چالش بزرگ بعدی فاینال فانتزی 14: ایجاد حس ارزش برای اشتراک ماهانه بازیکنان – نه فقط تأمین بودجه برای شکست‌های اسکوئر در حالی که World of Warcraft ارزش‌ها را انباشته می‌کند.

## طلوع دنباله‌دار: وقتی جذابیت «فاینال فانتزی 14» کم‌رنگ می‌شود

به طور کلی، من Dawntrail را به طور کامل پسندیدم. البته نقدهای جدی درباره داستان آن دارم، اما از نظر گسترش‌های Final Fantasy 14، Dawntrail در شب افتتاحیه‌اش چیزهای زیادی به ارمغان آورد. بازسازی کامل گرافیک، ناحیه‌های با وسعت دیداری بسیار بزرگ‌تر، و برخی از بهترین محتوای نبرد که تیم در سال‌های اخیر ارائه داده است.

همچنین من از آنچه در آینده انتظار می‌رود هیجان زده هستم. از نظر محتوای قابل انجام، FF14 تا پایان گسترش پر از محتوا خواهد بود. زندان‌های متغیر، شغل جدید محدود، منطقه اکتشاف جدید، نسخه‌های وحشیانه حملات اتحاد، هرچه که اکتشاف سیاره ای باشد. خیلی هیجان‌انگیزه! اما من به سختی این بازی را انجام می‌دهم.

این به این دلیل است که بیشتر چیزهایی که من از آنها هیجان‌زده هستم حداقل شش ماه دیگر زمان می‌برد. ببینید، در سال ۲۰۲۲، Square Enix تصمیم گرفت انتشار وصله‌های خود را کندتر کند – لزوماً به مقدار زیادی. دو هفته به چرخه سه و نیم ماهه اصلی اضافه شد. من یادم می‌آید که فکر می‌کردم معقولانه است. من به این توسعه‌دهندگان اعتماد دارم، من این بازی را دوست دارم، من راضی هستم که صبر کنم.

این موضوع مربوط به Endwalker بود و افسوس که این دو هفته اضافی باعث کندی بازی شد – در کنار کمبود محتوای میانه، در واقع چیز زیادی برای انجام وجود نداشت.

Dawntrail در نهایت با این مشکل مواجه نخواهد شد، با توجه به اینکه محتوای میانه که از دست دادم بازگشته است – اما برای مدتی در دسترس نخواهد بود. با فرض اینکه منطقه اکتشاف، مثلث سایه ها، با وصله 7.2 عرضه شود، به این معنی است که Dawntrail تا مارس 2025 دقیقا همان کمبود محتوا را برای غیرمهاجمان خواهد داشت. اگر در 7.3 عرضه شود؟ این یعنی ژوئن، تقریبا یک سال پس از عرضه گسترش.

این موضوع اگر FF14 رایگان یا چیزی شبیه به آن بود (نه اینکه من مدافع این موضوع باشم)، انقدرها هم مشکل ساز نبود، اما این بازی با اشتراک ماهانه است، درسته؟ حدود ۱۳ دلار (۹ پوند) در ماه صرف این بازی می شود اگر شما در حال انجام آن هستید، و برای چهار ماه گذشته، هر عضو غیرمهاجم به طور متوسط ۵۲ دلار اضافی برای این موارد پرداخت کرده است:

  • سری حملات حالت عادی، که چند ساعت داستان با چهار مبارزه با رئیس است.
  • یک زندان گنج تکراری جدید.

خوب، انصافا، محتوای عرضه نیز وجود دارد! MSQ مدتی طول می‌کشد تا به اتمام برسد، هر بازیکن معمولی چند کار جانبی را بالا می برد، تکالیف ساخت برای شغل‌های جانبی شما وجود دارد، FATE ها را نیز می‌توان انجام داد اگر مازوخیست باشید … همه اینها در واقع به چهار ماه سرگرمی اضافه نمی‌شوند.

با وصله 7.1، همان بازیکنان چند مأموریت داستانی جدید (که انجام آن چند ساعت طول خواهد کشید)، چند مأموریت روزانه Allied Society، اولین ورودی در یک سری جدید حملات اتحاد، یک ارتباط ارسال سفارشی جدید، مأموریت‌های Hildebrand بیشتر، و پایان مأموریت نقش برای سرگرم نگه‌داشتن آنها به دست می‌آورند. در ظاهر، این مانند خیلی چیز به نظر می‌رسد، اما برای چهار ماه؟ به استثنای چیزهای عمدا زمان بندی شده مانند ارسال سفارشی و مأموریت‌های Allied Society، شما می‌توانید همه آنها را در چند هفته انجام دهید – اگر سریع پیش بروید.

مهاجمان نیز می‌توانند از حملات وحشیانه جدید ۲۴ نفره لذت ببرند، همراه با یک Ultimate جدید، اما هر بازیکن عادی معمولی به سرعت با عروسک‌های خود بازی می‌کند و سپس فقط … خوب، هیچ چیزی برای انجام ندارد، به جز بالا بردن شغل‌های دیگر یا انجام محتوای قدیمی که هنوز انجام نداده اند.

این با منطقه اکتشاف تغییر خواهد کرد، اما، باز هم، ما در مورد شش ماه تا یک سال صحبت می‌کنیم – اگر چیزی باشد برنامه زمان بندی به نظر برعکس است، تا ۲۰۲۵ به بخش اعظم بازیکنان خدمت نمی‌کند در حالی که گروه کوچک‌تر مهاجمان در اولویت اول قرار می‌گیرند. من این را برای ناامیدی گفتن نمی‌گویم، فقط یک موضوع عجیب است.

به خصوص از آن جایی که – اوه، نگاه کنید، من از گفتن این موضوع بدم می‌‌آید. دوازده می‌داند که این مقایسه موضوعی است که بارها و بارها انجام شده است. اما این یک رقابت مستقیم است، و هزینه اشتراک آن نیز همان است – امیدوارم ببخشید. من در حال مقایسه World of Warcraft و Final Fantasy 14 در اینترنت هستم.

WoW شتاب دارد

رئیس   چهارمین   حملات   Dawntrail،   Wicked Thunder،    یک    مکعب   Electrope    را    به   سمت    هوا    بلند   می‌کند    و    آن   را   با   برق    پر    می‌کند.

(Image credit: Square Enix)

اگر یک بازیکن با تجربه WoW هستید، احتمالا در حال رسیدن به چنگال خود هستید – اجازه دهید توضیح دهم. بله، این بازی مشکلات بزرگی با حملات خود داشته است. بله، یک وصله تعادل نامناسب داشته است و یک دایناسور ۹۰ دلاری را در فروشگاه به دلیل نامعلومی قرار داده است. اما از جایی که شما در سال ۲۰۲۰ بودید؟ شما خوب زندگی می‌کنید.

از زمان The War Within که در آگوست عرضه شد، یک حملات سه بخشی، تعداد زیادی مأموریت داستانی جدید (کوچک، اما با این حال)، و تعداد زیادی چیز مکانیکی برای انجام مانند Delves و Mythic plus وجود داشته است – و شما فقط یک رویداد سالگرد بزرگ با تعداد زیادی جوایز برای جمع آوری به دست آورده اید. این همه در حالی است که هر بازیکن معمولی میانه در واقع چیزی برای انجام داشته است: نمایندگی‌ها برای بالا بردن، تجهیزات برای کسب، وسایل کوچک برای گرفتن.

من همچنین باید اشاره کنم که، حتی با نگاه به بازی اصلی، این همه در یک برنامه زمان بندی کوتاه‌تر نیز صورت گرفته است – فقط یک ماه و ۲۶ روز، اگر از رویداد سالگرد به عنوان یک نقطه عطف استفاده کنیم. این در مقایسه با FF14 است که بیش از چهار ماه طول می‌کشد تا به وصله 7.1 برسد. از نظر سرعت محتوا، WoW FF14 را در یک کمد می‌گذارد و همه پول ناهارش را می‌گیرد. حتی نزدیک نیست، WoW در حال انجام دور در اطراف آن است.

برای همان اشتراکی که شما نیز دارید به چند نسخه کلاسیک بازی و Season of Discovery نیز دسترسی دارید – به علاوه رویدادهای فصلی وحشی که به طور مداوم آنها را انتشار می‌دهند، مانند Plunderstorm و MoP Remix.

Plunderstorm

(Image credit: Blizzard)

من خیلی سخت کوشش می‌کنم که فقط از WoW حمایت نکنم. انجام این کار احساس می‌کنم که گربه داخلی من خیانت می‌کند، و WoW به هیچ وجه یک MMO کامل نیست – اما حقیقت ساده و مستقیم موضوع این است که Blizzard در دو سال گذشته تلاش فراوانی برای افزایش ارزش این نقطه قیمت کرده است، و به طور عینی موفق شده است. اگر شما یک بازیکن WoW هستید، شما واقعا مشغول هستید.

از نظر توسعه، من نسبت به تیم Yoshi-P بی‌رحم هستم. Blizzard توسط Microsoft با میلیاردها دلار خریداری شده است. این بزرگترین سرمایه‌گذاری Microsoft است – و بنابراین، جایی است که بسیاری از پول به آن اختصاص می‌یابد. احتمالا یک تیم بزرگتر و انعطاف‌پذیرتر و حمایت بهتر دارد. اما اگر شما به دنبال جایی برای صرف پول خود هستید، هیچ کدام از این موضوعات مهم نیست، درسته؟

البته این فقط محتوای معادل به معادل نیست که من را نگران می‌کند. احساس می‌کنم که سالهاست در همان مسیر قرار گرفته‌ایم و هیچ پایان در نظر نیست.

صرف نظر از این

FF14 Dawntrail

(Image credit: Square Enix)

Final Fantasy 14 نوعی مانند یک کشتی круиз بزرگ است که برای ۱۰ سال مسیر خود را تعیین کرده است. این بازی کاملا بزرگ است، و اگر شما همین حالا سوار کشتی شده‌اید، طبقات و طبقات برای اکتشاف وجود دارد – و بیش از یک دهه شبی بازی بینگو برای جبران کردن وجود دارد. علاوه بر این، این شبی بازی بینگو داستان دارد. این شبی بازی بینگو می‌تواند شما را گریه کند.

اما همچنین به همان اندازه قابل پیش بینی و بزرگ است. این بازی یک فهرست سختگیرانه از بندرهای که هر سال از آنها بازدید می‌کند، دارد و هیچ مقدار فریاد زدن نمی‌تواند نظر کاپیتان را در این مورد تغییر دهد. اما مهمتر از همه، اگر در حال رفتن به سمت یک صخره مرجانی است، نمی‌تواند یک پیچ موقت انجام دهد. همه شما فقط باید چیزی بگیرید و آن را محکم نگه دارید.

این قابل پیش بینی بودن می‌تواند جذاب باشد – حتی در زمان Shadowlands WoW که خشکسالی وحشتناک محتوا داشت ، یک امتیاز مثبت محسوب می‌شد. اما اگر شما همه کارهای پایان بازی خود را انجام داده اید، اگر یک بازیکن با تجربه هستید که مدتی است در این بازی هستید؟ شما در حال نگاه کردن به قایق‌های نجات هستید.

اگر با برنامه زمان بندی به روز رسانی FF14 آشنا هستید، می‌دانید که چه محتوایی در چه زمانی خواهد آمد، ساختار جوایز چگونه خواهد بود، و چگونه تحویل خواهد شد. در هر سطوح وحشی ، شما تجهیزات ساخته شده خود را می‌گیرید. وارد می‌شوید. شما همان کتاب ها را برای همان افزایش تدریجی در همان عدد مبادله می‌کنید. شما BIS خود را به اتمام می‌رسانید. شش ماه صبر می‌کنید. شما آن را دوباره انجام می‌دهید.

شما BIS خود را به اتمام می‌رسانید. شش ماه صبر می‌کنید. شما آن را دوباره انجام می‌دهید.

این کمک نمی‌کند که برخی از فعالیت‌های ثانویه سالهاست تغییر نکرده است. نقشه‌های گنج تقریبا با هر گسترش با یک رنگ جدید رنگ‌آمیزی می‌شوند. FATE ها هنوز برای انجام خسته کننده هستند. شکارها دقیقا همان حمله جمعی هستند. شما می‌توانید ویژگی‌های ثانویه یک گسترش را به یک کارت بینگو مناسب کنید و باز هم احساس می‌کنید که در حال انجام رنگ‌آمیزی با اعداد هستید.

این به این معنی نیست که Square تلاش نکرده است. یکی از نکات مثبت بزرگ از Endwalker این بود که Creative Studio 3 تلاش کرد و کاملا بسیاری از زندان‌های قدیمی را بازطراحی کرد – بدون ذکر اضافه کردن حمایت وظایف به بیشتر آنها. حتی یک سالن جدید برای تازه‌واردها با 7.1 وجود دارد. آنها در حال تنظیم هستند، اما همه این موضوعات با سرعت بسیار کندی صورت می‌گیرد.

اما Harvey، من می‌شنوم که شما می‌گویید، در مورد انواع محتوای جدید که در Endwalker به دست آوردیم چطور؟ آه، خواننده مجازی، من پاسخ می‌دهم – آنها در واقع یک مثال خوب از آنچه در مورد آن صحبت می‌کنم هستند.

این عصبانی کننده و بیشتر از هر چیز دیگر غیرمنطقی است، اما این بزرگی هنگامی که تیم Yoshi-P در واقع آزمایش می‌کند بیش از هر چیز دیگر خود را نشان می‌دهد. همه می‌دانند که اگر یک MMO کاری جدید انجام دهد، اولین بار آن را خراب می‌کند. WoW باید کلید اضطراری را بکشد بر روی رویداد قبل از گسترش خود در اوایل امسال هنگامی که ساختار جوایز آن اتاق را بو داد.

پناهگاه   جزیره   Final Fantasy 14

(Image credit: Square Enix)

مشکل این است که هنگامی که Creative Studio 3 یک اشتباه اساسی در یک محتوای جدید انجام می‌دهد، نمی‌تواند از راه آهنی نامناسبی که برای خود ایجاد کرده است در زمان مناسب برای حل آن خارج شود. Endwalker یک مثال خوب از این موضوع با هر دو Variant Dungeons و Island Sanctuary بود – هر دو قطعه محتوای جدید که من از آنها خیلی هیجان زده بودم.

با Variant Dungeons، ساختار جوایز همه خراب بود. برای بازیکنان عادی، شما از دوازده مسیر (چند ساعت بازی، انصافا!) عبور می‌کردید و سپس هیچ وقت آن را دوباره لمس نمی‌کردید. برای بازیکنان سخت گیری که نسخه Criterion مشکل‌تر را انجام می‌دادند؟ جوایز بد بود، هیچ دلیل برای انجام آنها وجود نداشت هنگامی که شما اسب خود را گرفته بودید. به طور مشابه، Island Sanctuary نوعی کیسه را خراب کرد، و به یک شبیه ساز صفحه محاسباتی تبدیل شد که انجام آن با وجود داشتن تعداد زیادی جوایز جذاب – نوعی مشکل برعکس – خسته کننده بود.

اما هیچ کدام از آنها هیچ تغییر اساسی واقعی در خود نداشتند – مثلا، جذب برخی از جوایز برنامه ریزی شده Island Sanctuary به Variant Dungeons دیگر برای تبدیل آنها به چیزی که بیشتر تکرار شدنی باشد – یا تغییر مکانیک Island Sanctuary برای جذاب‌تر کردن آن. CB3 تصمیم گرفته بود که این موضوعات چگونه پیش می‌روند، و یا مایل نبود، یا مقاومت می‌کرد، یا از نظر مالی نمی‌توانست آن را اصلاح کند. این استودیو نمی‌تواند هنگامی که نیاز دارد انحراف دهد، که من را نگران می‌کند.

من در اینجا از چه چیزی حمایت می‌کنم؟

Alisaie،    یک    همراه   قوی   در    Final Fantasy 14: Dawntrail،    با   نگاه    مشکوک    در    میان   یک   جنگل   آبی   زیبا    ایستاده    است.

(Image credit: Square Enix)

من فکر می‌کنم ناامیدی من عمدتا از این احساس ناشی می‌شود که یک بازی که من به صراحت از آن طرفداری می‌کنم (و هنوز آن را توصیه می‌کنم، تعداد زیادی RPG برای گذراندن وجود دارد قبل از اینکه مریضی من به شما سرایت کند) نمی‌توانسته تیم خود را بزرگتر کند یا بازی خود را بهبود بخشد زیرا، خوب، این تنها چیزی است که بقیه Square Enix را شناور نگه داشته است.

در ماه آگوست، گزارشی از سود Square بیان کرد که MMO ها (که شامل FF11 نیز می‌شود، اما 14 قطعا اصلی است) ۶۸.۵ درصد از سود عملیاتی آن را تشکیل می‌دهد – و این اعداد قبل از Dawntrail بود، باید اضافه کنم. در همین حال، تقریبا هر چیز دیگر که این شرکت منتشر کرده است در برآورده کردن انتظارات ناکام مانده است.

Final Fantasy 14 هم به نوعی یکی از موفق ترین پروژه‌های Square است و هم احساس می‌شود که بیش از همه به آن کمک نمی‌شود. Takashi Kiryu، رئیس فعلی شرکت، بیان کرده است که بازسازی بسیار زیادی در حال انجام است، مطابق با یک گزارش مالی، که ممکن است به این معنی باشد که Yoshi-P قادر باشد حمایت بیش تری برای استودیو به دست آورد: “ما یک مجمع منظم برای سران استودیوهای مختلف و من به عنوان رئیس جهت بحث در مورد عناوین که ما قصد داریم تولید کنیم، وضعیت پروژه‌های در حال انجام، تخصیص نیروی انسانی، و موضوعات دیگر ایجاد کرده‌ایم”.

اما شاید حتی چگونگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *