“`
در حالی که نامزدهای جوایز بازی سال ۲۰۲۳ بهشدت به عناوین بزرگ مانند متافور: رفنتازیو، آسترو بات و نهایی فانتزی ۷ ربیث (دو عنوان آخر روی رایانههای شخصی قابل اجرا نیستند) توجه داشتند، یک بازی مستقل در میان این غولها خودنمایی میکند: بالاترو.
بازی کارت و شانسِ فوقالعادهی استودیوی لوکالتانک، پنج نامزدی را از آن خود کرده است: بهترین طراحی بازی، بهترین بازی مستقل، بهترین بازی مستقل تازهوارد، بهترین بازی موبایل و جایزه ارزشمند بازی سال. این تعداد نامزدی با بازی میث سیاه: ووکوگ برابر و یک نامزدی بیشتر از سایهی درخت اِردتری است.
صرف نظر از نتایج نهایی که در دوازدهم دسامبر در مراسم جوایز بازی اعلام خواهد شد، این موفقیت بسیار بزرگ به نظر میرسد. بهنظر میرسد خود لوکالتانک هم این موضوع را درک میکند و در پیامی در بلواسکای چنین نوشته است: «روزی دیوانهوار، پیامهای فراوانی از عشق و حمایت از سوی افراد شگفتانگیزی که در این دو سال فرصت آشنایی با آنها را داشتهام دریافت کردهام. کاملا در شگفتم.»
او همچنین پیامی صمیمانه در زیرمجموعهی ردیت بالاترو منتشر کرد. این پیامی فروتنانه است که بیشتر بر روی جامعهی طرفداران و سایر بازیهای در حال توسعه در دنیای بازیهای مستقل تمرکز دارد تا موفقیت شخصی خود. لوکالتانک نوشته است: «میخواهم از همهی شما انسانهای شگفتانگیز سپاسگزاری کنم که به بازی من فرصت دادید و ۵ نامزدی جوایز بازی برای بالاترو را با من جشن گرفتید. روزی واقعا غیر واقعی بود.»
او ادامه میدهد: «یکی از چیزهایی که در این سال گذشته آموختهام این است که جامعهی توسعهدهندگان بازیهای مستقل چقدر مهربان و حامی هستند. همهی ما میدانیم که این صنعت چقدر میتواند سخت باشد و در هر جایی که میتوانیم به یکدیگر کمک میکنیم و من با افراد شگفتانگیز زیادی آشنا شدهام که عاشق کار خود و افرادی هستند که با آنها کار میکنند.»
لوکالتانک میگوید احساس «نامناسبی» در قبال در نظر گرفتن نامزدیها و جوایز بالاترو بهعنوان «جوایز یا نامزدیهای من» داشته است و میافزاید: «احساس میکنم که بازی من بهطور تصادفی در حال حاضر نماد این گوشهی زیبا و پرشور از صنعت بازی است. من فقط خوششانسم که در این جایگاه قرار گرفتهام.»
این پست با معرفی چند بازی که «مورد توجه قرار نگرفتند» از جمله حیوان چاه، سیاهچالها و قماربازان فاسد، میلیاردر و آرکو به پایان میرسد و با این جمله خاتمه مییابد: «از یک بازی مستقل حمایت کنید!!»
واقعا خوشایند است که تواضع و تمایل لوکالتانک برای استفاده از جایگاه خود برای حمایت از سایر توسعهدهندگان و بازیهایشان را میبینیم. در نهایت، من بسیار خوشحالم که میبینم بالاترو به موفقیت شایستهی خود دست یافته است. این بازی پس از انتشار در فوریه، کاملاً زندگی تیم پیسی گیمر را در دست گرفت و کانال اسلک ما هنوز هم گهگاه اسکرینشاتها یا ویدیوهای «عدد بزرگ» را دریافت میکند. در سالی که بدون شک برای بازیها عجیب و غریب بودهاست (هیچ عنوان بزرگ با بودجهی کلان مسلط نبوده است، بسیاری از بازیهایی که باید موفق میشدند در نهایت به فراموشی سپرده شدند)، خوشحالم که این میزان عشق و توجه به چنین اثر زیبایی نشان داده میشود.
مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک
“`