## هزینه در برابر زمان بازی: آیا طول بازی مهم است؟
در دنیای بازیهای کامپیوتری، همیشه بحثهایی داغ پیرامون موضوعات مختلف وجود دارد. از امتیاز دهی بازیها و سطح دشواری گرفته تا رنگ زرد عجیب و غریب در محیطهای صعود بازیهای مختلف (به خصوص بازی Star Wars: Outlaws!).
اما یکی از مباحثی که همیشه مورد بحث قرار میگیرد، طول بازی و ارزش آن نسبت به قیمت است. این بحث از زمان عرضه بازی Gone Home در سال 2013 که بازیهای مستقل شروع به کسب احترام در صنعت کردند، شدت گرفته است. در آن زمان، پرداخت 20 دلار یا بیشتر برای بازیهای داستانی با طول کوتاه ، برای بسیاری قابل درک نبود.
پس از آن، بازی The Order 1886 با مدت زمان 6 ساعته در برابر قیمت 60 دلاری ، موضوعی برای بحث و انتقاد قرار گرفت. سال گذشته نیز، بازی Ratchet & Clank: Rift Apart به دلیل مدت زمان کوتاه و قیمت بالا، با واکنش منفی برخی از کاربران مواجه شد.
شاید ارزیابی بازیها بر اساس نسبت قیمت به زمان بازی، ایده درستی نباشد. این رویکرد میتواند منجر به تولید بازیهای متوسط و پر از مطالب اضافی بدون ارزش شود. در واقع، به نظر میرسد این نوع فکر ، یکی از دلیلهای ظهور نسل جدید بازیهای جهان باز با نقشههای بزرگ و سیستمهای ساخت متعدد است که در حقیقت میتوانست با حذف بعضی از این مطالب و تمرکز بر هسته بازی ، ارائه بهتر و هدفمندتری داشته باشد.
اما واقعیت این است که مدت زمان بازی برای بسیاری از بازیکنان ، یک عامل مهم در ارزیابی یک بازی است. هر بار که شما در فروشگاه Steam با دیدن قیمت یک بازی ، ذهنتان به این سوال مشغول میشود که “آیا این بازی ارزش این همه پول را دارد؟” و “من چه مدت زمان را میتوانم با این بازی بگذرانم؟”.
شاید برای شما هم مثل من، بازیهایی که دارای سیستمهای متعدد و امکان تکرار بالا هستند ، ارزش بیشتری داشته باشند. بازیهای چند نفره با صدها ساعت زمان بازی و بازیهای جهان باز با قابلیت های عمقی ، به نظر میرسد ارزش بالاتری از نظر قیمت به زمان را ارائه میدهند.
البته شاید انتخاب یک بازی ماجرایی با داستان عالی ، با مدت زمان کوتاه ، مانند بازی The Invincible یا Indika ، در اولویت شما قرار داشته باشد. اما احساس خساست برای پرداخت پول برای چنین بازیهایی ، یک تجربه شایع در بین بازیکنان است.
## ارزش واقعی
شاید انتقاد به قیمت بالای یک بازی با مدت زمان کوتاه، امری ناخوشایند به نظر برسد. اما در مورد بازیهای ارزان ، این انتقاد به عنوان یک مزیت در نظر گرفته میشود. به طور مثال، بازی Vampire Survivors که در سال 2022 به عنوان یک بازی مستقل محبوب شناخته شد، تنها 5 دلار قیمت داشت.
این بازی با استقبال خوب کاربران مواجه شد و موفق شد حجم زیادی از محتوا را با قیمت ارزان در نسخههای اضافی ارائه دهد. امسال هم بازیهای Helldivers 2 با قیمت 40 دلار و Balatro با قیمت 15 دلار، به دلیل ارائه محتوای فراوان در مقایسه با قیمت شان، با استقبال کاربران مواجه شدند.
شاید عدم تمایل به پرداخت پول برای بازیهای کوتاه، به ترجیح بازیکنان به بازیهایی با سیستمهای متعدد و قوانین ویژه برمیگردد. این بازیها میتوانند برای مدت طولانی سرگرم کننده باشند، در حالی که بازیهایی که به داستان ، گفتگو و صحنههای فیلم متکی هستند، ممکن است در مدت کوتاهی تمام شوند.
تنوع بازیهای کامپیوتری باعث میشود که بازیهایی با رویکردهای کاملاً مختلف ، در رقابت باشند. در فروشگاهی که من بازی Teardown ، یک بازی شن باکس فکری ، را با 70 ساعت زمان بازی خریداری کردم، همان فروشگاه بود که من بازی Immortality ، یک بازی معمایی با 6 ساعت زمان بازی ، را با همان قیمت خریداری کردم. هر دو بازی ارزش خود را دارند ، اما من به عنوان کسی که میخواهد حداکثر استفاده را از بودجه بازی خود ببرد ، فقط یک خرید به نظر من ارزان تر بود.
گاهی وقتا یک بازی داستانی ، چنان استثنایی است که مدت زمان بازی ، آخرین چیزی است که به ذهن میرسد. من بازی Disco Elysium را با قیمت 40 دلار ، بر اساس نظرات مثبت کاربران خریداری کردم و اکنون این بازی در لیست بازیهایی قرار دارد که سه بار انجام دادهام.
نقد و بررسی پسرخوانده – تجربهای جدید از کارت بازی با چاشنی مافیا