بازی Marvel Rivals در سال 2025 با شکستن رکوردهای پربازی‌ترین‌ها آغاز شد و بیش از 640,000 بازیکن تنها در پلتفرم استیم به خود جذب کرد.

بازی Marvel Rivals با استقبالی شگفت‌انگیز روبرو شده است. در تاریخ ۱۱ ژانویه، این بازی اکشن سوم شخص آنلاین به اوج ۶۴۴,۲۶۹ بازیکن همزمان در پلتفرم استیم دست یافت. این رقم، Marvel Rivals را در رتبه ۱۴ جدول SteamDB قرار داده است؛ جایگاهی قابل احترام در کنار غول‌های بازی‌های ویدئویی همچون Baldur’s Gate 3 و بالاتر از بازی‌های محبوب دیگری مانند Path of Exile 2، Valheim و Helldivers 2.

با در نظر گرفتن اینکه نسخه اولیه‌ی این تیرانداز از کمپانی Arrowhead، ۴۵۸,۷۰۰ بازیکن داشت، موفقیت Marvel Rivals واقعاً قابل توجه است. این آمار تنها مربوط به پلتفرم استیم است و تعداد بازیکنان در کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S را شامل نمی‌شود.

راز موفقیت این بازی چیست؟ اول از همه، فصل اول بازی در دسترس قرار گرفته است. دوم اینکه، Marvel Rivals رایگان است و همین امر بسیاری از گیمرها را ترغیب به امتحان آن کرده است. شخصاً من نیز یکی از این افراد بودم. هرگز حاضر نبودم برای یک بازی مشابه Marvel Rivals هزینه کنم، اما جنون و قدرت بی‌حد و مرز بازی من را به خود جذب کرد. حتی منتقدانی که در ابتدا از بازی انتقاد می‌کردند، نظر خود را تغییر داده‌اند.

اما علاوه بر اینها، NetEase بازی‌ای با کیفیت و سرگرم کننده ایجاد کرده است که شخصیت‌های شناخته شده‌ی دنیای مارول را در خود جای داده است. قدرت ستاره‌های مارول نقش بسیار مهمی در بازاریابی بازی ایفا کرده است. همه می‌خواهند با قهرمان مورد علاقه خود دشمنان را شکست دهند و در ضمن، اطلاعات بیشتری در مورد کمیک‌ها به دست آورند. بازیکنان برای اسپایدرمن به این بازی می‌آیند، و برای شخصیت‌های غافلگیرکننده‌ی دیگر در بازی می‌مانند. البته سیستم مالی سازی بازی چندان ایده‌آل نیست، اما فقط شامل آیتم‌های زیبایی می‌شود که به راحتی می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

اینکه آیا Marvel Rivals می‌تواند این روند رو به رشد را حفظ کند، مساله‌ای جداگانه است. سال ۲۰۲۴ سال خوبی برای بازی‌های آنلاین نبوده و موفقیت Marvel Rivals در میان بازی‌های مشابه، یک استثنا محسوب می‌شود. بازی‌های زیادی با شکست مواجه شدند و من حتی امیدم را از موفقیت یک بازی جدید از دست داده بودم.

اما حالا باید اعتراف کنم اشتباه می‌کردم. هم به خاطر اشتباه در پیش‌بینی، و هم به خاطر اینکه همیشه وقتی با اسپایدرمن به خطوط عقب دشمن حمله می‌کنم، شکست می‌خورم! خوشبختانه، طراحان بازی نیز واقع‌بین هستند و قبول می‌کنند که فرمول مشخصی برای موفقیت وجود ندارد. این موضوع احساس بهتری به من می‌دهد!

مجله خبری بازی و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *