تازهترین گمانهزنیها و اطلاعات فاش شده نشان میدهد که بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Hexe، که انتظار میرود در حدود سال ۲۰۲۷ منتشر شود، بر محوریت یک داستان انتقامجویانه در دوران تاریک محاکمات جادوگری بنا شده است. این خبر، در حالی که هیجانانگیز به نظر میرسد، واکنشهای متفاوتی را در میان طرفداران قدیمی این سری برانگیخته است، چرا که طرحهای انتقامی در سری اساسینز کرید به موضوعی نسبتاً تکراری تبدیل شدهاند.
فضایی تاریک و انتقامی سوزان
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط “BunnyTheVillain”، که گفته میشود یکی از شرکای یوبیسافت است، بازی Hexe لحنی “تاریک و وهمآلود” خواهد داشت. شخصیت اصلی بازی، “السا”، در پی انتقام خون مادرش است که در جریان محاکمات جادوگری به ناحق اعدام شده است. این جزئیات با گزارشهای قبلی Insider Gaming در سال ۲۰۲۴ همخوانی دارد که به نام “السا” به عنوان قهرمان داستان و دسترسی او به نوعی از قدرتهای ماوراء طبیعی اشاره کرده بود. ارتباط این قدرتها و انگیزهی السا با محاکمات جادوگری، بسیار منطقی به نظر میرسد و به فضایی عمیقتر و شخصیتر برای داستان نوید میدهد.

تکرار مکررات یا رویکردی تازه؟
اما همین موضوع “انتقام”، موجی از دلزدگی را در بین برخی از طرفداران ایجاد کرده است. به نظر میرسد فرمول “شخصیت اصلی که خانوادهاش کشته میشوند و به دنبال انتقام است” به یک کلیشه در فرنچایز اساسینز کرید تبدیل شده است. یکی از کاربران ردیت به طعنه نوشته است: “یک اساسینز کرید که با کشته شدن خانواده شخصیت اصلی شروع میشود؟ واقعاً امروز جسارت به خرج دادهایم!” دیگری به حلقه تکراری گیمپلی اشاره کرده و گفته است: “حدس بزنید، احتمالاً ۱۲ عضو از آن محفل را باید یکی یکی بکشید و در طول مسیر سرنخهایی برای ردیابی هر یک از آنها پیدا میکنید تا انتقامتان را بگیرید.” حتی یک کاربر دیگر به مقایسهی طنزآمیزی بین یوبیسافت و بتسدا (شرکت سازنده بازیهای Elder Scrolls) پرداخته و گفته است: “یوبیسافت و انتقام مانند بتسدا و اینکه شما یک زندانی هستید!” که نشاندهنده دقت دردناک این مقایسه است.
امید به نوآوری در کنار مضمون آشنا
اگرچه مضمون انتقام در سری اساسینز کرید سابقهای طولانی دارد، از “اتزیو” گرفته تا “نائوئه” در بازیهای اخیر، اما امید میرود که Hexe بتواند با توجه به فضای خاص محاکمات جادوگری و احتمال وجود عناصر ماوراء طبیعی (که پیشتر در برخی از بازیهای سری از طریق فناوریهای ایسو یا دستکاریهای انیموس توجیه شدهاند)، روایتی تازه و عمیقتر را ارائه دهد. این بازی فرصتی منحصر به فرد برای کاوش در جنبههای تاریک تاریخ، خرافات، و وحشت روانشناختی است که میتواند Hexe را از سایر نسخههای انتقاممحور متمایز کند.
در این میان، این خبر نیز منتشر شده است که ظاهراً پیش از Hexe، باید منتظر بازسازی بازی محبوب “Black Flag” باشیم. این وقفه در ارائه بازیهای با مضمون انتقام، شاید فرصتی برای تازه شدن ذهنیت بازیکنان و استقبال بهتر از Hexe فراهم آورد. با این حال، با توجه به اینکه Hexe به عنوان یک “عنوان اصلی” در سری معرفی شده، انتظارات برای نوآوری در گیمپلی و داستانسرایی آن بالاست. آیا یوبیسافت میتواند با وجود مضمون آشنای انتقام، تجربهای “بسیار متفاوت” را که قبلاً به آن اشاره کرده بود، ارائه دهد؟ زمان، و البته انتشار تریلرها و جزئیات بیشتر، پاسخ این سوال را مشخص خواهد کرد.