ویچر 4 در پی زنده کردن “انرژی سرکش” ویچر 3 برای موفقیت دوباره!

استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) امیدوار است تا با الهام از انرژی خلاقانه و در عین حال بی‌نظم و “سرکش” که رمز موفقیت عظیم ویچر 3 بود، ویچر 4 مورد انتظار را هم به اوج برساند.

سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) قصد دارد تا با الهام از همان روحیه‌ی “سرکش” که موفقیت ویچر 3 را رقم زد، نقش‌آفرینی (RPG) بزرگ بعدی خود، یعنی ویچر 4 را توسعه دهد. استودیو امیدوار است انرژی خلاقانه و در عین حال پر هرج و مرجی که بیش از یک دهه پیش در توسعه‌ی بازی قبلی وجود داشت را دوباره زنده کند.

فیلیپ وبر (Philipp Weber)، مدیر بخش روایت بازی در مصاحبه با GamesRadar، اعلام کرد که تیم توسعه در زمان ساخت ویچر 3، فضایی از “هرج و مرج خلاقانه” را در استودیو تجربه می‌کرد. این به آن معنا بود که توسعه‌دهندگان تشویق می‌شدند خارج از وظایف مشخص خود عمل کرده و کارها را با یک “حس و حال” خاص به سرانجام برسانند.

وبر توضیح می‌دهد: “گاهی اوقات دوست دارم بگویم: ‘فقط انجامش بده. کثیف‌کاری هم شد مهم نیست. همونطوری که قبلاً انجام می‌دادیم، انجامش بده!”

این فلسفه توسعه برای استودیو جواب داد؛ چرا که ویچر 3 با فروش بیش از 60 میلیون نسخه، جایگاه خود را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ تثبیت کرد. سی دی پراجکت قصد دارد با ویچر 4، ضمن وفاداری به داستان‌های این فرنچایز، همان المان‌هایی که توسعه‌ی ویچر 3 را خاص کرده بود، حفظ کند و در عین حال به دنبال تجربه‌های جدید نیز هست.

وبر در این باره می‌گوید: “سوالات جدیدی هم وجود دارند که می‌خواهیم به آن‌ها پاسخ دهیم؛ چرا که این بازی قرار است حس و حال یک دنباله‌ی واقعی را داشته باشد، نه صرفاً تکرار کارهای قبلی. به نظر من، رمز موفقیت این است که ترکیبی سالم از پیشروی و تجربه‌ی چیزهای جدید داشته باشیم.”

در حال حاضر، تاریخ انتشار دقیقی برای ویچر 4 اعلام نشده، اما انتظار نمی‌رود که زودتر از سال 2027 عرضه شود. این بازی، یکی از چندین پروژه‌ای است که در حال حاضر در استودیوی سی دی پراجکت در حال توسعه است. پروژه‌های دیگر شامل سایبرپانک 2 (Cyberpunk 2)، بازسازی ویچر 1 اصلی و یک بازی با همکاری عربستان سعودی است.

تمرکز ویچر 4 بر روی شخصیت سیری (Ciri)، باعث ایجاد بحث و جدل‌هایی در بین طرفداران شده است. برخی از منتقدان، بازی را “وادار به بیداری” (woke) خطاب می‌کنند، اما صداپیشه‌ی شخصیت گرالت (Geralt) از بازی در برابر این انتقادات دفاع کرده است. در خبرهای دیگر، اخیراً یک دموی فنی از بازی منتشر شد که گرافیک چشم‌گیری را به نمایش گذاشت، اما توسعه‌دهندگان تاکید کردند که این دمو، نشان‌دهنده‌ی نسخه‌ی نهایی بازی نیست.

مجله بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *