در مصاحبهای با پیسی گیمر، وارن اسپکتور، بنیانگذار استودیوی OtherSide Entertainment، در مورد بازی چندنفره جدید خود، «Thick as Thieves»، توضیحاتی ارائه داد. اسپکتور سالهاست که به دنبال گامی منطقی برای پیشرفت بازیهای شبیهساز غنی (Immersive Sims) بوده و معتقد است که این گام، ورود به دنیای چند نفره است.
وی با اشاره به تجربه خود در بازیهای نقشآفرینی رومیزی مانند D&D، تأکید کرد که ماهیت مشارکتی و گروهی این بازیها الهامبخش این تصمیم بوده است. این رویکرد، به گفته او، به بازیکنان اجازه میدهد تا داستانها را با هم بسازند و تجربه ای مشترک را رقم بزنند.
اسپکتور که به عنوان فردی طرفدار بازیهای تکنفره شناخته میشود، اذعان داشت که در ابتدا نسبت به مدل سرویس زنده (Live Service) مقاومت نشان میداد، اما ایده شباهت آن به بازیهای نقشآفرینی رومیزی، دیدگاه او را تغییر داد. او این مدل را گامی منطقی برای ایجاد بازیای با عمر طولانی و محتوای دائماً در حال گسترش میداند.
موفقیت بازی Baldur’s Gate 3 نیز به عنوان نمونهای از پذیرش بالای ویژگیهای شبیهساز غنی در محیط چندنفره، مورد توجه قرار گرفت. این بازی با تعاملات سیستماتیک و غیرقابل پیشبینی خود، تجربهای شگفتانگیز را به بازیکنان ارائه میدهد.
تیم OtherSide در «Thick as Thieves» قصد دارد بر جنبه شگفتی و تعاملات غیرمنتظره تأکید کند. اسپکتور بیان کرد که از خلاقیت و هوش بازیکنان در حل مسائل به شیوههای غیرمنتظره بسیار خوشحال میشود. او همچنین بر اهمیت ایجاد شگفتی برای توسعهدهندگان از طریق اقدامات غیرمنتظره بازیکنان تأکید کرد.
در مجموع، «Thick as Thieves» با بهرهگیری از تجارب و دانش تیم توسعه و الهام از بازیهای نقشآفرینی رومیزی، به دنبال خلق تجربهای چند نفره با عناصر شگفتانگیز و غنی است. موفقیت این بازی، بسیار وابسته به نگهداری پشتوانه و جذب بازیکنان فعال خواهد بود.
در حال حاضر، تاریخ دقیقی برای عرضه «Thick as Thieves» اعلام نشده است، اما این بازی را میتوانید در پلتفرمهای Steam و Epic Games پیشخرید کنید.