به گزارش منابع خبری، شرکت نینتندو رسماً اعلام کرده است که کنسول نسل بعدی خود، نینتندو سوییچ 2، از آنالوگهای مبتنی بر فناوری هال افکت در کنترلرهای جدید خود بهره نخواهد برد. این خبر در حالی منتشر میشود که بسیاری از دارندگان کنسول نینتندو سوییچ اصلی، با مشکل معروف “دریفت آنالوگ” در کنترلرهای Joy-Con دست و پنجه نرم کردهاند؛ مشکلی که باعث حرکت ناخواسته در بازیها میشد و نارضایتی گستردهای را به همراه داشت. حتی نینتندو به دلیل همین مسئله با شکایتهای حقوقی متعددی مواجه شد و در نهایت نیز به ارائه تعویض رایگان برای کنترلرهای معیوب روی آورد.
بسیاری از علاقهمندان و تحلیلگران صنعت بازی انتظار داشتند که نینتندو در کنسول سوییچ 2 با استفاده از آنالوگهای هال افکت، که به دلیل عدم تماس فیزیکی قطعات داخلی، مقاومت بسیار بالایی در برابر مشکل دریفت دارند، این معضل را برای همیشه حل کند. با این حال، در جریان رویداد اخیر “Nintendo Direct” هیچ اشارهای به این موضوع نشد و اکنون نیت بهیلدورف، معاون ارشد توسعه محصول و انتشار در نینتندو آمریکا، در مصاحبهای با وبسایت Nintendo Life فاش کرده است که کنترلرهای Joy-Con 2 به طور کامل از نو طراحی شدهاند اما از فناوری هال افکت استفاده نمیکنند.

هنگامی که از بهیلدورف پرسیده شد که چرا حس آنالوگهای سوییچ 2 متفاوت است و آیا توسعهدهندگان از آنالوگهای هال افکت الهام گرفتهاند، او پاسخ داد: «کنترلرهای Joy-Con 2 از پایه طراحی شدهاند. آنها از آنالوگهای هال افکت استفاده نمیکنند، اما حس بسیار خوبی دارند.» او همچنین در مورد کنترلر Pro جدید این کنسول گفت که حس آشنایی شبیه به کنترلر کنسول GameCube را القا میکند و به طور خاص بر بیصدا بودن آنالوگهای آن تاکید کرد: «من زمان زیادی را صرف اطمینان از بیصدا بودن آن کردم. نمیدانم شما سعی کردهاید آنالوگ را محکم تکان دهید یا نه، اما واقعاً بیصدا است. به دوران بازیهای Smash Brothers خود فکر میکنم که چقدر محکم آنالوگها را تکان میدادیم. [کنترلر Pro سوییچ 2] یکی از بیصداترین کنترلرهایی است که تا به حال با آن بازی کردهام.»
بهیلدورف در ادامه صحبتهای خود به نرم و روان بودن حرکت آنالوگهای جدید اشاره کرد و گفت که آنها نام “آنالوگهای لغزنده نرم” را برای آنها انتخاب کردهاند. با این حال، او هیچ توضیحی در مورد اینکه چگونه طراحی جدید از بروز مشکل دریفت جلوگیری میکند یا آن را از بین میبرد، ارائه نداد.
این سکوت در مورد راهکار نینتندو برای مقابله با مشکل دریفت، نگرانیهای بسیاری را در بین گیمرها و دارندگان احتمالی سوییچ 2 برانگیخته است. بسیاری از کاربرانی که تجربه تعویض چندین کنترلر Joy-Con به دلیل مشکل دریفت را داشتهاند، چندان به بیصدا بودن آنالوگهای جدید اهمیت نمیدهند و دغدغه اصلی آنها رفع دائمی این مشکل آزاردهنده است. این سوال همچنان بیپاسخ مانده است که چرا نینتندو با وجود استفاده گسترده از فناوری هال افکت در کنترلرهای شخص ثالث، از این راهکار امتحانشده در کنسول جدید خود استفاده نکرده است.
در حال حاضر که نینتندو به دلیل قیمتگذاری کنسول سوییچ 2 و بازی Mario Kart World با انتقاداتی روبرو شده است، تکرار تجربه مشکل دریفت در نسل جدید کنسولهایش میتواند ضربه سنگینی به اعتبار این شرکت وارد کند و موج جدیدی از نارضایتی را به همراه داشته باشد. گیمرها امیدوارند که نینتندو در آینده نزدیک توضیحات بیشتری در مورد راهکار خود برای جلوگیری از مشکل دریفت ارائه دهد و اطمینان خاطر را برای خریداران سوییچ 2 به ارمغان بیاورد.