رفع اشکالات چند نفره و ژست گرفتن موجودات شاخک‌دار در آپدیت جدید Baldur’s Gate 3

استودیو Larian، سازنده بازی تحسین‌شده Baldur’s Gate 3، اگرچه آخرین پچ اصلی (Patch 8) را برای این عنوان منتشر کرده است، اما پشتیبانی از این بازی محبوب همچنان ادامه دارد. به تازگی، این استودیو آپدیت کوچک دیگری با نام Hotfix 30 را برای رفع برخی اشکالات باقی‌مانده از پچ هشتم و بهبود تجربه چند نفره منتشر کرده است.

در اطلاعیه‌ای که توسط Larian منتشر شده، آمده است: “یک هات‌فیکس کوچک در حال انتشار است که چندین مشکل مربوط به قابلیت بازی چند نفره بین پلتفرمی (cross-play) را برطرف کرده و برخی از موارد کرش کردن بازی را بهبود می‌بخشد. همچنین، موجودات شاخک‌دار خاص اکنون تمایل بیشتری به ژست گرفتن برای عکس‌ها خواهند داشت – لبخند بزنید، ای گلبرگ!”

خداحافظی با خجالت شاخک‌ها در حالت عکس

این اطلاعیه در ادامه تاکید می‌کند: “در حالی که Patch 8 آخرین پچ بزرگ برای Baldur’s Gate 3 بود، ما به انتشار هات‌فیکس‌های کوچک برای رفع اشکالات بازی ادامه خواهیم داد.” با توجه به وسعت و پیچیدگی بالای Baldur’s Gate 3، وجود برخی باگ‌ها اجتناب‌ناپذیر است و رفع تمامی آن‌ها می‌تواند برای تیم کوچک باقی‌مانده در Larian که روی این پروژه کار می‌کنند، کاری طاقت‌فرسا باشد.

اصلاحات مربوط به قابلیت cross-play بیشتر بر روی مشکلاتی تمرکز دارد که هنگام تلاش بازیکنان برای پیوستن به لابی‌های چند نفره بین پلتفرمی و همچنین باگ‌های رایج مرتبط با قطع و وصل شدن به این لابی‌ها رخ می‌داد. Patch 8 اولین پچی بود که قابلیت کامل cross-play را به Baldur’s Gate 3 اضافه کرد، بنابراین احتمال بروز اشکالات در این زمینه برای مدتی همچنان وجود دارد.

اشاره به “موجودات شاخک‌دار” در متن اطلاعیه، در واقع اشاره‌ای طنزآمیز به یک باگ خاص در پچ هشتم است که در آن نسخه‌های تغییر شکل یافته به Mindflayer شخصیت اصلی (Tav) و/یا شخصیت همراه کارلاچ (Karlach) از ظاهر شدن در حالت عکس (photo mode) امتناع می‌کردند. به نظر می‌رسد که حتی موجودات فضایی شاخک‌دار هم ممکن است از ثبت تصویر در چنین وضعیت دگرگون‌شده‌ای خشنود نباشند!

علاوه بر این، چند باگ جزئی مربوط به زیرکلاس‌های شخصیت‌ها نیز در این هات‌فیکس برطرف شده است. به عنوان مثال، “شانس اعمال نفرین Hexblade’s Curse با هر بار استفاده Warlock از قابلیت Bind Hexed Weapon دیگر افزایش نمی‌یابد.” همچنین، زیرکلاس Circle of the Stars برای Druid اکنون می‌تواند به اشکال وحشی بیشتری مانند Deep Rothé، Panther، Owlbear و Dilophosaurus دسترسی داشته باشد.

جزئیات کامل یادداشت‌های مربوط به این هات‌فیکس در [اینجا](لینک احتمالی به یادداشت‌های هات‌فیکس) قابل مشاهده است.

در حال حاضر، استودیو Larian به طور همزمان روی دو پروژه جدید کار می‌کند و Swen Vincke، مدیرعامل استودیو، ابراز امیدواری کرده است که اولین بازی از این دو پروژه تا سال 2030 منتشر شود. با این حال، به نظر می‌رسد که پشتیبانی و رفع اشکالات Baldur’s Gate 3 همچنان برای مدتی در اولویت این استودیو قرار خواهد داشت تا تجربه بی‌نقص‌تری را برای بازیکنان فراهم کند.

مجله بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *