پس از ۳ سال و انتقال به تیم جدید، پروژه جاه‌طلبانه‌ی مد Mojave که نیو وگاس را در زمان Fallout 4 تصور می‌کرد، متوقف شد.

پروژه احیای موهاوی (PMR)، مد اصلاحی بازی Fallout 4 که وعده آوردن بخش‌هایی از نیو وگاس به این بازی را داده بود، بنا بر اعلام وبسایت DSOGaming، پس از اولین (و آخرین) انتشار خود، رسما متوقف شد. PMR در واقع ادامه‌ی پروژه جاه طلبانه‌ی مد Project Mojave بود که هدف آن انتقال مناطق نیو وگاس به Fallout 4 بود. توسعه دهندگان اصلی Project Mojave در سال 2021 و پس از انتشار نسخه اولیه، کار بر روی آن را کنار گذاشته بودند.

پروژه موهاوی را نباید با Fallout 4: New Vegas اشتباه گرفت؛ پروژه‌ای که هدف آن بازسازی یک به یک بازی کلاسیک Obsidian در سال 2010، با استفاده از موتور پیشرفته و ارتقا یافته‌ی Creation Engine در Fallout 4 است. ایده‌ی اصلی Project Mojave، نمایش نیو وگاس در دوران Fallout 4 و پس از پایان FNV بود – کاری دشوار با توجه به انشعابات متعدد پایان بازی اصلی، اما PM بر پیروزی NCR استوار بود. خود Project Mojave پس از نوامبر 2021 به‌روزرسانی نشد و تیم توسعه PMR به رهبری WolfeMan2077، ادامه‌ی آن را به عنوان پروژه‌ای جداگانه و نیازمند نصب نسخه‌ی اصلی Project Mojave ارائه کرد.

اولین و تنها نسخه‌ی منتشر شده‌ی PMR، چهار منطقه‌ی جدید در حومه ی استریپ را گسترش می‌دهد؛ از جمله منطقه‌ی “فرمانت”، نسخه‌ی گذر زمان فری‌ساید که به پایتخت ایالت جدید NCR در موهاوی تبدیل شده است. نسخه‌ی اصلی Project Mojave تقریبا یک چهارم نقشه نیو وگاس را شامل می‌شد و روی بخش داخلی استریپ و برخی مناطق شرقی آن تمرکز داشت.

WolfeMan2077 در توضیحات PMR نوشت: “راه درازی بود، اما فکر می‌کنم این پایان کار است.” وی در بیوگرافی نکسوس خود، خود را “سرپرست سابق پروژه” PMR معرفی می‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که این پایان خط برای Project Mojave باشد – حداقل تا زمانی که مدسازان گرسنه‌ای که هنوز بی‌گناهی خود را در این زندگی بی‌رحم از دست نداده‌اند، مشعل Project Mojave: Re-Revitalized را بردارند.

جاده‌ی جهنم با تبدیل‌های کلی بازی‌های بتسدا سنگفرش شده است: بسیاری از آنها با مرگ خاموش از بین می‌روند، مانند Morroblivion که به نظر می‌رسد در نسخه‌ی v066 به صورت دائم گیر کرده است – قابل بازی از ابتدا تا انتها، اما پر از اشکال و کاملا تست نشده، و بازی میزبان آن تقریبا به قدمت خود Morrowind است. Fallout: The Frontier با وجود انتشار، به دلیل کیفیت ضعیف نگارش و ماهیت شکارچیانه‌ی یکی از نویسندگانش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

در سوی مثبت، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان Fallout: London تا حد زیادی کار عظیم خود را به انجام رسانده‌اند و Tamriel Rebuilt در Morrowind، به عنوان نهادی پایدار، به آرامی و با اطمینان بخش‌های بیشتری از سرزمین اصلی تامریل را به RPG سال 2002 اضافه می‌کند. Skyblivion شبیه به بازسازی حرفه‌ای TES4: Oblivion است و به نظر می‌رسد که تیمی بزرگ و منظم برای انجام آن بسیج شده است. من از Vampire: the Masquerade – Reawakened نیز حمایت می‌کنم، که به عنوان بازسازی RPG VtM Redemption در سال 2000 شروع شد، اما پس از مواجهه با چالش‌های حقوقی بالقوه، در حال حاضر مسیر خود را دنبال می‌کند. یک مورد استثنایی جالب، مدساز cc9cii است که در تلاش است تا بسیاری از بازی‌های موتور Gamebryo-Creation را در موتور منبع باز OpenMW فعال کند.

برای رفع مشکل نیو وگاس در Fallout 4، Fallout 4: New Vegas تا نوامبر 2024 همچنان در دست توسعه‌ی فعال است. هرچند من کاملا از بازی اصلی (به علاوه چند اصلاحیه‌ی مد) راضی هستم. و شما همیشه می‌توانید زندگی نیو وگاس را به طور کامل در آغوش بگیرید و به Goodsprings واقعی نقل مکان کنید.

مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک

“`

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *