طرفداران Ghost of Yotei از خالی بودن دنیای بازی پس از پایان داستان گلایه دارند

بازی Ghost of Yotei تنها یک هفته پس از انتشار توانسته به یکی از موفق‌ترین عناوین استودیو Sucker Punch تبدیل شود. با این حال، بسیاری از بازیکنان پس از اتمام داستان اصلی و شکست دشمنان، از «خالی بودن دنیای بازی» و نبود فعالیت‌های پس از پایان (Post-Game Content) ابراز نارضایتی کرده‌اند.


دنیای خالی Ghost of Yotei پس از پایان بازی

بازیکنان گزارش داده‌اند که پس از تکمیل مأموریت‌ها و حذف دشمنان، جهان وسیع Ghost of Yotei عملاً بدون چالش باقی می‌ماند. یکی از کاربران ردیت با نام Evanescoduil در انجمن Ghost of Tsushima نوشت که بازی «در نهایت کاملاً از دشمنان خالی می‌شود» و این موضوع باعث می‌شود بازیکنان چیزی برای استفاده از سیستم مبارزات قدرتمند بازی نداشته باشند.

Ghost Of Yotei Fans Are Getting Sick Of Having No Enemies To Fight In The Literally Empty World
Ghost Of Yotei Fans Are Getting Sick Of Having No Enemies To Fight In The Literally Empty World

درخواست طرفداران برای محتوای پس از پایان

بسیاری از بازیکنان خواستار اضافه شدن محتوای پس از پایان در Ghost of Yotei هستند. پیشنهادهای مطرح‌شده شامل:

  • ایجاد سیستم تولید تصادفی دشمنان و اردوگاه‌ها برای ادامه مبارزات
  • اضافه شدن حالت New Game Plus یا بسته‌های الحاقی (DLC) برای افزایش عمر بازی

این درخواست‌ها نشان می‌دهد که طرفداران به دنبال چرخه‌ای پایدار از فعالیت‌ها هستند تا بتوانند مهارت‌های مبارزه‌ای شخصیت اصلی، آتسو، را همچنان به چالش بکشند.


دیدگاه مخالفان؛ پایان طبیعی یک بازی تک‌نفره

در مقابل، برخی بازیکنان معتقدند که اضافه کردن دشمنان تصادفی پس از پایان داستان می‌تواند به روایت بازی آسیب بزند. از نگاه این گروه، بازی‌های تک‌نفره لزوماً نیازی به ارائه محتوای بی‌پایان مانند عناوین سرویس‌محور ندارند و پایان یافتن داستان بخشی از تجربه هنری سازندگان است.


مقایسه با Ghost of Tsushima

یادآوری می‌شود که Ghost of Tsushima نیز در زمان عرضه فاقد حالت New Game Plus بود و این قابلیت چند ماه بعد به بازی اضافه شد. همین موضوع باعث شده بسیاری از طرفداران انتظار داشته باشند Ghost of Yotei نیز در آینده نزدیک با به‌روزرسانی‌ها یا بسته‌های الحاقی، محتوای بیشتری برای بازیکنان فراهم کند.


جمع‌بندی

انتقادات اخیر نشان می‌دهد که هرچند Ghost of Yotei در روایت و گیم‌پلی موفق عمل کرده، اما نبود دشمنان و فعالیت‌های پس از پایان داستان، بخشی از جامعه بازیکنان را ناامید کرده است. به نظر می‌رسد آینده این بازی به تصمیم Sucker Punch برای افزودن محتوای پس از پایان در Ghost of Yotei گره خورده باشد؛ تصمیمی که می‌تواند تجربه بازیکنان را از یک ماجراجویی تک‌نفره به تجربه‌ای ماندگارتر تبدیل کند.


مجله خبری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *