در حالی که بازی جدید «Doom: The Dark Ages» به تازگی منتشر شده است، جامعه بازیکنان به سرعت راهی برای بهبود تجربه گیمپلی پیدا کردهاند. با وجود اینکه آمار اولیه این عنوان از استودیوی id Software در پلتفرم استیم شاید به اندازه «Doom Eternal» قدرتمند نباشد، اما به نظر میرسد بازیکنانی که به سراغ این بازی رفتهاند، از آن رضایت کافی را دارند. این عنوان از نظر منتقدان، یکی از خوشامتیازترین نسخههای سری Doom محسوب میشود و حضور آن در سرویس Game Pass قطعاً باعث شده افراد بیشتری نسبت به حالت عادی به تجربه آن بپردازند.
راهحلی برای نبردهای نزدیک: ماد «SlowMoBREAK»
با این حال، یکی از نقاط اختلاف نظر میان بازیکنان، مربوط به مکانیکهای مبارزه نزدیک (Melee) و دفاع (Parrying) در بازی بوده است. به نظر میرسد سرعت پیشفرض این حرکات برای برخی بازیکنان، جریان سریع اکشن بازی را دچار وقفه میکرده است. اما اکنون، به لطف یک ماد جدید، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.
«SkallEdit»، خالق این ماد، نسخهای جدید را با نام «SlowMoBREAK» در وبسایت Nexus Mods منتشر کرده است که به بازیکنان امکان میدهد سرعت انیمیشنهای مربوط به مبارزه نزدیک و دفاع را به دلخواه خود تنظیم کنند. این ماد حتی قابلیت افزایش سرعت این حرکات را تا حدی دیوانهوار و برقآسا فراهم میآورد.

استقبال بینظیر از یک تغییر ضروری
تصاویر مقایسهای پیش و پس از نصب این ماد، به وضوح نشاندهنده تفاوت چشمگیر در سرعت حرکات است. به طور طبیعی، این ماد به سرعت در میان بازیکنان پلتفرم رایانههای شخصی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تنها در چهار روز از زمان انتشار اولیه آن در تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت)، بیش از ۱۵۰۰ بار دانلود شده است. این استقبال گسترده، نشاندهنده نیاز مبرم جامعه بازیکنان به این تغییر بوده است. یکی از کاربران دانلودکننده نوشت: “از شما بسیار سپاسگزارم. این حالت اسلوموشن باعث شد من از بازی دلزده شوم. حالا، بازی خیلی بهتر شده است. دوستت دارم!” این احساسات در میان بسیاری از کاربران تکرار شده است، به طوری که چندین نفر در بخش بحث و گفتگوی ماد، مراتب قدردانی خود را از خالق آن ابراز کردهاند.
به نظر میرسد این ماد گامی در مسیر درست برای بازی است، به خصوص که طرفداران پیش از این نیز از عدم وجود حرکات پایانی «Glory Kills» و تمرکز زیاد بر مکانیک «Shield Saw» انتقاداتی داشتند. این حرکت جامعه مادینگ، نشاندهنده قدرت و اهمیت کاربران در شکلدهی به تجربه نهایی بازیها و رفع نواقص احتمالی نسخههای اصلی است. آیا این تغییر میتواند «Doom: The Dark Ages» را به اوج محبوبیت نسخههای پیشین برساند؟ باید دید آیا id Software در بهروزرسانیهای آتی، این تغییرات محبوب را به صورت رسمی در بازی اعمال خواهد کرد یا خیر.