سونی بخش بیشتری از بانجی را جدا می‌کند: تیم استودیوهای خلاق اکنون رسماً بخشی از استودیوهای پلی استیشن است.

## استودیو خلاق Bungie به طور کامل به PlayStation Studios پیوست

استودیو خلاق Bungie، که مسئول هدایت و توسعه “چشم‌انداز هنری” و برند بازی‌های این استودیو است، رسماً به PlayStation Studios پیوسته است. این اتفاق جدیدترین مرحله از ادغام Bungie در شرکت سونی محسوب می‌شود.

بریجیت اونیل، که پیشتر به عنوان مدیر ارشد استودیوهای خلاق Bungie فعالیت می‌کرد، اکنون به عنوان مدیر ارشد خلاق در PlayStation Studios فعالیت می‌کند. او در شبکه اجتماعی LinkedIn اعلام کرد که تیم او “به PlayStation Studios ملحق شده است تا پایه و اساس یک تیم خلاق برای حمایت از تمام بازی‌های آنلاین PlayStation را بسازد”.

او در ادامه افزود: “این فرصت برای به اشتراک گذاری تجربه ما در کار بر روی عناوین Bungie با سایر استودیوهایی که در حال ساخت بازی‌های آنلاین هستند، بسیار هیجان‌انگیز است.”

او همچنین اشاره کرد که ارائه خدمات آنلاین دشوار است و چالش‌های منحصر به فردی دارد، اما “با همکاری PlayStation و Bungie، می‌توانیم برای بازی‌های جدید در حال ورود به این بازار رقابتی، یک شروع قوی ایجاد کنیم.”

به رغم این تغییر، اونیل تأکید کرد که تیم او همچنان به کار بر روی Destiny 2 و Marathon ادامه خواهد داد.

از دیدگاه دیگر، این تغییر از مدت‌ها پیش در حال وقوع بود. سونی در سال 2022 Bungie را خریداری کرد و یکی از انگیزه‌های این خرید، “تخصص و فناوری‌ای بود که Bungie در زمینه خدمات آنلاین بازی‌ها توسعه داده بود” و سونی قصد داشت آن را در استودیوهای خود ادغام کند.

اثرگذاری Bungie به طور واضح در تصمیم سونی برای به تأخیر انداختن و در نهایت لغو بازی چند نفره The Last of Us مشاهده شد.

اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر، سونی از نحوه عملکرد Bungie راضی نیست. هیروکی توتوکی، رئیس PlayStation، در اوایل سال جاری نارضایتی خود از رهبری Bungie را ابراز کرد و گفت که به دنبال “مسئولیت‌پذیری” بیشتر در مورد بودجه و برنامه‌ریزی توسعه است. در ماه جولای، Bungie اعلام کرد که 220 کارمند خود را اخراج خواهد کرد و پیتر پارسونز، مدیر عامل این شرکت، اعلام کرد که 155 کارمند دیگر (حدود 12% از کل کارکنان استودیو) به سونی منتقل خواهند شد.

به طور کلی، می‌توان گفت که PlayStation به احتمال زیاد به یک راهنما باتجربه برای بازی‌های آنلاین خود نیاز دارد. بعد از این که به دلیل اصرار بر الزام استفاده از PlayStation Network برای بازی Helldivers 2، با واکنش‌های منفی گسترده کاربران روبرو شد و در نهایت از این تصمیم عقب‌نشینی کرد، به نظر می‌رسد که با بازی Concord، که یک بازی شوتر آنلاین بود، از این هم بدتر عمل کرد. این بازی به عنوان “ناموفق‌ترین بازی تاریخ” شناخته شد.

با وجود شکست فاجعه‌آمیز Concord، احتمال دارد که بازگشت این بازی در حال برنامه‌ریزی باشد و در این صورت، زمان این اعلامیه جالب توجه خواهد بود. تیم اونیل و همکارانش می‌توانند در بازگشت این بازی به عنوان یک بازی جذاب برای کاربران نقش مهمی ایفا کنند.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *