یوبی‌سافت در مورد اساسین کرید شیدوز مدام صحبت می‌کند انگار بالاخره یادش اومده که زمانی اسپلینتر سل، بهترین بازی‌های مخفی‌کاری رو می‌ساخت.

“`
پس از سال‌ها تجربه بازی‌های اساسین کرید که نشانی از گیم‌پلی مخفی‌کاری کلاسیک داشتند، اما کاملاً آن چیزی نبودند که دنبالش می‌گشتم، تلاش زیادی کردم تا در مورد اساسین کرید شیدوز هیجان‌زده نشوم. بله، این سری بالاخره به ژاپن می‌رود و بله، حرکات مخفی‌کارانه نائوئه فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما وقتی نوارهای سلامتی حجیم و عبارت “سطح ۲۸” را بالای سر نگهبانان می‌بینم، چشمانم از حدقه بیرون می‌آید. شیدوز هنوز هم آن بوی RPG سنگین غنایم را می‌دهد که مرا از Origins، Odyssey و Valhalla زده بود.

با این حال، شیوه صحبت یوبی‌سافت در مورد شیدوز نشان می‌دهد که نه تنها به سمت مخفی‌کاری بیشتر از همیشه پیش می‌رود، بلکه این کار را با الهام گرفتن از بهترین بازی‌هایی که این استودیو ساخته است، یعنی Splinter Cell، انجام می‌دهد. البته نه به طور مستقیم اسمی از آن نمی‌برد، بلکه در یک وبلاگ جدید با عنوان “بررسی گیم‌پلی مخفی‌کاری”، یوبی‌سافت به ستون‌های اصلی مخفی‌کاری شیدوز اشاره کرده که به شدت شامل یک متر جدید دید نور می‌شود که مستقیماً از دفترچه راهنمای Splinter Cell گرفته شده است. این وبلاگ همچنین شامل بخش‌هایی از گیم‌پلی جدید است، مانند این بخش که متر دید را در عمل نشان می‌دهد:

یوبی‌سافت می‌گوید: “برای اولین بار در سری اساسین کرید، پنهان شدن در سایه‌ها باعث می‌شود که دشمنان شما را نبینند. در طول شب، هر سایه‌ای پناهگاهی پویا می‌شود که می‌توانید بدون دیده شدن در آن پیشروی کنید. این موضوع هم در داخل و هم در خارج از ساختمان‌ها صدق می‌کند.”

به عنوان الهام‌گیری مستقیم‌تر از Splinter Cell، می‌توان با خاموش کردن فانوس‌ها با شوریکن‌ها، سایه‌های بیشتری ایجاد کرد. این‌ها همگی مواردی هستند که یوبی‌سافت قبلاً در مورد آن‌ها صحبت کرده است، اما فکر نمی‌کنم تا به حال توانایی نائوئه در گرفتن دشمنان و جابه‌جا کردن آن‌ها قبل از بی‌هوش کردنشان را دیده باشیم (نکته دیگری در ستون سم فیشر).

این صحنه بسیار جالب است: نائوئه در پشت یک نگهبان پنهان می‌شود، طنابی به گردنش می‌اندازد و او را مانند یک کودک لجباز می‌کشد و سپس او را در یک بوته بی‌هوش می‌کند. همانطور که یوبی‌سافت اشاره می‌کند، این روش جالب‌تری برای جابه‌جایی اجساد است، زیرا نیازی نیست ابتدا انیمیشن کشتن را تماشا کنید و به بازیکنان پاداش می‌دهد که قبل از حمله به نگهبانان، فکر کنند. حالا فقط کاش نائوئه می‌توانست از نگهبانان دستگیر شده اطلاعات مفید بگیرد…

از این بخش در مورد هوش مصنوعی دشمنان شیدوز نیز بسیار امیدوارم:

یوبی‌سافت نوشته است: “اگر دیده شوید و دوباره بتوانید ناپدید شوید، دشمنان به صورت جفت (یک ناظر و یک جستجوگر) به دنبال شما می‌گردند و در آینده مشکوک‌تر خواهند بود. این بدان معناست که تاکتیک‌هایی مانند سوت زدن برای فریب دادن آن‌ها فقط شک آن‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه توانایی آن‌ها در دیدن شما را بیشتر می‌کند. این می‌تواند بر توانایی شما در ترور از یک مخفیگاه تأثیر بگذارد، زیرا این نگهبانان مشکوک اگر به اندازه کافی محتاط نباشید، بیشتر در مسیر شما قرار می‌گیرند.”

این از قبل پیچیده‌تر از رفتار هوش مصنوعی چند بازی اخیر AC به نظر می‌رسد که تا جایی که من می‌توانستم ببینم، مرا از دست می‌دادند و فراموش می‌کردند که من اصلاً وجود دارم. من عاشق این هستم که بازی‌های مخفی‌کاری چگونه پیچ و تاب‌های جدیدی به گیم‌پلی اضافه می‌کنند در حالی که هنوز به بازیکنان گزینه‌های مختلفی می‌دهند.

آنچه ممکن است بحث‌برانگیز باشد، انواع دشمنانی هستند که بسته به ارتقاء تیغه مخفی شما، نمی‌توان آن‌ها را ترور کرد، مانند سامورایی‌ها. گفتن به طرفداران اساسین کرید که نمی‌توانند هر کسی را که می‌خواهند ترور کنند، معمولاً باعث ناراحتی می‌شود، به همین دلیل است که یوبی‌سافت یک تنظیم اختیاری را به بازی اضافه کرده است که ترورهای فوری قدیمی را روی همه دشمنان فعال می‌کند.

اما در نظر بگیرید که بازی‌های مخفی‌کاری زمانی بهتر هستند که نتوانید به راحتی در هر سناریویی دشمن را از بین ببرید. من ایده تهدیدهای نخبه‌ای را دوست دارم که اگر مخفی‌کاری هدف باشد، بهتر است از مواجهه با آن‌ها اجتناب شود. شاید این نشانه این باشد که یوبی‌سافت می‌پذیرد که کشتن آسان دشمنان در این ژانر نوعی تکیه‌گاه است – اگر بتوانید به راحتی هر نگهبانی را که در مسیرتان است بکشید، به سختی نیاز به مخفی‌کاری دارید.

این اولین مورد از چندین وبلاگ بررسی است که در چند هفته آینده منتشر خواهد شد. مورد بعدی تمرکز بر یوسوکه و مبارزه خواهد بود، همه این‌ها به تاریخ انتشار جدید اساسین کرید شیدوز در ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ منجر می‌شود.

مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک

“`

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *