بررسی بازی Darksiders II: Deathinitive Edition

## سفر مرگ به دنیای جدید

گذشت زمان برای “Darksiders II” چندان اهمیتی ندارد. این بازی که بیش از یک دهه از انتشارش می‌گذرد، بار دیگر به دنیای کنسول‌های جدید بازگشته و این بار با عنوان “Darksiders II: Deathinitive Edition” برای PS5 و XSX.

این نسخه به عنوان نسخه‌ای از بازی، فقط به‌روزرسانی‌های اندک گرافیکی را به ارمغان آورده است. اما Darksiders II هنوز هم از آن بازی‌های اکشن-ماجراجویی است که تجربه‌ای فراموش نشدنی ارائه می‌دهد.

داستان “Darksiders 2” در همان زمان بازی اول رخ می‌دهد. در حالی که “War” سعی دارد بی‌گناهی خود را ثابت کند، “Death” راهی برای بازگرداندن انسان‌ها به زندگی و پاک کردن نام “War” پیدا می‌کند. داستان این بازی پیچیده و تاریک است و گیمر را درگیر خود می‌کند.

“Death” به عنوان یکی از چهار سوار آخرالزمان، شخصیتی سرد و خشن است. اما با وجود این، او به دنبال احیای زندگی است. این تضاد جالبی در بازی ایجاد می‌کند و به شخصیت “Death” ابعاد جدیدی می‌افزاید. در طول بازی، “Death” با شخصیت‌های متنوع و دنیاهای مختلفی روبرو می‌شود. این تعاملات به داستان بازی عمق می‌بخشد و گیمر را با فرهنگ‌ها و جهان‌های متنوعی آشنا می‌کند.

از نظر گیم‌پلی، “Darksiders II: Deathinitive Edition” ترکیب جالبی از عناصر مختلف را ارائه می‌دهد. بازی در سبک اکشن-نقش‌آفرینی قرار دارد و گیمر باید در طی ماجراجویی خود به حل معماها، مبارزه با دشمنان و کاوش در محیط‌های گسترده بپردازد. سیستم مبارزه بازی بسیار روان و پویا است.

شخصیت اصلی با استفاده از داس‌های خود و سایر تجهیزات می‌تواند به سبک‌های مختلف با دشمنان مبارزه کند. حرکات سریع و آکروباتیک “Death” احساس قدرت و سرعت را به گیمر منتقل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این بازی، سیستم “لوت” است. در “Darksiders II: Deathinitive Edition” گیمر می‌تواند انواع سلاح‌ها و زره‌ها را پیدا کند و با استفاده از آنها عملکرد شخصیت اصلی را بهبود بخشد.

“Darksiders II: Deathinitive Edition” طراحی هنری و بصری چشمگیری دارد. دنیای بازی پر از جزئیات، رنگ‌های متنوع و طراحی‌های منحصر به فرد است.

این بازی از سبک هنری کمیک بوکی استفاده می‌کند که توسط “جو مادوریرا”، یکی از هنرمندان معروف این حوزه، طراحی شده است. این سبک هنری شخصیت و هویتی منحصر به فرد به بازی می‌بخشد و محیط‌های بازی را از سایر عناوین متفاوت می‌کند.

“Darksiders 2” موسیقی و صداگذاری بسیار خوبی دارد. موسیقی بازی توسط “جسپر کید”، آهنگساز برجسته صنعت بازی، ساخته شده است. قطعات موسیقی با فضاسازی و تم کلی بازی کاملاً هماهنگ هستند و حس حماسی و دراماتیک بازی را تقویت می‌کنند. صدای “Death” که توسط “مایکل وینکات” اجرا شده، مناسب شخصیت او است و حس سردی، بی‌رحمی و در عین حال خردمندی این شخصیت را به خوبی منتقل می‌کند.

البته “Darksiders II: Deathinitive Edition” بدون نقاط ضعف نیست. یکی از عیوبی که می‌توان به بازی گرفت، سیستم کنترل آن است. گاهی اوقات کنترل “Death” در محیط‌های پیچیده یا در زمان مبارزه با دشمنان متعدد کمی مشکل می‌شود و بازیکن ممکن است دچار سردرگمی شود.

مشکل دیگر بازی، برخی از بخش‌های جهان باز آن است. اگرچه دنیای بازی زیبا و گسترده است، اما برخی از مناطق آن بیش از حد بزرگ و خالی از محتوا هستند. این امر باعث می‌شود که مخاطب گاهی احساس کند که در حال تلف کردن زمان است و این مناطق به شکل غیرضروری به طول بازی افزوده‌اند.

از طرف دیگر باید به این موضوع بپردازیم که حالا با عرضه “Darksiders II: Deathinitive Edition” برای کنسول‌های فعلی انتظار می‌رفت که شاهد بهبود گرافیکی باشیم اما این اتفاق تنها در سطح یک به‌روزرسانی ساده صورت گرفته و حالا با گذشت بیش از یک دهه از انتشار اولیه بازی به راحتی می‌توان گفت که دومین نسخه از این مجموعه از دید بصری توانایی جذب مخاطب‌های امروزی را ندارد.

“Darksiders II” یک تجربه بزرگ و پر محتوا در دنیای اکشن-نقش‌آفرینی است که با داستان جذاب، گیم‌پلی چند لایه و طراحی هنری بی‌نظیر خود توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان هواداران این سبک به دست آورد. با وجود برخی نقاط ضعف جزئی، این بازی یک سفر پر ماجرا و هیجان‌انگیز را برای بازیکنان فراهم می‌کند که آنها را تا ساعت‌ها سرگرم می‌سازد. با این حال باید در نظر داشت که “Darksiders II: Deathinitive Edition” روی کنسول‌های فعلی، ارتقا چندان خوبی را نسبت به گذشته تجربه نکرده است.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *