## “Helldivers 2” بالاخره به هدف خود رسید – ولی نه به طور کامل!
بازی “Helldivers 2” سرانجام به هدف 60 روزه خود رسید، خوب، در واقع به هدف 63 روزه خود رسید – ولی چه کسی حساب می کند؟ فقط من این کار را انجام می دهم، و آن هم به این دلیل که وظیفه من است! اگر مدتی است که برای آزادی نبرد نکرده اید، اطلاعات زیر را بخوانید:
این بازی تاریخچه غیرقابل قبولی در زمینه برنامه ریزی و به روز رسانی دارد، به ویژه به دلیل نگرش “پلیس سرگرمی” ای که “Arrowhead” در پیش گرفته بود. این استودیو هر وقت که سلاحی بیش از حد قدرتمند میشد، آن را تضعیف می کرد، تا تنوع در ساخت شخصیت حفظ شود، اگرچه در عمل، این کار اثر عکس گذاشت و بازیکنان را به استفاده از تعداد محدودی از آیتم ها مجبور کرد، چون مأموریت ها واقعا سخت بودند.
اما این مسئله به طور کامل برطرف شده است، و آخرین به روز رسانی بزرگ ، عبارت از یک سری تقویت است که تنوع ساخت شخصیت را به طور کامل به جریان انداخته است، البته به قیمت کاهش مشکل بازی! من شخصا با این موضوع مشکلی ندارم، چون به نظر من بازی های موج ای ، باید اجازه دهند که شما موج ها را با تفنگ شلیک کنید – ولی بدون شک وظیفه بعدی “Arrowhead” ارائه یک دشواری متناسب تر با این رویکرد است.
در هر حال، شما می توانید خودتان تمام نکات به روز رسانی را در سایت “Steam” بخوانید، البته “Arrowhead” نیز در سایت “Steam” ، یک مقاله در رابطه با فلسفه خود منتشر کرده است که توسط “Mikael Eriksson” نوشته شده:
“نظرات شما در رابطه با به روز رسانی “Escalation of Freedom” هم ارزشمند بود و هم به ما در بهبود کارمان کمک کرد. ما به آنها گوش دادیم، چیزی یاد گرفتیم و اقدام کردیم.” “Eriksson” در ادامه به نکات عمده به روز رسانی اشاره می کند:
* تغییرات عمومی در تعادل 70 سلاح و تاکتیک، بازنگری در نفوذ زره و تنظیم مقدار زره و سلامتی دشمنان.
* اصلاح چند دشمن برای ایجاد چالش و در عین حال احساس رضایت از شکست آنها. تغییرات قابل توجه شامل کاهش مقدار زره دشمنان سنگین مانند “Hulks” ، “Chargers” ، “Impalers” و “Bile Titans” ، و نیز محدود کردن شلیک راکت “Devastators” و “Gunships”.
* مرور عمیق سیستم های اساسی مانند نحوه پیدایش دشمنان و نیز هدف گیری و دید برای “Automatons”.
در رابطه با جزئیات بیشتر، اول از همه ، تغییرات عمومی در نحوه کار زره “Helldivers” انجام شده است. زره سنگین و زره سبک به ترتیب 5% افزایش در کاهش آسیب و 8% کاهش در آسیب دریافتی دارند. به طور کلی، این به معنی کاهش معایب زره سبک و افزایش مقاومت زره سنگین است.
در رابطه با سلاح ها، تفنگ های پلاسما افزایش قابل توجهی دریافت کرده اند – مانند “PLAS-1 Scorcher” که اکنون سرعت شلیک و ظرفیت مخزن بالاتری دارد. خط سلاح های “Liberator” همراه با “BR-14 Adjudicator” نیز توجه ویژه ای دریافت کرده اند. با این حال، نکته جالب این به روز رسانی تقویت “Throwables” است.
چاقو های پرتابی ، اکنون به جای هشت بار ، تا بیست بار قابل استفاده هستند و انفجار های “High Explosive” ، “Frag” و “Incendiary” نیز آسیب دوبرابری دریافت کرده اند! به نظر میرسد که هدف از این تغییرات هماهنگ کردن آنها با انفجار “Thermite” است که مخزن ها را در لحظه از بین می برد – و این تقویت نشان می دهد که “Arrowhead” رویکرد “اول ضعیف کردن و بعد تنظیم کردن” را کنار گذاشته است.
“Autocannon” و “Recoilless Rifle” نیز با اضافه کردن نوع جدیدی از مهمات برنامه ریزی شده، کاربرد جدیدی دریافت کرده اند. “Autocannon” اکنون مهمات “Flak” دارد که در نزدیکی منفجر می شوند – به عبارت دیگر اگر در محیطی پر از دشمن هستید و نمی خواهید خودتان را منفجر کنید، می توانید “Flak” را غیر فعال کنید. “Recoilless Rifle” نیز مهمات “High-yield explosive” دریافت کرده است که در عوض نفوذ زره، محدوده آسیب پراکنده تری دارد.
دیگر تاکتیک ها نیز تقویت شده اند. “Jump Pack” اکنون شما را دورتر می اندازد، “Drone Pack” در صورت احتیاط قابل بازگرداندن است، و تقریبا تمام “Sentry” ها کاهش زمان بازیابی دریافت کرده اند. “Anti-Tank Mines” که بازیکنان مدتها از آن اجتناب می کردند، اکنون می توانند به طور کامل دشمنان را از بین ببرند! این معدن ها فقط توسط دشمنان سنگین فعال می شوند و آسیب آنها از 800 به 2000 افزایش یافته است – محدوده انفجار کمی کوچکتر شده است، اما اکنون بهتر از قبل کار می کند.
همچنین تغییرات قابل توجهی در گیم پلی بازی به وجود آمده است. قبلا، پس از اتمام مأموریت، سرعت پیدایش “patrols” در تمام نقاط بازی افزایش می یافت. اما اکنون این افزایش سرعت فقط در محل خروج انجام می شود: “Arrowhead” می نویسد: “این تغییر باید حس معقول تری به پیدایش “patrols” بدهد و مجازات کمتری برای بازیکنانی که مأموریت را با موفقیت به پایان رسانده اند، اما می خواهند نقشه را بگردند یا نمونه جمع آوری کنند، به وجود آورد.”
“Automatons” نیز تعدادی تضعیف دریافت کرده اند. آنها دیگر نمی توانند از میان زمین شما را دنبال کنند، اما این استودیو با تضعیف “Hulk Bruisers” ، “John Helldiver” را به طور رسمی در بازی قرار داده است!
“در پاسخ به مخالفت “Automatons” با نصب توپ جدید بر روی “Hulk Bruisers” ، فرماندهی عالی “Super Earth” یک کماندو متخصص را برای خرابکاری در تاسیسات تولید “Automatons” فرستاد. این عامل ماهر پس از اتمام مأموریت ، با سرعت به سایه ها گریخت. امروز او که هنوز توسط “Automatons” تعقیب می شود، به عنوان یک سرباز آزاد زندگی می کند. اگر مشکلی دارید، اگر هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند، و اگر می توانید او را پیدا کنید، شاید بتوانید او را به کار بگیرید… جان هِل دی و ر.”
همچنین زره “Automatons” نیز به طور کلی کاهش یافته است و نحوه آسیب رساندن به تانک ها کمی تغییر کرده است: “نقاط ضعیف عقب بدنه تانک اکنون سلامتی مستقل خود را دارند که با سلامتی کل تانک در گذشته مطابقت دارد. پس از تمام شدن این سلامتی ، تانک منهدم خواهد شد. علاوه بر این ، این نقاط ضعیف همچنین 150% آسیب به سلامتی اصلی تانک وارد می کنند.”
بهترین تفسیر من از این تغییر این است که نقاط ضعیف عقب تانک حساس تر شده اند، اما اگر به آنها ضربه وارد کنید، به سلامتی اصلی تانک نیز آسیب می رسانند. به این معنی که اگر تانک را ضربه زده اید اما هنوز آن را از بین نبرده اید، با شلیک به نقاط ضعیف آن ، باید بتوانید آن را منهدم کنید.
مطمئنا ، برخی مشکلات فنی و باگ نیز برطرف شده اند ، و “Arrowhead” فهرستی از مشکلات معروف که هنوز در حال رفع آن است را ارائه داده است که در ادامه آن را می آوریم. به طور کلی ، این به روز رسانی به نظر خوب می رسد ، و من خوشحالم که این استودیو به قول خود در رابطه با این تغییرات عمل کرده است.
مشکلات معروف
* **اولویت بالا:**
* ممکن است “Hive Breaker Drill” هنگام فراخوان ، قابل دسترسی نباشد.
* ممکن است بازیکنان درخواست دوستی که از یک پلتفرم دیگر ارسال شده است را دریافت نکنند.
* ممکن است “Terminals” عملکرد خود را از دست بدهند و انجام مأموریت را مسدود کنند.
* منوی اجتماعی برای برخی بازیکنان در حالت “Please Wait Democratically” گیر کرده است.
* بازی ممکن است در هنگام پخش فیلم آغازین یا صفحه عنوان ، خاموش شود.
* بازی های “Invite only” که توسط دوستان شما ایجاد شده است، هنوز در نقشه “Galactic War” نمایش داده می شود ، اما قابل پیوستن نیستند.
* **اولویت متوسط:**
* بازیکنان هنگام پرواز با “jetpack” ، نمی توانند به درستی شلیک کنند.
* توپ های تاکتیکی به طور ناگهانی از صخره ها و برخی مکان ها منعکس می شوند.
* برخی تاکتیک های “Eagle” ممکن است هنگام استقرار در یک سیاره باتلاقی ، افت نکنند.
* ممکن است “Reinforcement” برای بازیکنانی که به بازی در حال حاضر پیوسته اند ، قابل دسترسی نباشد.
* “Pelican-1” ممکن است گاهی اوقات اگر با “Impaler tentacle” ضربه بخورد، به فاصله دور پرتاب شود.
* ممکن است “Supply packs” به طور اشتباه استفاده شوند ، اگر هنگام فراخوانی یک تاکتیک، دکمه پایین کنترل را فشار دهید.
* سلاح های پر قدرت “Hellbombs” را که قبلا در نقشه وجود دارد، منفجر نمی کنند.
* برخی از دشمنانی که خون ریزی می کنند، “Personal Orders” و مأموریت های “Eradicate” را پیش نمی برند.
* تنظیمات “QWERTY keyboard numpad” پس از راه اندازی مجدد بازی ، به درستی ذخیره نمی شود.