نسخه دوم بازی استالکر، دنبالهای بسیار مورد انتظار برای یک کلاسیک کامپیوتری، بالاخره منتشر شد. همانطور که یوشوا ولنز در بررسی خود اشاره کرده است، این بازی همچنان به سبک و سیاق نسخههای قبلی وفادار مانده و روح اصلی استالکر را حفظ کرده است. علاقهمندان به دنیای بازی، از این وفاداری به اصالت و عدم تغییر عناصر مهم نسخههای قبلی، بسیار خوشحال هستند.
به نظر میرسد که این بازی به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است. شرکت GSC Game World در پستی جدید اعلام کرد: “با توجه به فروش یک میلیون نسخه و افزایش تعداد بازیکنان با استفاده از سرویس Game Pass، دنیای بازی شلوغ به نظر میرسد!”.
“این فقط آغاز ماجراجویی فراموش نشدنی ماست. قلب چرنوبیل با هر یک از ما قویتر میتپد. از شما طرفداران استالکر سپاسگزاریم!”
نکته قابل توجه، تفکیک فروش مستقل بازی از تعداد بازیکنان Game Pass توسط سازندگان است. این موفقیت بسیار بزرگی برای دنبالهای از یک بازی کالت محسوب میشود. آخرین نسخه از بازی استالکر قبل از این نسخه، Call of Pripyat در سال 2010 منتشر شد، اما به وضوح خاطره منطقه چرنوبیل در ذهن بازیکنان باقی مانده است.
خود انتشار بازی استالکر 2 یک دستاورد به حساب میآید. توسعه این بازی به دلیل حمله روسیه به اوکراین با مشکلات زیادی مواجه شد. شرکت GSC Game World مجبور به انتقال محل کار خود شد و بسیاری از کارمندانش به ارتش اوکراین پیوستند. متاسفانه، یکی از کارمندان به نام ولودیمیر یژوف در جنگ جان باخت. علاوه بر این، شعبه جدید آنها در پراگ کمی بعد از افتتاح، آتشسوزی شدیدی را تجربه کرد و در سال 2023 هکرهای روسی نسخههای آزمایشی بازی را منتشر کردند.
با توجه به این موانع، انتشار بازی یک معجزه به حساب میآید، چه برسد به اینکه بازی به این خوبی از آب درآمده است. شرکت GSC اعلام کرده است که تکمیل بازی راهی برای گفتن این مطلب به جهان بوده است: “ما اینجا هستیم.” پس خوشحالکننده است که بعد از همه این مخمصهها، بیش از یک میلیون نفر از این بازی استقبال کردهاند.
“`