آخرین به‌روزرسانی World of Warcraft، محتوای باکیفیتی ارائه می‌دهد که مدت زمان مناسبی هم دوام می‌آورد.

به روزرسانی محتوایی ۱۱.۰.۷ بازی World of Warcraft، وعده‌ی خود را برای ارائه تجربه‌ی بازی فشرده و پالایش‌شده‌ای در میانه‌ی انبساط بازی، عملی کرده است. این به‌روزرسانی تا زمان عرضه پاداش‌های جدید “بازگشت به زمان” (Timewalking) و حالت نبرد سلطنتی “طوفان غارت” (Plunderstorm) در اوایل هفته‌ی آینده، بازیکنان را سرگرم نگه داشته است.

این به‌روزرسانی که در اواسط دسامبر منتشر شد، بهبودی تدریجی و محکم در حالت “جزیره‌ی بازی محدود” بلیزارد ارائه می‌دهد؛ حالتی که از زمان معرفی جزیره‌ی رعد و جزیره‌ی جاودان در انبساط Mists of Pandaria، در بازی World of Warcraft وجود داشته است.

جزیره‌ی جدید “سیرن” (Siren Isle) با بسیاری از ویژگی‌های مشابه آن دو جزیره عرضه شده است: جغرافیای محدود و کوچک که پرواز در آن مجاز نیست؛ مجموعه‌ای از هیولاهای کمیاب که به‌طور متناوب ظاهر می‌شوند؛ ماموریت‌های روزانه‌ی تکراری که ارز جدیدی و مقداری شهرت پاداش می‌دهند؛ و رویدادهای فضای باز که نیازمند گروه‌های بزرگ‌تری از بازیکنان برای تکمیل هستند.

در حالی که جزیره‌ی سیرن فاقد رئیس‌های بزرگ مقیاس آن دو جزیره‌ی اولیه است، حتی در مقایسه با آخرین نسخه‌ی ماجراجویی جزیره‌ای در Warcraft، یعنی جزیره‌ی ممنوعه در پچ ۱۰.۰.۷ Dragonflight، بهبودهایی در کیفیت زندگی بازیکنان ارائه می‌دهد.

گشت و گذاری ارتقا یافته در جزایر

در ابتدا پرواز در جزیره مجاز نیست، اما در نهایت امکان‌پذیر خواهد شد؛ درست در زمانی که بازیکنان توجه خود را به حالت نبرد سلطنتی “طوفان غارت” معطوف می‌کنند. این به معنای آن است که کسانی که می‌خواهند برای جمع‌آوری مجموعه‌های تزئینی و سایر جوایز ارز جزیره‌ی سیرن بازگردند، مجبور نخواهند بود مسافت زیادی را پیاده طی کنند.

اگرچه بازگشت پرواز به جزیره ممکن است زودتر از آنچه برخی از بازیکنان تصور می‌کنند اتفاق بیفتد، اما حداقل آن‌ها از راکت‌های ارزان قیمتی کمک می‌گیرند. این راکت‌ها با صرف اندکی ارز، به بازیکنان اجازه می‌دهند تا به هوا پرواز کنند و در یک یا دو پرش به مقصد خود برسند. استفاده از این راکت‌ها شگفت‌آورانه سرگرم‌کننده و نسبتا ارزان است و به‌طور فوق‌العاده‌ای به گیم‌پلی اولیه اضافه شده است.

رویدادهای اصلی “کشتن رئیس” در جزیره که با تحویل ارز در پایگاه ماموریت‌ها در شهر آغاز می‌شوند، حتی در این هفته، سه هفته پس از راه‌اندازی، به طور قابل اطمینان فعال هستند. این رویدادها از بهبودهای اخیر WoW نیز بهره می‌برند: به‌جای ظاهر شدن فوری که باعث می‌شد بازیکنان در میانه‌ی مبارزه (یا در پایگاه ماموریت‌ها) آن را از دست بدهند، اکنون اعلامیه‌ای در سراسر منطقه نمایش داده می‌شود و دو دقیقه فرصت برای رسیدن به محل رویداد وجود دارد.

کشتن هیولاهای کمیاب تا حدی دشوارتر شده است، اما برای کسانی که می‌خواهند آن‌ها را برای آیتم‌ها یا دستاوردها شکار کنند، اصلاح جدیدی وجود دارد. پس از ظاهر شدن و مرگ یک هیولای کمیاب، ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد دوباره ظاهر می‌شود و این چرخه یک بار دیگر تکرار می‌شود، قبل از اینکه برای چرخه‌ی بعدی ظاهر شدن خود، ناپدید شود. این به این معنی است که بازیکنانی که می‌خواهند آن را بکشند، اگر اولین ظهور را از دست بدهند، می‌توانند در اطراف بمانند.

جزیره یک “اسب سوار قابل جمع‌آوری” زیبا ارائه می‌دهد که با ترکیب آیتم‌های کمیاب به‌دست آمده احضار می‌شود: کلاغ طوفانی Thrayir، چشم‌های سیرن. به دست آوردن Thrayir کار طاقت‌فرسایی است – شاید کمی بیش از حد لازم – اما پاداش آن ارزش انتظار را دارد، به‌خصوص به این دلیل که تعداد کشتن‌های مورد نیاز برای به‌دست آوردن آن، باعث کمیابی نسبی این کلاغ برق‌دار شده است.

“حالت طوفان” جزیره که با تکمیل چند ماموریت روزانه توسط بازیکنان فعال می‌شود، آب و هوا را تغییر می‌دهد، هیولاهای دشوارتری را اضافه می‌کند و چند ماموریت اضافی ارائه می‌دهد. در حالی که ایده‌ای خوب و جدید است، پیاده‌سازی آن کمی ضعیف است. فراتر از ظاهر، گیم‌پلی تغییری چندانی نمی‌کند، بنابراین حس یک کلید فعال‌سازی را برای انجام آخرین کارها در لیست می‌دهد.

حالت آشنای “انجام ماموریت‌های روزانه برای به دست آوردن یک اسب سوار” نیز در جزیره به شکل اژدهای رنگین‌کمان (Prismatic Snapdragon) وجود دارد. بازیکنان می‌توانند رنگ آن را تغییر دهند، یک ویژگی جدید برای اسب‌های سوار زمینی Warcraft، اما شاید از نظر زیبایی‌شناسی جذاب‌ترین نباشد – و پرواز نمی‌کند. با این حال، ماموریت‌ها آسان هستند و دلیلی برای بازگشت به جزیره است.

حلقه‌ی جدید قدرتمند، Cyrce’s Circlet، غنیمی حتی برای پیشرفته‌ترین مهاجمان و دونده‌های سیاهچال ارائه می‌دهد. بر خلاف اژدهای رنگین‌کمان (و پرواز)، به دست آوردن این حلقه کار طاقت‌فرسایی نیست، و اگرچه اثرات آن زیاد چشمگیر نیست، اما برای اکثر بازیکنان یکی از بهترین آیتم‌های موجود است. به دست آوردن نشانه‌های ارتقا برای افزایش قدرت آن آسان است و جواهرات سیترین که به آن جلوه‌های منحصر به فرد می‌دهند، به‌طور کلی به‌راحتی قابل جمع‌آوری هستند.

تنها استثنا، یک سیترین محبوب است که از یکی از سه رویداد پاداش در جزیره به دست می‌آید و به‌طور سرسختانه از تکمیل شدن و اعطای جواهر به بسیاری از بازیکنان خودداری می‌کند. بسته به موقعیت رئیس، مکان ایستادن بازیکن، زمان لازم برای کشتن و تعدادی از عوامل کاملا گیج‌کننده‌ی دیگر، برای بسیاری از بازیکنان علی‌رغم ده‌ها تلاش، این جواهر ظاهر نمی‌شود و تاکنون اصلاح نشده است. این تنها باگ اصلی در جزیره است که بسیار پس از راه‌اندازی همچنان وجود دارد.

کمی داستان همراه با نبردها

این پچ همچنین دو خط داستانی برای به پایان رساندن داستان دالاران، شهر جادویی که در ابتدای The War Within نابود شد، و معرفی خط داستانی که بازیکنان در پچ بزرگ بعدی دنبال خواهند کرد، ارائه می‌دهد. مجموعه‌ای آرام از ماموریت‌ها، گونه‌ای جدید شبیه به ترول به نام Harronir را معرفی می‌کند که بازیکنان حدس می‌زنند در نهایت به عنوان یک نژاد متحد قابل بازی برای هورد تبدیل شود. (بازیکنان اتحاد در ابتدای انبساط، کوتوله‌های خاکی را دریافت کردند.)

هیچ یک از این خطوط داستانی، افشاگری‌های دراماتیک فصل‌های پیشین را ارائه نمی‌دهند – به جز شاید اشاره به دوست دختر جدید برای رهبر جادوگر مورد علاقه‌ی ما، Khadgar، که بقا او در اوایل کمپین آشکار شد – اما هر دو به خوبی صداگذاری شده‌اند و شامل فیلم‌های سینمایی هستند که صحنه را برای پچ دراماتیک بعدی آماده می‌کنند.

هیچ یک از این گیم‌پلی‌ها یا لباس‌های تزئینی جزیره‌ی سیرن که ارز جزیره به‌عنوان پاداش ارائه می‌دهد، نمی‌توانند برای مدت طولانی توجه بازیکنان را به خود جلب کنند. این اشکالی ندارد، زیرا به نظر می‌رسد که دقیقا به همین منظور طراحی شده‌اند. همان‌طور که اکثر بازیکنان ماموریت‌ها را به پایان می‌رسانند و به حالت نگهداری در جزیره می‌رسند، و حداقل مقدار لازم برای به پایان رساندن Thrayir یا بهبود حلقه‌ی خود را انجام می‌دهند، دو چالش جدید در افق نمایان می‌شوند.

رویداد سیاهچال “راه‌های زمانی آشفته” (Turbulent Timeways) این هفته آغاز می‌شود و به بازیکنانی که چهار مورد از سیاهچال‌های تاریخی بازگشته را انجام می‌دهند، یک باف ارائه می‌دهد که با هر هفته تکمیل آن‌ها افزایش می‌یابد. هر هفته سیاهچال‌هایی از یک انبساط متفاوت ارائه می‌دهد و در پایان چهار هفته، بازیکنانی که در هر هفته باف را به دست آورده‌اند، اسب سوار Timely Buzzbee، یک اسب سوار با طراحی اژدهای برنزی به رنگ سیاه، طلا کهنه و عاج، را دریافت می‌کنند.

طوفان غارت از سه‌شنبه ۱۴ ژانویه بازمی‌گردد و در ۱۸ فوریه قبل از شروع تبلیغات پچ بعدی ۱۱.۱ و سیاهچال و ریید جدید آن، در اواخر فوریه یا اوایل مارس، به پایان می‌رسد. دوره‌ی قبلی طوفان غارت در بهار ۲۰۲۴ دقیقا شش هفته طول کشید.

این به این معنی است که پچ ۱۱.۰.۷، که شامل تغییرات تعادلی شگفت‌آوری در کلاس‌های شخصیت، سیاهچال‌ها و پاداش‌های ارز آن‌ها، و به‌روزرسانی‌های کوچک زیبایی (گوش‌های نیمه الف جدید برای انسان‌ها!) نیز بود، به‌طور مناسبی به‌عنوان پاک‌کننده‌ی محتوای میانی عمل می‌کند. این یک پچ خارق‌العاده‌ی Warcraft نیست، اما تکرار عالی از یک مدل آشنا است و افزودنی خوشایندی در تعطیلات و دو ماه اول سال است.

مجله خبری بازی و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *