چطور همه رئیس‌ها رو در Gauntlet Runner لوئی در بازی Metaphor: ReFantazio شکست بدیم؟

## چالش شجاعت در رِفانتازیو: راهنمای کامل غلبه بر رئیسان

اولین آزمون واقعی انعطاف‌پذیری حزب شما در رِفانتازیو با چالش شجاعت آغاز می‌شود. در این چالش، چهار رئیس کوچک (مین بوس) وجود دارد که برای غلبه بر آن‌ها باید از ترکیب‌های مختلف شخصیت‌ها استفاده کنید. خبر خوب این است که فقط باید سه تا از این چهار رئیس را شکست دهید تا چالش را به اتمام برسانید. اگر با هر یک از رئیس‌ها به مشکل برخوردید، می‌توانید به سراغ رئیس دیگری بروید که هنوز با آن مبارزه نکرده‌اید.

قبل از شروع چالش شجاعت، بهتر است یک شخصیت جستجوگر سطح ۲۰، دو شخصیت جادوگر/جادوگر با مهارت‌های رعد و برق، یک شوالیه جادویی با سطح مناسب و یک تفنگچی با مهارت “تیر مسموم” (یا یک وسیله‌ی مسموم کننده) داشته باشید.

زانت

Xanth on the Gauntlet Runner

(Image credit: Sega)

زانت به آتش و سم بسیار حساس است. فقط یک شخصیت با مهارت تیر مسموم تفنگچی یا مهارت ضربه آتشین فرمانده می‌تواند به تنهایی این مبارزه را به نفع شما تمام کند. زانت با هر حمله‌ی خود، آسیب زیادی می‌بیند و قبل از سه دور، به‌راحتی شکست می‌خورد.

اگر یک وسیله‌ی مسموم کننده یا آتش‌زا مانند “سوزن مسموم” دارید، می‌توانید به تنهایی با آن این مبارزه را به پایان برسانید.

گلیچوم

Glechom on the Gauntlet Runner

(Image credit: Sega)

کلید پیروزی در این مبارزه، مهارت “اعلامیه‌ی شوالیه” از شخصیت شوالیه است. با استفاده از این مهارت و هدایت حمله‌ی گلیچوم به سمت یک شخصیت خاص، او دیگر از “فریاد گوش‌خراش” برای گیج کردن شما یا “ضربه تنبیهی” برای حمله به چند شخصیت استفاده نخواهد کرد و فقط از حملات معمولی خود استفاده می‌کند. شخصیت شوالیه همچنین در برابر حملات تبر مقاومت بالایی دارد، بنابراین شخصیتی که گلیچوم به او حمله می‌کند، آسیب کمتری می‌بیند (به شرطی که “اعلامیه‌ی شوالیه” را به یک شخصیت غیر شوالیه با مهارت “وارث مهارت” منتقل نکرده باشید).

فقط دو فرصت برای استفاده از “اعلامیه‌ی شوالیه” دارید، زیرا استفاده از آن در دور سوم بی‌فایده است، زیرا اگر گلیچوم را به موقع شکست ندهید، مبارزه بعد از این دور به پایان می‌رسد. در عوض، در دور سوم به جای “اعلامیه‌ی شوالیه”، با آن شخصیت به گلیچوم حمله کنید.

گلیچوم در برابر هیچ حمله یا عنصری ضعف خاصی ندارد، اما در برابر هیچ کدام از آن‌ها قوی هم نیست. اگر در دور سوم، به اندازه کافی به او آسیب نرساندید، از حملات بحرانی قوی استفاده کنید تا دورهای اضافی به دست آورید (مانند مهارت “ضربه بحرانی” جنگجو یا مهارت “حمله طلایی” بازرگان) یا از جادوهای متوسط استفاده کنید (مانند مهارت‌های “بوترا/بلیزا/کاندرا” جادوگر یا مهارت “مودون” دزد).

همچنین، اگر شخصیت تقلب‌کار را به سطح مناسبی ارتقا داده‌اید، می‌توانید از “راکوندا” برای کاهش دفاع او به مدت 3 دور استفاده کنید. می‌توانید از “اسید خورنده” برای همین منظور استفاده کنید (در صورتی که داشته باشید). مهارت‌ها و وسایل کاهش دفاع، روی هم تاثیر می‌گذارند، بنابراین اگر واقعا با مشکل مواجه شدید، از هر دوی آن‌ها استفاده کنید.

سِیبا

Ceiba on the Gauntlet Runner

(Image credit: Sega)

در شروع نبرد، سِیبا از “دیوار جادو” استفاده می‌کند. این مهارت، تمام حملات فیزیکی را دفع می‌کند. اگرچه می‌توانید با جادوهای جادویی به او حمله کنید، اما میزان سلامتی او بسیار بالا است و به احتمال زیاد قبل از پایان دور سوم نمی‌توانید او را شکست دهید.

ساده‌ترین راه حل این است که از مهارت “تترابرک” جستجوگر یا مهارت “استراتژی غم انگیز فرمانده” استفاده کنید. هر دوی این مهارت‌ها، “اراده‌ی جادو” را خنثی می‌کنند و سِیبا را در برابر حملات فیزیکی آسیب‌پذیر می‌کنند. از شخصیت‌هایی با مهارت‌های فیزیکی قوی استفاده کنید (مثل “حمله‌ی سنگین” شوالیه‌ی جادویی، “تیر مسموم/تیر شش ضلعی” تفنگچی یا “شکستن جمجمه” دعواگر) تا هم به او آسیب بزنید و هم دورهای اضافی به دست آورید.

سرعت، ترتیب نوبت شخصیت‌ها را تعیین می‌کند، بنابراین در نظر داشته باشید که تجهیزات شخصیت‌های خود را تغییر دهید یا شخصیت دیگری با امتیاز اضافی در سرعت (مثل دزد) را انتخاب کنید و با “وارث مهارت” “تترابرک/استراتژی غم انگیز فرمانده” را به او منتقل کنید. اگر یکی از شخصیت‌های شما خیلی کند است.

مطمئناً اگر جستجوگر یا فرمانده را در سطح ۲۰ ندارید، نمی‌توانید از مهارت لازم برای دور زدن “دیوار جادو” سِیبا استفاده کنید. اما نگران نباشید، چند راه حل خنده‌دار برای پیروزی در این مبارزه وجود دارد.

اگر شوالیه‌ی جادویی و تفنگچی را آزاد کرده‌اید، این مبارزه با “چکش” شوالیه‌ی جادویی بسیار ساده می‌شود. فقط یک تفنگچی و یک شوالیه‌ی جادویی را به مبارزه بفرستید و در هر دور شوالیه‌ی جادویی، “چکش” را روی خودتان اعمال کنید، تا جایی که امکان دارد.

اولین بار، آسیب زیادی وارد نمی‌کند، اما دو بار دیگر، حدود 1500 تا 2000 آسیب وارد می‌کند (بسته به امتیازها/سطح/تجهیزات و غیره)، زیرا این حمله، حریف را در برابر رعد و برق ضعیف می‌کند. نوبت‌هایی را از دست بدهید تا شوالیه‌ی جادویی، نوبت‌های اضافی برای استفاده از “چکش” داشته باشد و بعد از نوبت سِیبا، از “چکش” استفاده کنید. با سه بار استفاده از این مهارت، پیروزی شما تضمین می‌شود.

همچنین می‌توانید از یک استراتژی احمقانه‌تر استفاده کنید (به شرطی که مشکلی با خرج کردن پول برای پیروزی نداشته باشید). با چهار شخصیت، “بازرگان” را آزاد کنید و با “حمله طلایی” به سِیبا حمله کنید تا او بمُرد. “حمله طلایی” شانس بحرانی بالایی دارد و “بازرگان” شانس بالایی دارد، بنابراین به احتمال زیاد یک یا دو بار بحرانی خواهید زد و قبل از نوبت سِیبا، چند نوبت اضافی به دست خواهید آورد.

اگرچه این روش، شانس واقعی زیادی می‌طلبد، اما می‌توانید با تجهیزات افزایش شانس برای شخصیت‌های خود، این شانس را افزایش دهید. همچنین می‌توانید تمام شخصیت‌های خود را به “دعواگر” تبدیل کنید و “انضباط کوشا” را در سطح سه، آزاد کنید. با چهار “دعواگر”، این مهارت، شانس ضربه بحرانی هر شخصیت را 20 درصد افزایش می‌دهد. این مهارت را با “حمله طلایی” از طریق “وارث مهارت” ترکیب کنید و به سِیبا حمله کنید. این روش هزینه زیادی برای شما خواهد داشت، اما به شما قول می‌دهم که تقریباً در 50 درصد مواقع، ضربه بحرانی خواهید زد.

کابو و سالوا

Cabio and Salva on the Gauntlet Runner

(Image credit: Sega)

باید با هر دو این دشمنان به طور همزمان مبارزه کنید، اما نگران نباشید، این مبارزه، بسیار ساده‌تر از دو مبارزه‌ی قبلی است.

سالوا در برابر حملات سوراخ کننده ضعیف است، بنابراین، پرتابه‌ها و نیزه‌ها موثرترین حملات هستند. کابو در برابر رعد و برق ضعیف است. من یک ترکیب از جادوگر/جادوگر (برای حملات رعد و برق) و حداقل یک تفنگچی و یک شوالیه/شوالیه‌ی جادویی (برای حملات سوراخ کننده) را پیشنهاد می‌کنم.

با این حال، اگر به اندازه‌ی کافی امتیاز در “جادوگر” یا “جادوگر” ندارید تا “کاند/کاندرا” را آزاد کنید، می‌توانید با استفاده از زور خام پیروز شوید. در این صورت، با یک تیم کامل از “تفنگچی” و حداقل یک “شوالیه‌ی جادویی” به نبرد بروید.

پیشنهاد می‌کنم ابتدا سالوا را از بین ببرید، زیرا مهارت “همه قدرتی” او به تمام اعضای تیم شما حمله می‌کند و مقاومت فیزیکی و عنصری آن‌ها را نادیده می‌گیرد. هر حمله‌ی شوالیه و تفنگچی او را به سرعت از بین می‌برد، اما از “حمله‌ی سنگین” شوالیه‌ی جادویی و “تیر مسموم/تیر شش ضلعی” تفنگچی برای سریع‌ترین نتایج استفاده کنید.

اگر مهارت‌های رعد و برق دارید، شکست کابو بسیار ساده است. “کاند/کاندرا” را به او بزنید تا بمیرد. اگر فقط چند شخصیت شما حملات رعد و برق دارند، نوبت شخصیت‌هایی که این مهارت را ندارند، را از دست بدهید.

اگر هیچ مهارت رعد و برق ندارید، یک تفنگچی و یک شوالیه‌ی جادویی را با خود ببرید. از “چکش” شوالیه‌ی جادویی بر کابو استفاده کنید تا نیمی از سلامتی او را در یک حمله از بین ببرید.

اگر هیچ مهارت رعد و برق ندارید و شوالیه‌ی جادویی را آزاد نکرده‌اید، با سه تفنگچی و یک دزد/بازرگان به نبرد بروید. این روش، به طور قابل توجهی خطرناک است (و به امتیاز MP زیادی نیاز دارد)، زیرا تفنگچی‌ها در برابر حملات تبر کابو ضعیف هستند، بنابراین ممکن است چند بار نیاز به امتحان کردن این روش داشته باشید (در این حین، باید امیدوار باشید که کابو در دور اول به دزد/بازرگان شما حمله کند).

شخصیتی با کمترین سرعت را به “بازرگان/دزد” تبدیل کنید، زیرا می‌خواهید او در آخرین نوبت حمله کند. از “گلوله جنون” برای سه بار پشت سر هم، به سالوا حمله کنید. او تقریباً، اگر نه کاملاً، باید مرده باشد. در دو نوبت بعدی، “گلوله جنون” را به کابو بزنید. هر بار که از آن استفاده می‌کنید، به او حمله کنید. او در برابر این حمله ضعیف است. چهار بار استفاده از این حمله، همراه با دورهای اضافی که با هر بار استفاده از “گلوله جنون” به دست می‌آورید، باید او را از بین ببرد.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *