در بازی ویچر 4، قدرتهای سیری بهطور قابلتوجهی کاهش مییابد. توسعهدهندگان CD Projekt Red در مصاحبهای با GamesRadar و Eurogamer اعلام کردند که قابلیت جابجایی آنی سیری، که در ویچر 3 بسیار چشمگیر بود، در قسمت چهارم بهطور قابلتوجهی محدود یا حتی حذف خواهد شد. این تصمیم با هدف ایجاد تعادل در گیمپلی و روایت داستان اتخاذ شده است.
مدیر اجرایی پروژه، مالگورزاتا میترگا، ضمن اشاره به تفاوت قدرت سیری در پایان ویچر 3 و آغاز ویچر 4، توضیح داد که رویدادهای مهمی بین این دو بازی اتفاق افتاده که به تغییر در تواناییهای او منجر شده است. او تأکید کرد که این تغییرات با احترام به داستان اصلی کتابها و بازیهای قبلی صورت گرفته و به خلق داستانی اصیل در ویچر 4 کمک میکند.
سیری در عوض، چابکی و سرعت بیشتری خواهد داشت و به جادوهای تهاجمی قدرتمندتری نسبت به علائم جادویی گرالت دسترسی خواهد داشت. به عنوان مثال، در تریلر بازی، از جادویی به نام “بولت” استفاده میکند. سباستین کالِمبا، کارگردان بازی، نیز بر اهمیت این تغییر و تأثیر آن بر داستان بازی تأکید کرد، اما جزئیات بیشتری را فاش نکرد.
برخی از نگرانیها درباره قدرت بیش از حد سیری در پایان ویچر 3 وجود داشت که توسعهدهندگان با این تغییرات به آنها پاسخ دادهاند. سیری در ویچر 4 بیشتر یک جنگجوی جادوگر خواهد بود تا یک شخصیت با قابلیتهای جابجایی آنی. این تغییر میتواند به تجربه بازی جذابتری منجر شود. نحوه از دست رفتن قدرتهای سیری، از رها کردن داوطلبانه قدرتها تا کاهش آنها پس از شکست یخبندان سفید، میتواند یکی از رازهای جذاب داستان ویچر 4 باشد.