساس قوی‌تری از داستان و تم دارند. جایی که “فورتنایت” می‌تواند با جهان خود سریع و آزادانه بازی کند، برای اکثر بازی‌های دیگر این موضوع انقدر ساده نیست. انداختن یک نقشه موضوعی تصادفی “Spider-Man” به بازی ممکن است به خطر ریخته شدن تنظیمات بازی و ناخرسندی طرفداران دو آتیشه منجر شود.

و در حالی که فرمول “فورتنایت” برای همه قابل مشاهده است، تقلید مستقیم از آن مطمئناً ساده‌تر از آنچه که به نظر می‌رسد است. اپیک یک غول برای رقابت است که از منابع فراوان و اتصال و شتاب برای ایمن کردن هر همکاری که دوست دارد برخوردار است.

من مطمئن هستم که دلایل بسیار دیگری نیز برای باز داشتن سایر توسعه‌دهندگان وجود دارد. اما در نهایت، یک تفاوت ساده در نگرش وجود دارد. جایی که بسیاری از بازی‌ها به نظر می‌رسد که همکاری‌ها را به عنوان یک فکر بعدی می‌بینند، “فورتنایت” آن‌ها را با آغوش باز قبول کرده است، و در حالی که موفقیت مطلق آن ممکن است قابل تقلید نباشد، من فکر نمی‌کنم این به این معنی باشد که چیزی برای یاد گرفتن از آن وجود ندارد – یا اینکه سایر توسعه‌دهندگان نمی‌توانند با اعمال این درس‌ها بخش بزرگتری از پای را بدست آورند.

چه دوست داشته باشید چه نه، فرنچایزها امروزه ابزاری قدرتمند هستند، به طور خلاصه. مردم برای سری مورد علاقه‌شان جان می‌دهند و در انتظار محتوای جدید برای آن هستند. اپیک گیمز برای ارائه آن کاملاً شاد است، در حالی که دیگران به نظر می‌رسد که خودداری می‌کنند. با قدم گذاشتن فراتر از انتظار برای ایجاد رویدادهای همکاری که پر از محتوای جدید واقعاً جذاب هستند، و با چگونگی قرار گرفتن آن در جهان و مکانیسم‌های “فورتنایت” جذاب‌تر می‌شود، فرمول طلایی ایجاد کرده است. اگر سایر بازی‌ها می‌خواهند از آن تبعیت کنند، نقشه‌ها وجود دارد – فقط انداختن چند پوست به بازی دیگر کافی نیست.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *