در سالیان اخیر، شبکههای اجتماعی بستر بینظیری را برای تعامل میان گیمرها و سازندگان بازیهای ویدیویی فراهم آوردهاند. بازیکنان میتوانند به سرعت کلیپها را به اشتراک بگذارند، ایرادات را گزارش کنند و هیجان خود را نشان دهند. از سوی دیگر، سازندگان و استودیوها نیز میتوانند مستقیماً با مخاطبان خود در ارتباط باشند و تعاملی شخصیتر داشته باشند.
اما مسلماً همه این تعاملات خوشایند نیستند و گاهی اوقات ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود. این دقیقاً اتفاقی بود که روز جمعه گذشته رخ داد؛ زمانی که نیکیتا بویانوو (Nikita Buyanov)، مدیرعامل بازی محبوب Escape from Tarkov، درگیر یک بحث عمومی با یکی از طرفداران شد.
بهروزرسانی اخیر تارکوف و واکنشهای تند
ماجرا از آنجا آغاز شد که بویانوو روز پنجشنبه تصویری به ظاهر بیضرر را در توییتر منتشر کرد. این پست با پاسخی از سوی یک گیمر مواجه شد که نوشته بود: “بازیتون رو نابود کردید، برادر.”
[تصویر توییت بویانوو: pic.twitter.com/gW15KNI9TP — Nikita Buyanov (@nikgeneburn) July 10, 2025]
بویانوو واکنش تندی به این انتقاد نشان داد و در پاسخ نوشت: “اوه.” در حالی که برخی از نظرات اولیه، عمدتاً از سوی کاربران دارای تیک آبی پولی توییتر، مثبت بودند، بسیاری دیگر با این احساس موافق نبودند و بویانوو را به دلیل رفتارش مورد سرزنش قرار دادند.
با این حال، اندکی بعد، بویانوو از موضع اولیه خود عقبنشینی کرد و توضیح داد که صرفاً شوخی کرده است و “هر نظری مهم است”.
نارضایتی جامعه بازیکنان و تأثیر شبکههای اجتماعی
در حال حاضر، فضای کلی در جامعه بزرگ Escape from Tarkov پس از آخرین “وایپ هاردکور” که بازی را در سطح بنیادی تحت تأثیر قرار داد، چندان مساعد نیست. برخی از بازیکنان از این تغییر ناگهانی احساس غافلگیری کرده و از وضعیت بازی ناامید شدهاند، که این نارضایتیها منجر به واکنشهایی شبیه به همان توییت اولیه شده است.

به هر حال، این حادثه نشاندهندهی تأثیرات منفی دسترسی مستقیم به شبکههای اجتماعی است؛ موضوعی که رندی پیچفورد (Randy Pitchford) از Gearbox نیز اخیراً با آن روبهرو شد و تهیهکننده بازی XDefiant هم سال گذشته چنین تجربهای داشت. این وقایع بر اهمیت مدیریت ارتباطات و تأثیر لحن در فضای مجازی تأکید دارند.
مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک