بررسی بازی Ravenswatch

بازی Ravenswatch با بودجه‌ای محدود، تجربه‌ای جذاب و تکرارشونده در سبک روگ‌لایک ارائه می‌دهد. استودیوی Passtech Games، سازنده بازی موفق Curse of the Dead Gods، با این اثر جدید خود بار دیگر به دنیای روگ‌لایک‌ها قدم گذاشته است. اما آیا Ravenswatch می‌تواند در میان انبوه بازی‌های روگ‌لایک ایندی، جایگاه خود را پیدا کند یا در انبوه رقبا گم خواهد شد؟

آنچه در Ravenswatch جلب توجه می‌کند، جزئیات بالای بصری آن است. طراحی شخصیت‌ها با ظرافتی بی‌نظیر انجام شده و از لباس‌ها تا افکت‌های جادویی، هر جزئیات به دقت پرداخته شده است. هر قهرمان با جادوها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، تجربه‌ای متفاوت ارائه می‌دهد؛ از انجماد دشمنان تا خاکستر کردن آن‌ها با آتش. دشمنان بازی نیز از تنوع و جزئیات بالایی برخوردارند و هویت مستقل خود را دارند. با وجود حجم کم بازی (کمتر از 3 گیگابایت در PS5)، گرافیک هنری و توجه به جزئیات، ارزش بالای آن را نشان می‌دهد. موسیقی بازی نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن است که به هیجان نبردها می‌افزاید و گشت و گذار در نقشه را لذت‌بخش می‌کند.

بررسی بازی Ravenswatch

گیم‌پلی روان و ساده Ravenswatch، کنترل شخصیت‌ها را در نبردهای سریع و پر چالش، آسان می‌کند. این امر به‌ویژه در کلاس‌هایی مانند Rogue که تحرک بالا دارند، بسیار مشهود است. تنوع دشمنان و قهرمانان، عامل اصلی جذابیت گیم‌پلی است. هر نقشه مملو از دشمنان متنوع با الگوهای حمله مختص به خود است که از یکنواختی بازی جلوگیری می‌کند.

نه قهرمان با کلاس‌های مختلف در بازی وجود دارد که چهار قهرمان از ابتدا قابل دسترسی هستند و پنج قهرمان دیگر با پیشروی در بازی باز می‌شوند. هرکدام از قهرمانان، سبک بازی منحصر به فرد خود را دارند و تجربه‌ی بازی با هرکدام از آن‌ها، حتی برای یک بار، سرگرم کننده است. حالت چند نفره (Co-op) نیز به خوبی طراحی شده و تجربه‌ای مشابه با حالت تک نفره را ارائه می‌دهد.

هر قهرمان قابلیت‌های حمله، دفاع و Ultimate مختص به خود را دارد. علاوه بر این، هر قهرمان یک قابلیت غیرفعال (Passive) نیز دارد که بر سبک بازی تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، Scarlet در شب به گرگینه تبدیل می‌شود یا Aladdin می‌تواند حملات خود را تقویت کند. این قابلیت‌ها عمق هر قهرمان را بیشتر کرده و گیمر را به یافتن کمبوهای مناسب ترغیب می‌کند.

نقشه‌ها و رویدادهای بازی به‌صورت تصادفی تولید می‌شوند. اگرچه به دلیل کوچک بودن نقشه‌ها، تفاوت چندانی در رویدادها مشاهده نمی‌شود، اما آیتم‌های متنوع تاثیر زیادی در سبک بازی و قابلیت‌های قهرمانان دارند و هر بار بازی را به تجربه‌ای جدید تبدیل می‌کنند. این آیتم‌ها می‌توانند حملات یا قابلیت‌های قهرمانان را تغییر دهند.

برای افزایش تکرارپذیری بازی، چالش‌های مختلفی به گیم‌پلی اضافه شده‌اند. گیمرها می‌توانند با انتخاب چالش‌ها، سختی بازی را افزایش دهند یا با انتخاب گزینه‌های آسان‌تر، شرایط را برای خود هموارتر کنند. اما با وجود این تلاش‌ها، کمبود محتوا بزرگترین ضعف Ravenswatch است.

تنها سه نقشه در بازی وجود دارد که شباهت زیادی به هم دارند. اگرچه هر نقشه دشمنان منحصر به فرد خود را دارد، اما تعداد آن‌ها محدود است و بازی به سرعت از دشمنان تکراری استفاده می‌کند. محیط نقشه‌ها نیز فاقد تنوع و حس جدید بودن است. باس فایت‌های انتهای هر نقشه، اگرچه چالش برانگیز هستند، اما فاقد هویت و تکراری هستند. نقشه راه Passtech Games نیز خبر از افزایش محتوای جدید نمی‌دهد و بیشتر بر اضافه کردن قهرمانان جدید تمرکز دارد.

Ravenswatch نقاط قوت زیادی دارد: گرافیک هنری فوق العاده، موسیقی جذاب، دشمنان متنوع، قهرمانان با قابلیت‌های منحصر به فرد، و کنترل روان. اما کمبود محتوا، به ویژه در بخش نقشه‌ها و باس فایت‌ها، از نقاط ضعف آن است. برای بهبود بازی، به نقشه‌های جدید، باس فایت‌های متنوع‌تر، و افزایش محتوای بازی نیاز است.


مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *