نظر اولیهام در مورد بازی Marvel Rivals، اثر شرکت NetEase، کاملا منفی بود. در ماه ژوئیه، این بازی را به شدت مورد انتقاد قرار دادم و آن را “مایوسکننده” خواندم. اما اکنون، پس از مدتی، نظرم تغییر کرده است. درست است که هنوز برخی از مشکلات اولیه برطرف نشدهاند؛ مواردی مثل کمبود هیجان بصری، واکنشهای ضعیف و هماهنگی نامناسب شخصیتها، هنوز مانع از لذت بردن کامل از بازی میشوند. با این حال، باید اعتراف کنم که اخیرا از بازی کردن آن لذت میبرم.
در ابتدا تمایلی به امتحان مجدد بازی نداشتم. با توجه به بازیهای تکنفره با کیفیتی که در حال انجام آنها هستم، وقت زیادی برای بازیهای آنلاین نداشتم. اما کنجکاوی و البته فرصت دریافت یک آیتم رایگان از طریق Twitch، مرا مجاب به بازی مجدد کرد.
در نسخه بتا، از بازی کردن با شخصیت Magneto بسیار ناراضی بودم. تواناییهای او نه تنها جذاب نبودند، بلکه حس بیفایده بودن آنها آزاردهنده بود. اما با دریافت یک لباس جدید برای Magneto، تصمیم گرفتم یک بار دیگر بازی را امتحان کنم.
در ابتدا، بازی مجدد نیز ناامیدکننده بود. اما به تدریج، لذت بردن از برخی جنبههای بازی آغاز شد. مثلا، نجات همتیمیها با استفاده از سپر Magneto حس رضایتبخشی را به همراه داشت. همچنین، ایجاد یک مانع دفاعی برای جلوگیری از حمله دشمنان، تجربهای مهیج بود.
در واقع، لذت من از بازی به دلیل مکانیزمهای ذاتی بازیهای قهرمانی است. با عادت کردن به ریتم بازی، توانستم جنبههای مثبت آن را بیشتر درک کنم. به جای آشفتگی، تنوع و غافلگیریها را دیدم. به جای نارضایتی از باخت یا برد، درگیر بازی شدم.
البته، مشکلات دیگری نیز وجود دارند. بیتوجهی بسیاری از بازیکنان به اهداف بازی، سیستم پیشروی ضعیف، جوایز ناچیز ماموریتها و سیستم عبور نبرد بیانگیزه از جمله آنها هستند. اما با وجود این کاستیها، هنوز شخصیتهای زیادی هستند که با آنها بازی نکردهام.
آیا تا مدتها به بازی کردن Marvel Rivals ادامه خواهم داد؟ احتمالا نه. بازیهای زیادی در ماه فوریه عرضه میشوند و وقت کمی برای این بازی خواهم داشت. اما در حال حاضر، از بازی لذت میبرم. Marvel Rivals با وجود نقصها، سرگرمکننده است؛ البته با احترام بیشتر به Magneto و افزودن شخصیتهای بیشتر از X-Men میتواند بهتر هم شود. این نظری است که هرگز از آن صرفنظر نخواهم کرد.