سال اول بازی Helldivers 2 تجربهای پر از هیجان بود. بیش از ۱۵۰ ساعت بازی با دوستان، نابود کردن رباتها و رفع باگها، لحظاتی فراموش نشدنی را برایم رقم زد. استودیو Arrowhead با رویکردی نوین به بازیهای آنلاین، بدون افشای برنامههای آینده، تجربهای پویا و جذاب خلق کرد. اما در سال ۲۰۲۴، هواداران با چالشهایی روبرو شدند؛ تغییرات بحثبرانگیز در تعادل بازی، نارضایتی بسیاری را به همراه داشت.
کاهش قدرت تفنگ ریلگان، تغییرات نامطلوب در شعله افکن و بازنگری در قدرت بیش از حد سلاح Eruptor نمونههایی از این تغییرات بودند. هدف Arrowhead حفظ دشواری بازی و تنوع در انتخاب سلاحها بود، اما برخی از بازیکنان معتقد بودند که به جای کاهش قدرت سلاحها، باید فقط قدرت سلاحهای ضعیفتر افزایش یابد، به ویژه در یک بازی کاملا PvE.
نارضایتیها به مرور افزایش یافت و با بمباران نظرات منفی و رفتارهای سمی برخی از کاربران روبرو شد. در مصاحبهای با PC Gamer پیش از بهروزرسانی غافلگیرکنندهی Omens of Tyranny، Johan Pilestedt، مدیر خلاق Arrowhead، به این دوران پر فراز و نشیب اشاره کرد: “یکی از انتقادات به تغییرات تعادل، این بود که بازیکنان احساس میکردند سلاحها دیگر آنطور که باید عمل نمیکنند. گویی عملکردشان با توضیحات ارائه شده همخوانی ندارد.”
پاسخ Arrowhead، برنامهای ۶۰ روزه با بهروزرسانیهای متعدد بود که قدرت اکثر سلاحها را به طور چشمگیری افزایش داد. در نهایت، قدرت تخریب سلاحها به شدت بالا رفت، زره دشمنان کاهش یافت و سلاحهای کمکی و استراتژیها قدرت فوقالعادهای پیدا کردند.
مدیر خلاق Arrowhead در این باره میگوید: “شاید دیگر چالش چندانی وجود نداشته باشد، اما حداقل واکنش دشمنان به اصابت گلولهای ۳۸۰ میلیمتری، واقعیتر و منطقیتر شده است.”
Helldivers 2 پس از این تغییرات جذابتر شد، اما افزایش قدرت سلاحها به سادگی بیش از حد بازی افزود. Pilestedt در این باره میگوید: “ما میخواستیم بازیای خلق کنیم که در آن حس یک Helldiver واقعی را داشته باشید، با قدرت تخریب فوقالعاده. در این راستا، برخی از دشمنان چالش کمتری دارند، اما حداقل واکنش آنها به حملهای قدرتمند، واقعیتر است.”
او در ادامه افزود: “در قلب تعادل Helldivers، همین موضوع نهفته است. البته میدانیم که بسیاری از بازیکنان به دنبال چالش هستند. بخش Illuminates گامی در این راستا است و امیدوارم که مأموریتهای این بخش، حتی برای باتجربهترین بازیکنان چالش بزرگی باشد.”
اما هنوز بحث در مورد رویکرد بازی به تعادل و دشواری ادامه دارد. Pilestedt میگوید: “ما در حال بررسی این موضوع در دراز مدت هستیم: چگونه میتوانیم تجربیات متفاوتی را برای بازیکنان اجتماعی و بازیکنانی که به دنبال تسلط بر بازی و چالشهای بیشتر هستند، ایجاد کنیم؟”