تراویس ویلینگهام، مدیرعامل، می‌گوید پس از نزدیک به ۱۰ سال پرورش یک کمپین D&D و تبدیل آن به یک فرانچایز کامل، برنامه‌های Critical Role برای ساخت یک بازی ویدیویی به «اقدام فعال» تبدیل شده است.

گروه بازی‌سازی «نقش حیاتی» (Critical Role) که فعالیت خود را با پخش زنده‌ی بازی نقش‌آفرینی روی میز (TTRPG) از پلتفرم «گیگ اند ساندی» (Geek and Sundry) در حدود سال ۲۰۱۵ آغاز کرد، امروزه به مجموعه‌ای عظیم تبدیل شده است. این گروه با سرمایه‌گذاری میلیون دلاری، به تولید سیستم‌های بازی‌های نقش‌آفرینی و سریال‌های تلویزیونی پرداخته و حالا قصد دارد وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شود.

طبق مصاحبه‌ی اخیر با مجله‌ی «رولینگ استون»، تراویس ویلینگهام، مدیرعامل شرکت و صداپیشه‌ی شخصیت «گروگ استرانگ‌جو» در سریال انیمیشنی و پخش زنده، ورود به حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی را «اقدامی فعال» برای گروه دانسته است. او در ادامه می‌گوید: «در چند سال گذشته، جلسات متعددی برای یافتن بهترین راهکار برای ورود هوشمندانه به این بازار برگزار شده است. این یک پروژه‌ی مستقل از فعالیت‌های ما در بیکن، توییچ یا یوتیوب و جدا از سریال انیمیشنی است و درک و برنامه‌ریزی دقیقی را می‌طلبد. ما در حال رسیدن به پایان راهی طولانی هستیم که طی چند سال گذشته در پیش گرفته‌ایم. امیدواریم تا پایان سال یا اوایل سال ۲۰۲۵ و همزمان با دهمین سالگرد تاسیس گروه، خبرهای هیجان‌انگیزی برای اعلام داشته باشیم.»

این موضع‌گیری، بسیار قاطع‌تر از موضع گیری متئو مرسر، مدیر بازی در مصاحبه‌ی تقریبا یک سال پیش او با مجله‌ی «دایسبریکر» است. مرسر در آن مصاحبه با احتیاط زیاد، ورود به دنیای بازی‌های ویدیویی را منوط به «هم‌ترازی ستارگان» می‌دانست. البته احتیاط او بی‌مورد نبود؛ «نقش حیاتی» با وجود تولید انبوه محصولات جانبی، تاسیس بنیاد خیریه، راه‌اندازی بخش انتشارات و…، می‌داند که ساخت یک بازی ویدیویی حتی نسبت به این موفقیت‌ها، تلاشی بسیار دشوارتر است.

بازیگران نقش حیاتی، صداپیشگان حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی هستند. برای مثال، می‌توان به ماریشا ری (صداپیشه‌ی جاینا پراودمور) و لیام اوبراین (صداپیشه‌ی ایلیدان استورمریج) اشاره کرد. متئو مرسر نیز سابقه‌ی درخشانی در این حوزه دارد و در بازی‌های مشهوری همچون پرسونا ۵، اورواچ، لیگ آو لجندز و بالدورز گیت ۳ به ایفای نقش پرداخته است. به طور خلاصه، این افراد سال‌هاست در این صنعت فعالیت می‌کنند و قطعا به خوبی از خطرات احتمالی ساخت یک بازی ویدیویی با برند «نقش حیاتی» آگاه هستند.

با این حال، با توجه به سرمایه‌گذاری فوری برای سریال انیمیشنی و تمدید آن برای چهار فصل توسط آمازون، پیش‌بینی من مبنی بر احتمال بالای موفقیت آن‌ها در این زمینه، به نظر درست می‌رسد. اظهارات اخیر اعضای «نقش حیاتی» نشان از پیشرفت جدی در این پروژه دارد:

ویلینگهام می‌گوید: «همکاری‌های ما با شرکای مختلف، گامی کوچک برای سنجش شرایط بوده است. در حال حاضر، تحولات بسیاری در زمینه‌ی بازی‌های تعاملی در جریان است و ما شاهد تلاش استودیوهای مختلف برای عبور از این دشواری‌ها هستیم.» او می‌افزاید که گروه در تلاش است تا هوشمندانه عمل کرده و راهی برای جای گرفتن در این اکوسیستم بزرگ پیدا کند.

در مورد نوع بازی، پیش‌بینی دشوار است. «نقش حیاتی» می‌تواند با همکاری «هاسبرو» (شرکت سازنده‌ی D&D) روی یک بازی رسمی دیگر D&D کار کند، اما حدس من این است که آن‌ها ممکن است از سیستم «دگرهارت» (Daggerheart) استفاده کنند. این بازی از کارت استفاده می‌کند و سیستم آن به راحتی می‌تواند برای ساخت یک بازی تاکتیکی نوبتی اقتباس شود. یا شاید هم آن‌ها به سراغ پروژه‌ای بزرگتر و جاه‌طلبانه‌تر بروند. به هر حال، به نظر می‌رسد هنوز در مراحل اولیه‌ی ایده‌پردازی هستند. خبرهای بیشتر در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که باید مدتی برای تجربه‌ی بازی صبر کنیم.

مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *