در Assassin’s Creed Shadows، یوبی‌سافت سعی دارد سیستم پارکور را بهبود ببخشد و از حالت “پدال گازی” بودن آن بکاهد.

حرکات پارکور همیشه یکی از ویژگی‌های متمایز سری بازی‌های اساسین کرید بوده است. تصاویر شخصیت‌های کلاه‌دار که بین پشت‌بام‌ها می‌پرند و خود را به انبارهای کاه می‌اندازند، یکی از نمادهای بصری ثابت این سری بازی‌هاست. اما با تکامل بازی‌ها از ماجراجویی‌های اکشن تاریخی به نقش‌آفرینی‌های نیمه‌شبیه‌سازی‌شده، حرکات پارکور و پیمایش محیط به تدریج به نفع سیستم‌های پیچیده‌تر مخفی‌کاری و مبارزه، و همچنین مکانیسم‌های حرکتی دیگر مانند سوارکاری و قایق‌رانی کنار گذاشته شده است. با این حال، بازی Assassin’s Creed Shadows قصد دارد این روند را تغییر دهد و یوبی‌سافت با افزودن قابلیت‌های متعدد به سیستم حرکات آزاد (فری رانینگ) که در این بازی دیده می‌شود، این امر را محقق کرده است.

یوبی‌سافت این بار روی جزئیات بسیار تمرکز کرده است، به‌طوری‌که Shadows هنوز کاملا آماده نیست و تاریخ انتشار آن از فوریه به ۲۰ مارس به تعویق افتاده است.

این اضافات در پستی در وب‌سایت یوبی‌سافت جزئیات بیشتری را ارائه می‌دهد که به طور کامل به بررسی سیستم پارکور بازی جدید می‌پردازد. در ابتدا، در حالی که اصول اولیه یکسان باقی مانده‌اند (یعنی نگه داشتن دکمه پارکور و فشار دادن دکمه‌های بالا و پایین برای بالا رفتن و پایین آمدن)، نوع پارکور بسته به شخصیتی که بازی می‌کنید کمی متفاوت خواهد بود. نائو shinobi در Shadows می‌تواند “دورتر بپرد و به ارتفاعات بالاتر برسد” نسبت به یاسوکه سامورایی که بیشتر برای مبارزه آماده است تا بالا رفتن. با این حال، هر دو شخصیت باید در مورد مکان و زمان انجام حرکات پارکور محتاط باشند، زیرا بالا رفتن و پریدن در اطراف توسط نگهبانان به‌عنوان “فعالیت مشکوک” تلقی می‌شود و احتمال دیده شدن را افزایش می‌دهد.

قابل توجه‌ترین تغییر، ادغام دکمه‌ی فرار (دکمه‌ی Dodge) در حرکات پارکور است که طیف وسیعی از حرکات جدید را باز می‌کند. فرار در نزدیکی لبه‌ی یک پشت‌بام باعث می‌شود نائو به صورت چرخشی از لبه‌ی پشت بام پایین بیاید و به آرامی روی پاهایش فرود آید. نائو همچنین دارای توانایی منحصر به فرد “فرار با سرعت” است که به او اجازه می‌دهد در حین دویدن از روی موانع بپرد و برای حفظ سرعت خود به حالت غلتیدن درآید. این قابلیت جایگزین توانایی اتوماتیک عبور از موانع نمی‌شود، اما فرار با سرعت در مقایسه با حرکات پارکور افقی پیش‌فرض، محافظت بیشتری در برابر آسیب ایجاد می‌کند.

نائو می‌تواند از قلاب خود برای طیف وسیعی از حرکات پارکور اضافی، از جمله توانایی اتصال به هر لبه‌ی پشت‌بام و بالا رفتن مستقیم از طناب، تاب خوردن از روی شکاف‌ها و دویدن در امتداد دیوارها استفاده کند. به گفته‌ی یوبی‌سافت، قلاب به‌ویژه در مسیرهای پارکور روستایی و هنگام نفوذ به قلعه‌ها، جایی که امنیت بیشتری وجود دارد و پارکور معمولی چالش برانگیزتر است، مفید خواهد بود.

در مقایسه، توانایی‌های پارکور یاسوکه محدودتر است. او توانایی پرش از لبه را دارد و فرود او سنگین‌تر از نائو است. او همچنین نمی‌تواند از قلاب یا فرار با سرعت استفاده کند، اما می‌تواند برخی از موانعی را که معمولاً مانع نائو می‌شوند، بشکند، که به نوبه خود جذاب است. همچنین لازم به ذکر است که برای اولین بار در این سری، نائو و یاسوکه می‌توانند به حالت خزیدن درآیند و قابلیت دید دشمنان را کاهش دهند. نائو می‌تواند در حالی که در حالت خزیدن است بچرخد و در واقع در حالی که خوابیده است افراد را ترور کند.

تمام این موارد برای تبدیل پارکور به تجربه‌ای پویاتر انجام شده‌اند. مدیر بازی Shadows ، Simon Lemay-Comtois می‌گوید: “در بازی ما، نگه داشتن دکمه پارکور مانند پدال گاز بهترین روش برای انجام حرکات پارکور نیست.” به‌عنوان بخشی از این تغییرات، یوبی‌سافت همچنین سطوح غیرقابل بالا رفتن را معرفی کرده است که مانع از بالا رفتن بازیکنان از برخی دیوارها یا سازه‌ها می‌شود. Lemay-Comtois می‌افزاید: “این به این معنی است که ما مجبور بودیم در مورد ایجاد مسیرهای پارکور جالب‌تر فکر کنیم و این به ما کنترل بیشتری بر روی جایی که نائو می‌تواند برود و جایی که یاسوکه نمی‌تواند برود، می‌دهد و سبک‌های بازی دو شخصیت را متمایزتر می‌کند.”

با توجه به آزادی عمل در حرکات پارکور در گذشته، تصمیم به جلوگیری از بالا رفتن بازیکنان از تقریبا هرجایی، جسورانه و احتمالا بحث‌برانگیز است. یوبی‌سافت از این موضوع آگاه است و به بازیکنان اطمینان می‌دهد که “اکثر مواردی که در Assassin’s Creed Shadows مشاهده می‌کنید همچنان قابل بالا رفتن هستند.”

با این وجود، فکر می‌کنم تبدیل پارکور از یک تجربه منفعل به تجربه‌ای فعال و جذاب، روشی هوشمندانه برای مرتبط‌تر کردن این سیستم در بازی‌ای است که از نظر مکانیکی بسیار گسترده‌تر از گذشته است. مطمئناً خواندن این مطلب علاقه من را به Shadows بیشتر از قبل کرده است.

و این یک نشانه خوب است، زیرا بسیاری از چیزها به Assassin’s Creed Shadows بستگی دارد، یوبی‌سافت به شدت به موفقیت نیاز دارد.

مجله خبری بازی و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *