تمام تمدن‌هایی که تاکنون در بازی Civilization 7 شناخته شده‌اند

“` farsi
در بازی تمدن ۷، برخلاف نسخه‌های پیشین این سری، هر رهبر می‌تواند هر تمدنی را هدایت کند. بنابراین انتخاب تمدن شما کاملا مستقل است و امکان بهره‌مندی از مجموعه‌ای عظیم از امتیازات ویژه را فراهم می‌کند. هرچند رهبر انتخابی شما تا پایان بازی همراهتان خواهد بود، اما برای هر یک از سه دوره بازی: باستان، اکتشاف و مدرن، باید تمدنی جدید انتخاب کنید.

هر تمدن دارای توانایی منحصربه‌فرد، ویژگی‌های خاص، حداقل دو واحد نظامی منحصر به فرد، و یک یا چند زیرساخت بی‌نظیر (که در واقع نام جدیدی برای ساختمان‌های منحصربه‌فرد است) می‌باشد. همچنین، هر تمدن در دو مورد از شش ویژگی تمدنی (فرهنگی، اقتصادی، دیپلماتیک، توسعه‌طلبانه، نظامی‌گرا و علمی) تخصص دارد. در ادامه، اطلاعاتی در مورد تمدن‌هایی که تاکنون شناخته شده‌اند ارائه می‌شود:

### اکسم

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** امپراطوری اکسم که در قرن اول میلادی تأسیس شد و در حدود قرن ششم به اوج قدرت خود رسید، در منطقه‌ای واقع در شمال اتیوپی کنونی قرار داشت و توسط برخی از معاصرانش با رم و ایران برابری می‌کرد.

* **ویژگی‌ها:** فرهنگی، اقتصادی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** پادشاهی ثروت طبیعی. تمام منابعی که طلا تولید می‌کنند، طلای بیشتری تولید خواهند کرد.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** داو. یک واحد دریایی اولیه با قدرت بیشتر در سواحل و توانایی ایجاد مسیرهای تجاری دریایی.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** تانکوا. یک کشتی تجاری که قابل غارت نیست و برد مسیرهای تجاری بیشتری دارد.
* **بهبود منحصربه‌فرد:** هاولیت. برای هر عجایب مجاور، فرهنگ تولید می‌کند، اما فقط در زمین‌های مسطح قابل ساخت است.

**پیشنهاد ما:** اکسمی‌ها با داشتن مسیرهای تجاری ایمن و برتری در نبردهای دریایی ساحلی، می‌توانند در تجارت دریایی حرف اول را بزنند. پس‌انداز مقداری طلا برای دوره‌های بعدی در حالی که فرهنگ شما شکوفا می‌شود، به نظر طرحی هوشمندانه می‌رسد.

### مصر

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های پیچیده کشاورزی، که امروزه به خاطر اهرام ثلاثه بسیار بزرگ و بسیاری از اولین تصاویر حیوانات افسانه‌ای شناخته می‌شود. نکته جالب: کلئوپاترا به زمان حال نزدیک‌تر است تا به آخرین باری که شما یک کمپین کامل Civ را با سرعت ماراتن به پایان رساندید!

* **ویژگی‌ها:** فرهنگی، اقتصادی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** هدایای اوزیریس. کاشی‌های کنار رودخانه‌های قابل کشتیرانی، تولید بیشتری می‌دهند.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** مدجی. پیاده‌نظام با قدرت بیشتر در قلمرو دوستانه و پاداش حتی بیشتر برای مستقر شدن در یک شهر متعلق به خود.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** تیاتی. در هر شهری با یک آرامگاه ساخته می‌شود و یکی از چندین شخصیت تاریخی تصادفی با امتیازات ویژه را ارائه می‌دهد. این مثل این است که یک جعبه غنایم، شخصی با کلاه جالب باشد. در اصل شما یکی از فهرست‌های شخصیت‌های برجسته استاندارد (در این مورد وزیر) را با یک فهرست منحصر به فرد مربوط به مصر که بهتر است، جایگزین می‌کنید.
* **محله منحصربه‌فرد:** آرامگاه. هر بار که یک عجایب در این شهر تکمیل می‌شود، طلا به دست می‌آورید.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** مقبره. فرهنگ تولید می‌کند و طلای اضافی برای کاشی‌های بیابانی مجاور ارائه می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** معبد خاکسپاری. طلا تولید می‌کند و شادی اضافی برای رودخانه‌های قابل کشتیرانی مجاور ارائه می‌دهد.

**پیشنهاد ما:** استقرار در نزدیکی رودخانه‌های قابل کشتیرانی بدیهی است. اما فراتر از آن، مصر به‌طور فریبنده‌ای انعطاف‌پذیر است و می‌تواند با سبک‌های بازی متفاوتی سازگار باشد. حتی اگر بخواهید تهاجمی بازی کنید، ممکن است بهتر باشد ابتدا اجازه دهید دشمنان به سمت شما بیایند تا بتوانید از امتیازات نبرد در قلمرو خود استفاده کنید.

### یونان

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** نقطه شروع اکثر اسطوره‌های ملی که به دنبال معرفی منطقه غرب لوانت به عنوان مکانی خاص و جالب هستند که همه افراد خاص و باهوش از آنجا آمده‌اند، یونانیان را به عنوان بنیانگذاران المپیک، فلسفه غربی و ریش‌های بسیار جالب می‌شناسند.

* **ویژگی‌ها:** فرهنگی، دیپلماتیک
* **توانایی منحصربه‌فرد:** دموکراسی. نفوذ بیشتر (که ارز دیپلماتیک جدید در Civ 7 است) در کاخ‌ها.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** هوپلیت. قدرت بیشتر هنگام مجاورت با هوپلیت دیگر.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** لوگیوس. شبیه به تیاتی مصر، این یک شخصیت برجسته منحصر به فرد است که می‌تواند به عنوان یکی از چندین شخصیت تاریخی تصادفی با پاداش‌های مختلف ظاهر شود. ارسطو، افلاطون، سافو—همه اینجا هستند. آنها جایگزین دانشمند معمولی می‌شوند و فقط در شهرهایی با آکروپولیس قابل ساخت هستند.
* **محله منحصربه‌فرد:** آکروپولیس. برای هر دولت-شهر که شما حاکم آن هستید، ساختمان پارتنون طلای اضافی تولید می‌کند.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** پارتنون. فرهنگ تولید می‌کند و در صورت قرار گرفتن در زمین ناهموار، نفوذ اضافی می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** اودئون. شادی تولید می‌کند و فرهنگ اضافی برای هر محله مجاور ارائه می‌دهد.

**پیشنهاد ما:** یونانی‌ها قطعا برای تسلط بر بازی فرهنگی آماده هستند، اما اگر از جنگ‌های فرمیشن قدرتمند هوپلیت‌ها نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید فتح‌های اولیه‌ای نیز انجام دهید. ایجاد یک اتحادیه از دولت-شهرها نیز باید از اولویت‌های اصلی شما باشد.

### چین هان

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** سلسله هان چین از قرن سوم قبل از میلاد تا قرن سوم میلادی حکومت می‌کرد و بسیاری از پایه‌های تمدن بعدی چین را بنا نهاد و حتی نام خود را به قوم هان داد که اکثر مردم چین امروزه خود را با آن شناسایی می‌کنند.

* **ویژگی‌ها:** دیپلماتیک، علمی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** نه استان. پایتخت و شهر‌های جدید، اولین بار که یک رویداد رشد پیدا می‌کنند، به جای فقط یک واحد، دو واحد جمعیت به دست می‌آورند.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** چو-کو-نو. مطمئناً این افراد را دیده‌اید. این مانند یک کمان کمان دستی تکرار شونده است. آنها منطقه کنترل دارند (که بیشتر واحدهای دوربرد ندارند) تا مانع از عبور ساده واحدهای دیگر از کنار آنها شوند و دفاع بیشتری نسبت به سایر کمانداران اولیه دارند. در حالی که می‌توانند از فاصله یک کاشی حمله کنند، قدرت آنها در فاصله نزدیک نیز افزایش می‌یابد.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** شی دافو. این یکی دیگر از شخصیت‌های تصادفی است که جایگزین دانشمند می‌شود، درست مانند لوگیوس یونان و نماینده طیف وسیعی از شخصیت‌های مهم در تاریخ اولیه چین از لائوتزو تا منگ که (که توسط محققان غربی منسیوس شناخته می‌شود) است.
* **بهبود منحصربه‌فرد:** دیوار بزرگ. ما دوباره به ساخت این سازه در بخش‌های جداگانه بازگشته‌ایم. هر یک از آنها فرهنگ تولید می‌کند و شادی اضافی برای هر بخش مجاور دیوار بزرگ ارائه می‌دهد. همچنین قدرت نبرد بیشتری برای مدافعان در همان کاشی ارائه می‌دهد. بخش‌های دیوار باید به صورت یک خط پیوسته ساخته شوند. آنها در نهایت می‌توانند حلقه شوند، اما نمی‌توانند شاخه شوند.

**پیشنهاد ما:** پایتختی بسیار قابل دفاع و امتیازات اولیه برای رشد جمعیت، گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و مانند همیشه برای یک تمدن چینی در Civ، آنها انتخاب طبیعی برای یک سبک بازی علمی خواهند بود، هرچند که اکنون کمی به شانس وابسته‌تر است.

### خمر

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** امپراطوری خمر در حدود سال ۸۰۰ میلادی تأسیس شد و یکی از جوان‌ترین تمدن‌های اولیه در Civ 7 است که در منطقه کامبوج کنونی قرار داشت. آنها در اوج قدرت خود، بیشتر سرزمین اصلی جنوب شرقی آسیا را تحت کنترل خود داشتند.

* **ویژگی‌ها:** توسعه‌طلبانه، علمی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** کسکام چامنون. مناطق شهری در کنار رودخانه‌ها، خروجی هر منبع طبیعی که روی آن ساخته شده‌اند را حفظ می‌کنند.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** یوتاهاتی. یک واحد سواره نظام با قدرت نبرد بیشتر اما سرعت کمتر. نمی‌تواند توسط سیل آسیب ببیند.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** وایشیا. بازرگانی که نمی‌تواند توسط سیل آسیب ببیند و از جریمه‌های حرکتی در کاشی‌های سیل‌زده چشم‌پوشی می‌کند.
* **بهبود منحصربه‌فرد:** بارای. غذا تولید می‌کند و بر اساس تعداد دشت‌های سیلابی در مرز شهرک ساخته شده، افزایش می‌یابد. شما فقط می‌توانید یک بارای در هر شهرک بسازید و باید روی زمین مسطح باشد.

**پیشنهاد ما:** بلایای طبیعی از بسته الحاقی Gathering Storm در Civ 6 در Civ 7 به بازی اصلی اضافه شده‌اند و خمرها به‌طور ویژه‌ای برای زنده ماندن و پیشرفت با چرخه‌های سیل طبیعی مجهز هستند. افزایش تولید غذا و هزینه‌های کمتر فرصت برای شهرنشینی، به آنها اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های مختلفی را دنبال کنند.

### هند مائوریا

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** امپراطوری مائوریا که در سال ۳۲۲ قبل از میلاد تأسیس شد، به بزرگ‌ترین امپراطوری در جنوب آسیا تا آن زمان تبدیل شد. با کنترل زمینی از افغانستان تا دلتای بنگال، آنها پیشینیان فرهنگی و سیاسی اکثر تمدن‌های شبه قاره هند بودند که پس از آنها ظهور کردند.

* **ویژگی‌ها:** نظامی‌گرا، علمی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** دهاما لیپی. هنگامی که مذهب را در درخت ویژگی‌ها باز می‌کنید، می‌توانید یک پاداش اضافی برای نمایش اعتقادات مذهبی متنوع خود انتخاب کنید.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** پورابهترارا. یک واحد سواره نظام که در هنگام جنگ با استحکامات، قدرت بیشتری دارد.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** ناگاریکا. مهاجرنشینی که شادی اضافی در تالار شهر می‌دهد.
* **محله منحصربه‌فرد:** ماتا. شادی را در شهری که در آن ساخته شده است افزایش می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** دارم‌شالا. شادی تولید می‌کند و علم اضافی برای هر محله مجاور ارائه می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** وی هارا. شادی تولید می‌کند و فرهنگ اضافی برای کوه‌های مجاور ارائه می‌دهد.

**پیشنهاد ما:** تمدن‌های هندی در Civ تمایل به تمرکز بر رشد دارند و مائوریا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما به جای تسریع در کارها با غذا، آنها روش‌های زیادی برای شاد نگه داشتن مراکز جمعیتی خود ارائه می‌دهند. بنابراین ممکن است رشد شما کندتر باشد، اما حداکثر جمعیتی که می‌توانید مدیریت کنید، بیشتر است. آنها برای فتح و استقرار تهاجمی، و همچنین فرهنگ و علم، مجهز هستند.

### مایا

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** بیشتر از یک امپراطوری، مجموعه‌ای از جوامع مرتبط هستند که عمدتا در شبه جزیره یوکاتان مکزیک از حداقل ۲۰۰۰ قبل از میلاد وجود داشتند و به خاطر اکتشافات اولیه خود در نجوم و توسعه یک سیستم نوشتاری پیچیده مشهور بودند.

* **ویژگی‌ها:** دیپلماتیک، علمی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** آسمان‌های ایتزامنا. کاخ‌ها برای هر کاشی مجاور با پوشش گیاهی، علم اضافی تولید می‌کنند.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** هُلچه. یک واحد دوربرد که می‌تواند کاشی‌های دارای پوشش گیاهی را ببیند و از طریق آنها حرکت کند، مانند زمین‌های باز.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** شکارچی یگوار. جایگزینی برای دیده بان که می‌تواند یک تله یگوار پنهان را در کاشی‌های دارای پوشش گیاهی قرار دهد. واحدهای دشمن که وارد کاشی می‌شوند، آسیب می‌بینند و بلافاصله حرکت خود را متوقف می‌کنند.
* **محله منحصربه‌فرد:** اوایبیل کو. هر بار که یک فناوری را تحقیق می‌کنید، تولید اضافی به دست می‌آورید.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** جالاو. شادی تولید می‌کند و فرهنگ اضافی برای هر محله مجاور ارائه می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** کو نه. علم تولید می‌کند و برای هر کاشی مجاور دارای پوشش گیاهی، پاداش می‌دهد.

**پیشنهاد ما:** مایاها انتخاب برتر من برای بهترین تمدن علمی در Civ 6 بودند و آنها هنوز هم قطعا به این سمت متمایل هستند. هرچند، همانطور که در مورد سایر تمدن‌هایی که تاکنون دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که امتیازات آنها بیشتر بر ارائه پاداش‌های اضافی برای انجام علم متمرکز است تا سریع‌تر شدن علم. آنها همچنین به نظر می‌رسد که یکی از دشوارترین و پیشرفته‌ترین تمدن‌ها خواهند بود، زیرا برای استفاده از امتیازات آنها باید فضاهای طبیعی اطراف خود را حفظ کنید.

### میسی‌سی‌پی

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** فرهنگ‌های میسی‌سی‌پی در حدود سال ۸۰۰ میلادی ظهور کردند و بزرگ‌ترین شهر پیش از کلمبی را که در کاهاکیا در ایالات متحده کنونی قرار دارد، و همچنین اکثر نمونه‌های معماری باشکوه از آن منطقه را ساختند. آنها مدتی قبل از تماس اروپایی‌ها به دلایل هنوز ناشناخته‌ای رو به زوال رفتند.

* **ویژگی‌ها:** اقتصادی، توسعه‌طلبانه
* **توانایی منحصربه‌فرد:** جوامع غاز. تمام ساختمان‌ها برای هر منبع مجاور، غذای اضافی تولید می‌کنند.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** تیر آتشین. کمانداری با قدرت بیشتر در برابر مناطق مستحکم و واحدهای محاصره. حملات آن وضعیت سوختن را به کاشی هدف اعمال می‌کند که به واحدهای روی کاشی در حال سوختن برای چند دور آسیب می‌رساند.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** واتوناتی. بازرگانی که برای هر منبعی که هنگام ایجاد مسیر تجاری به آن دسترسی پیدا می‌کنید، طلای اضافی به دست می‌آورد.
* **بهبود منحصربه‌فرد:** پوتکوپ. طلا تولید می‌کند و غذای اضافی برای هر منبع مجاور ارائه می‌دهد و باید روی زمین مسطح ساخته شود.

**پیشنهاد ما:** تیر آتشین یک واحد واقعا جالب در اوایل بازی است که به شما امکان کنترل میدان جنگ را می‌دهد که هیچ کس دیگری به آن دسترسی ندارد، و این میسی‌سی‌پی‌ها را به انتخابی واقعا جالب برای یک سبک بازی نظامی‌گرا تبدیل می‌کند. در غیر این صورت، روش‌های آنها برای به دست آوردن غذای اضافی، سبک‌های بازی متفاوتی را ممکن می‌سازد.

### ایران

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** امپراطوری هخامنشی ایران در سال ۵۵۰ قبل از میلاد تأسیس شد و یکی از قدرت‌های بزرگ جهان باستان بود. در اوج قدرت خود، سرزمین‌هایی از هند تا لیبی کنونی را کنترل می‌کرد و دارای سیستم پیچیده‌ای از فرمانداران محلی بود.

* **ویژگی‌ها:** اقتصادی، نظامی‌گرا
* **توانایی منحصربه‌فرد:** شورای همارانا. واحدهای پیاده‌نظام در هنگام حمله، قدرت نبرد بیشتری دارند.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** جاودان. یک واحد پیاده‌نظام نزدیک‌رزم که پس از شکست دادن یک واحد دشمن، کمی بهبود می‌یابد.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** هزارپاتیس. جایگزینی برای فرمانده که با ارتقاء ابتکار عمل شروع می‌شود و به واحدهای شما اجازه می‌دهد پس از “باز شدن” از یک فرمانده حرکت کنند. (در Civ 7، فرماندهان اساساً تمام واحدهای مجاور شما را روی کاشی خود جمع می‌کنند تا جابجایی ارتش‌ها آسان‌تر شود، اما نمی‌توانید بدون باز کردن آنها بجنگید.)
* **بهبود منحصربه‌فرد:** پردیس. فرهنگ و طلا تولید می‌کند، اما نمی‌تواند در مجاورت یکدیگر ساخته شود.

**پیشنهاد ما:** توانایی حفظ فتح با جاودانان خود ترمیم شونده، باعث می‌شود که از همان ابتدا بسیار تهاجمی باشید. شما همیشه باید به حمله بروید، حتی هنگام دفاع. هنوز با آن بازی نکرده‌ام، اما فکر می‌کنم داشتن تمام فرماندهان با ابتکار عمل بسیار مهم خواهد بود. ایرانیان ممکن است بهترین تمدن جنگجوی اولیه باشند.

### روم

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** باستان

**زمینه تاریخی:** بیایید صادق باشیم، حتی گیمرهای FPS هم این را می‌دانند. آنها جاده‌ها و آب‌روها ساختند. آنها با لشکرهای خود فتح‌هایی انجام دادند. آنها بحث‌های زیادی در فضاهای مجلل انجام دادند و در نهایت دولت آنها توسط یک دیکتاتور سرنگون شد. ما احتمالاً حتی امروزه هم می‌توانیم از برخی از این موارد درس بگیریم.

* **ویژگی‌ها:** فرهنگی، نظامی‌گرا.
* **توانایی منحصربه‌فرد:** دوازده جدول. فرهنگ اضافی در تمام مناطق پایتخت و در شهرها. نکته قابل توجه این است که این مورد در مورد شهرهایی که پایتخت نیستند اعمال نمی‌شود، که باعث تشویق به ساخت یک پایتخت بسیار بزرگ و حفظ سایر شهرک‌ها به عنوان شهر می‌شود.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** لشکر. یک واحد پیاده‌نظام نزدیک‌رزم که برای هر سنت رومی که در دولت خود پذیرفته‌اید، قدرت بیشتری به دست می‌آورد.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** لگاتوس. فرمانده‌ای که پس از به دست آوردن ارتقاء کافی می‌تواند شهرک‌های جدیدی را تأسیس کند.
* **محله منحصربه‌فرد:** فروم. فرهنگ تولید می‌کند و طلای اضافی برای هر سنت رومی که در دولت خود پذیرفته‌اید ارائه می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** معبد ژوپیتر. شادی تولید می‌کند و فرهنگ اضافی برای ساختمان‌های تولیدکننده شادی مجاور ارائه می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** بازیلیکا. طلا تولید می‌کند و نفوذ برای ساختمان‌های فرهنگی مجاور ارائه می‌دهد.

**پیشنهاد ما:** روم قطعا می‌تواند فتح کند، اما به نظر می‌رسد که این بار، شاید حتی به عنوان یک تمدن فرهنگی/مهاجر بهتر باشد. سبک بازی همه جاده‌ها به سوی روم با شهرهایی که به عنوان پایگاه‌های شما عمل می‌کنند، به این معنی است که باید در ساخت و دفاع از پایتخت خود برای حداکثر امپراطوری بسیار مراقب باشید.

### عباسی

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** اکتشاف

**زمینه تاریخی:** خلافت اسلامی سوم که در سال ۷۵۰ میلادی تأسیس شد، بر شکوفایی فرهنگ و علم معروف به عصر طلایی اسلامی نظارت داشت و در نهایت جنگ‌های صلیبی را دفع کرد. در اوج قدرت خود، قلمرو آنها از تونس تا پاکستان کنونی امتداد داشت.

* **ویژگی‌ها:** فرهنگی، علمی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** مدینه. هنگامی که یک متخصص ایجاد می‌شود، برای هر جمعیت ساکن در یک منطقه روستایی در آن شهر، طلا به دست می‌آورید.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** مملوک. یک واحد سواره نظام که برای هر جمعیت در مناطق شهری هنگام اشغال یک شهرک، قدرت نبرد بیشتری به دست می‌آورد.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** عالم. یک شخصیت برجسته منحصر به فرد که در شهری با یک مدرسه علمیه ساخته می‌شود و می‌تواند به عنوان یکی از چندین شخصیت مهم از عصر طلایی اسلامی مانند ابن سینا و ابن فضلان ظاهر شود.
* **محله منحصربه‌فرد:** مدرسه علمیه. تمام متخصصان در شهری که در آن ساخته شده است، علم اضافی تولید می‌کنند.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** مدرسه. علم تولید می‌کند و برای هر محله و ساختمان علمی مجاور، پاداش علمی می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** مسجد. شادی تولید می‌کند و برای ساختمان‌های فرهنگی مجاور، پاداش شادی و برای ساختمان‌های تولید کننده شادی مجاور، پاداش فرهنگی می‌دهد. اگر هنوز این توانایی را ندارید، این توانایی تأسیس یک مذهب را باز می‌کند.

**پیشنهاد ما:** عباسیان ممکن است با امتیازات مناسب برای طلا و فرهنگ، قدرت واقعی علمی در Civ 7 باشند. ممالیک برای جنگ‌های شهری تخصص دارند، بنابراین شما نه تنها می‌خواهید شهرک‌های خود را شهری کنید، بلکه باید بر حمله به شهرک‌های بسیار شهری تمرکز کنید.

### چولا

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** اکتشاف

**زمینه تاریخی:** امپراطوری تامیلی که در سال ۸۴۸ میلادی در جنوب هند تأسیس شد، یک امپراطوری تجاری بزرگ با پایگاه‌هایی در دورترین نقاط مانند اندونزی کنونی را فرمانروایی می‌کرد و در گسترش هندوئیسم به جنوب شرقی آسیا تأثیرگذار بود.

* **ویژگی‌ها:** دیپلماتیک، اقتصادی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** سامایام. شما از هر توافقنامه تجاری، یک مسیر تجاری اضافی به دست می‌آورید.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** کلام. یک واحد دریایی که می‌تواند دو بار در هر نوبت حمله کند.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** اوترو. جایگزینی برای فرمانده دریایی که قدرت تمام واحدهای نظامی در شعاع فرماندهی خود را کاهش می‌دهد.
* **محله منحصربه‌فرد:** پانصد ارباب. برد مسیرهای تجاری شما را افزایش می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** مانگیریگرام. شادی تولید می‌کند و برای هر ساختمان تجاری مجاور، پاداش شادی و برای هر محله مجاور، طلای اضافی ارائه می‌دهد.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** آنجووانام. طلا تولید می‌کند و برای سواحل و رودخانه‌های قابل کشتیرانی مجاور و برای واحدهای دریایی، پاداش تولید ارائه می‌دهد. فقط در ساحل قابل ساخت است.

**پیشنهاد ما:** جای تعجب نیست که چولاها برای تبدیل شدن به یک امپراطوری تجاری دریایی بسیار تخصصی هستند. علاوه بر پشتیبانی از نیروی دریایی قدرتمند، اوترو همچنین به نبردهای زمینی ساحلی کمک خواهد کرد. فراتر از این، آنها به طور خاص به هیچ هدف پیروزی خاصی متمایل نیستند.

### هاوایی

**دوره:** اکتشاف

**زمینه تاریخی:** در حالی که ممکن است جزایر هاوایی در اوایل قرن اول میلادی توسط پلی‌نزی‌ها مسکونی شده باشد، در سال ۱۷۹۵ توسط پادشاه کاماهامهآ به یک پادشاهی واحد متحد شد. تاکنون، اطلاعات بسیار کمی در مورد این تمدن جز نام آن اعلام شده است.

### ماجاپاهیت

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** اکتشاف

**زمینه تاریخی:** یک پادشاهی هندو قدرتمند که از اواخر سال ۱۲۰۰ تا اوایل سال ۱۵۰۰ در اندونزی کنونی وجود داشت. صعود آن به قدرت، باعث اتحاد با نیروهای قوبلای خان و سپس خیانت به آنها در هنگام حمله به جاوا در سال ۱۲۹۳ شد.

* **ویژگی‌ها:** اقتصادی، فرهنگی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** نگارا. تمام شهرها به جز پایتخت، محدودیت متخصص بیشتری دارند. پس از دوره اکتشاف، افزایش محدودیت متخصص از بین می‌رود و متخصصان تا زمانی که محدودیت متخصص را افزایش ندهید، غیرفعال می‌شوند.
* **محله منحصربه‌فرد:** پورا. هنگام تکمیل، یک اثر باستانی دریافت می‌کنید.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** کاندی بنتار. برای کاشی‌های ساحلی و رودخانه‌های قابل کشتیرانی، مجاورت فرهنگی دریافت می‌کنید.
* **ساختمان منحصربه‌فرد:** مرُو. همیشگی. مجاورت شادی برای کوه‌ها و عجایب دریافت می‌کنید. شادی بیشتر در کاشی‌های عجایب طبیعی.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** پدندا. واحد مبلغ منحصر به فرد. هنگام تبدیل یک شهرک به مذهب خود، فرهنگ دریافت می‌کنید. نیاز به معبد دارد.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** ستبانگ. واحد دریایی منحصر به فرد. قدرت نبرد بیشتری در برابر واحدهای دریایی دارد. می‌تواند کاشی‌ها را از راه دور با هزینه حرکت کمتر غارت کند.
* **عجایب مرتبط:** بروبودور. شادی اضافه می‌کند. شادی را در محلات افزایش می‌دهد. باید در مجاورت یک کاشی ساحلی ساخته شود.

### چین مینگ

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** اکتشاف

**زمینه تاریخی:** سلسله مینگ که در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد، پس از دوره تسلط مغول‌ها در دوره یوان، که توسط چنگیزخان و جانشینانش تأسیس شد، حکومت چین را به چین بازگرداند. آنها مسئول گسترش دیوار بزرگ چین به چیزی بودند که امروزه می‌شناسیم.

* **ویژگی‌ها:** اقتصادی، علمی
* **توانایی منحصربه‌فرد:** توپ بزرگ یونگل. شما علم بیشتری در پایتخت به دست می‌آورید، اما برای هر سیاست اجتماعی که به دولت خود اضافه کرده‌اید، علم کمتری در هر نوبت به دست می‌آورید.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** زونلایچونگ. یک واحد پیاده‌نظام نزدیک‌رزم که حمله دوربرد نیز دارد، آنها در زمین‌های مسطح بدون پوشش گیاهی قدرت بیشتری به دست می‌آورند.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** مندارین. جایگزینی برای بازرگان که هر بار که جاده‌ای می‌سازید، مقدار زیادی طلا به شما می‌دهد.
* **بهبود منحصربه‌فرد:** دیوار بزرگ مینگ. مانند همتای هان، فقط می‌تواند در یک خط پیوسته ساخته شود. برای هر استحکامات مجاور (از جمله سایر بخش‌های دیوار بزرگ) طلا تولید می‌کند.

**پیشنهاد ما:** مینگ هنوز در علم برتری دارد، اما به دلیل محدودیت سیاست‌های اجتماعی، کارها کمی پیچیده‌تر می‌شود. این یک روش جالب برای مدل‌سازی زوال بعدی آنهاست. خوشبختانه، تمرکز آنها بر طلا باید این کمبود را جبران کند یا به شما امکان تغییر استراتژی را بدهد.

### مغولستان

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** اکتشاف

**زمینه تاریخی:** امپراطوری مغول در دهه ۱۲۰۰ تحت چنگیزخان و جانشینانش، یک کنفدراسیون وسیع از مردم استپ در سراسر اوراسیا را ایجاد کرد که بزرگترین امپراطوری زمینی را از نظر مساحت در تاریخ کنترل می‌کرد. آنها از جنوب چین تا بخش‌هایی از ترکیه و رومانی کنونی حکومت می‌کردند.

* **ویژگی‌ها:** توسعه‌طلبانه، نظامی‌گرا
* **توانایی منحصربه‌فرد:** بوخ. هنگام تصرف یک شهرک، یک کپی از قوی‌ترین واحد سواره نظام که در حال حاضر می‌توانید بسازید دریافت می‌کنید. با این حال، تولید شما برای مهاجرنشینان ۵۰٪ کاهش می‌یابد. شما همچنین امتیازات پیروزی را برای هدف پیروزی فتح به گونه‌ای متفاوت از سایر تمدن‌ها به دست می‌آورید.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** کشیک. یک واحد سواره نظام دوربرد با حرکت بیشتر که پس از شکست دادن دشمنان بهبود می‌یابد.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** نویان. جایگزینی برای فرمانده با حرکت بیشتر، توانایی پوشش جانبی بهبود یافته‌ای را به واحدهای سواره نظام می‌دهد.
* **بهبود منحصربه‌فرد:** ارتو. طلا تولید می‌کند و اجازه حرکت هر واحدی که روی آن فرود می‌آید را بازنشانی می‌کند. نمی‌تواند در زمین ناهموار، پوشش گیاهی یا رودخانه‌ها قرار گیرد.

**پیشنهاد ما:** این قرار است سرگرم کننده باشد. همانطور که انتظار می‌رود، مغول‌ها برای فتح‌های سریع و کنترل مناطق وسیع زمین، تیز و چابک هستند. اگر بدانید چه می‌کنید، حفظ حملات با کشیک‌ها پیش پا افتاده خواهد بود، اما به یاد داشته باشید که آنها به تنهایی برای پیروزی در محاصره کافی نیستند. ایجاد شبکه‌هایی از ارتو به شما امکان می‌دهد با سرعت حیرت‌انگیزی در دشت‌های باز حرکت کنید، اما مناطق سنگی، ساحلی، جنگلی و رودخانه‌ها موانع استراتژیکی را ایجاد می‌کنند.

### نورمن

تصویری از بازی تمدن ۷
(عکس از: Firaxis)

**دوره:** اکتشاف

**زمینه تاریخی:** در سال ۱۰۶۶، ویلیام باستان‌زاد و گروهی از دوستان دزد خود از کانال عبور کردند تا پادشاهی انگلستان را با ادعایی مشکوک تصرف کنند و زبان ارتباطی نهایی ما را بسیار پیچیده‌تر از آنچه لازم بود کنند.

* **ویژگی‌ها:** دیپلماتیک، نظامی‌گرا
* **توانایی منحصربه‌فرد:** نورمانیتاس. واحدهای زمینی هنگام سوار شدن +1 حرکت و هنگام مجاورت با ساحل +5 قدرت دارند.
* **واحد نظامی منحصربه‌فرد:** شوالیه. یک واحد سواره نظام با قدرت بیشتر در برابر هر واحدی که سرعت حرکت کمتری دارد.
* **واحد غیرنظامی منحصربه‌فرد:** سوکمن. جایگزینی برای مهاجرنشین که هنگام ایجاد یک شهر جدید، به طور خودکار دیواری می‌سازد.
* **محله منحصربه‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *