در حالی که طرفداران بیصبرانه منتظر عرضه بازی مورد انتظار Resident Evil: Requiem هستند، جزئیات تازهای از پشت پرده توسعه این عنوان و چگونگی طراحی چهره محبوب لیان اس کندی، منتشر شده است. سازندگان کپکام فاش کردهاند که خلق ظاهر جدید و پختهتر این شخصیت، با چالشهای داخلی جالبی همراه بوده و حتی در داخل استودیو نیز حساسیتهای زیادی برای حفظ جذابیت همیشگی لیان کندی وجود داشته است. این رویکرد دقیق نشان میدهد که جذابیت لیان کندی تا چه حد برای توسعهدهندگان و جامعه بازیکنان اهمیت دارد.
وسواس طراحان خانم؛ رمز جذابیت لیان کندی در Resident Evil Requiem
ماساتو کومازاوا، تهیهکننده Resident Evil: Requiem، با لحنی طنزآمیز اما جدی به این مسئله اشاره کرد. او توضیح داد که تعداد قابل توجهی از کارکنان خانم در شرکت کپکام از طرفداران پر و پا قرص لیان کندی به شمار میروند و همین امر، نظارت دقیق و گاهی اوقات «نظرات متفاوتی» را بر تیم طراحی تحمیل میکرده است. این موضوع به وضوح نشان میدهد که حتی در مراحل داخلی توسعه، تضمین حفظ جذابیت لیان کندی یک اولویت جدی بوده و تیم هنری تحت فشار داخلی برای برآورده کردن انتظارات بالا از این شخصیت قرار داشته است. چنین رویکردی نه تنها به کیفیت نهایی کار کمک میکند، بلکه نشاندهنده اهمیت بالای شخصیت لیان کندی برای خود استودیوی کپکام است.
توازن میان جذابیت و گذشته پررنج لیان کندی در Requiem
آکیفومی ناکانیشی، کارگردان Resident Evil: Requiem، چشمانداز هنری پشت طراحی جدید لیان کندی را تشریح کرد. او بیان داشت که هدف اصلی تیم، ایجاد چهرهای بود که همزمان «خفن» و جذاب باشد و در عین حال، بار سنگین تجربیات، مبارزات و رنجهایی را که لیان کندی در طول سالها پشت سر گذاشته، به وضوح منعکس کند. این توازن ظریف بین زیباییشناسی و عمق شخصیتی، یکی از بزرگترین چالشهای تیم طراحی بود. ناکانیشی با ابراز خرسندی از بازخوردهای اولیه مثبت طرفداران در زمان انتشار تریلر بازی، که لیان را «مرد جذاب» میخواندند، گفت: «وقتی در حین پخش زنده، واکنشهای مثبت مردم را دیدم که لیان را 'مرد جذاب' خطاب میکردند، نفس راحتی کشیدم و توانستیم با خیال آسوده جشن بگیریم!» این اظهارات نشان میدهد که تیم تا چه حد به رضایت هواداران لیان کندی اهمیت میدهد و چقدر برای دستیابی به این نتیجه تلاش کرده است. طراحان کپکام در این زمینه عملکردی فراتر از انتظار داشتهاند.
`
`
واکنش هواداران به ظاهر جدید لیان کندی و بازگشت به ریشهها در Resident Evil Requiem
ناکانیشی در ادامه صحبتهایش به اهمیت بازگشت لیان کندی به ریشههای خود اشاره کرد: «راکون سیتی نقطه شروع لیان بود. در واقع، این نخستین بار پس از Resident Evil 2 است که او به چنین محیط شهری بازمیگردد. بنابراین، مشاهده احساسات و اقداماتی که لیان کندی در این بازگشت انجام میدهد، یکی از جذابترین بخشهای بازی خواهد بود.» این اشاره به Resident Evil 2، نویدبخش داستانی عمیقتر و یادآور خاطرات تلخ و شیرین این شخصیت از آغاز سفر پرمخاطرهاش است. طرفداران انتظار دارند که این بازی نه تنها به جنبههای بصری، بلکه به روایت داستانی و تکامل شخصیتی لیان کندی نیز توجه ویژهای داشته باشد.
اهمیت لیان کندی در فرنچایز Resident Evil: لیان از زمان حضور اولیه در Resident Evil 2 به سرعت به یکی از نمادینترین و محبوبترین شخصیتهای این سری تبدیل شد. حضور او در Resident Evil 4 و چندین فیلم CGI نیز بر جایگاه او افزود. او نماد مقاومت در برابر فجایع بیولوژیکی و تلاش بیوقفه برای عدالت است.
انتظارات از Resident Evil: Requiem: این بازی فرصتی است تا کپکام داستانی تازه با محوریت لیان کندی ارائه دهد که هم طرفداران قدیمی را راضی کند و هم بازیکنان جدید را جذب کند. تلفیق المانهای ترس و اکشن با روایتی غنی و شخصیتپردازی عمیق لیان کندی، میتواند این عنوان را به یکی از موفقترینهای سری تبدیل کند.
بازی Resident Evil: Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، ویندوز و نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد. طرفداران میتوانند تریلر رونمایی از شخصیت لیان کندی را در این آدرس مشاهده کنند: [لینک تریلر رونمایی از شخصیت لیان کندی در Resident Evil Requiem](https://gamefa.com/1269633/resident-evil-requiem-director-reveals-why-leon-kennedy-is-so-attractive-in-this-game/).
مطالب مرتبط
- پروژه جاهطلبانه یک طرفدار ابعاد تازهای به نقشه GTA 5 میبخشد
- هیدئو کوجیما: OD Knock قرار است تعریف بازیهای ترسناک را دگرگون کند
- تجربه اختصاصی گیمفا: بازی ترسناک Total Chaos ریشههای خود را به یک شاهکار مستقل تبدیل میکند
- شایعه انتشار پورت PC بازی Ghost of Yotei در نیمه اول سال ۲۰۲۶ قوت گرفت

نیکی نمازی
او فارغالتحصیل رشته روزنامهنگاری با گرایش رسانه دیجیتال است و فعالیت حرفهای خود را از سال ۱۳۹۹ به عنوان نویسنده آزاد در حوزه بررسی گجتهای پوشیدنی آغاز کرده است. وی در حال حاضر، سردبیر بخش اخبار تکنولوژی در یک مجله آنلاین بازی و تکنولوژی است.



