تأخیر اینزوئی تا سال ۲۰۲۵ رسماً به تمام امیدهای تبدیل شدن امسال به سال قاتلین سیمز پایان داد… چه اتفاقی افتاد؟

## سلطنت بی‌رقیب سیمز و طلسم شکست بازی‌های مشابه

سال 2024 میلادی فرا رسید و برخلاف انتظارها، سری بازی‌های طولانی مدت سیمز همچنان بدون رقیب جدی باقی مانده است. لغو ناگهانی بازی Life by You از سوی Paradox و تاخیر بازی Inzoi از سوی Krafton تا مارس 2025، این سلطه را بیش از پیش تثبیت کرده است.

به سختی می‌توان سری بازی دیگری را یافت که نزدیک به 25 سال بدون رقیب جدی به حیات خود ادامه داده باشد. سیمز صرفا به دلیل تنهایی در این ژانر، بر تخت پادشاهی خود تکیه زده است. قرار بود امسال شاهد ظهور نسل جدیدی از شبیه‌سازهای زندگی باشیم که EA را به چالش بکشند، اما این اتفاق نیفتاد و این سوال پیش می‌آید که آیا چنین روزی فرا خواهد رسید؟

با وجود گرسنگی آشکار برای رقابت – که نارضایتی از مدیریت EA در مورد سیمز 4 را به خوبی نشان می‌دهد – وضعیت فعلی همچنان بدون تغییر باقی مانده است. بخش بزرگی از جامعه گیمرها از وضعیت فعلی ناامید شده‌اند. پس چگونه به اینجا رسیده‌ایم و آیا هنوز ارزش دارد که به بازی‌های آینده امیدوار باشیم؟

## چالش عظیم خلق یک شبیه‌ساز زندگی

امسال متوجه شدم که ساخت شبیه‌سازهای زندگی بسیار دشوار است. راد هامبل، مدیر سابق سیمز و مدیر Life by You، در مصاحبه‌ای اشاره کرد که این بازی‌ها پیچیده‌ترین RPG ها، پیچیده‌ترین بازی‌های ساخت و ساز و پیچیده‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی رفتاری هستند که تاکنون ساخته شده‌اند.

People gaze outwards toward a sunset.
(Image credit: Paradox)

هیونگ جون کیم، کارگردان Inzoi نیز در گیمزکام به این موضوع اشاره کرد و گفت که حتی کوچکترین تغییرات می‌توانند کدهای زیادی را مختل کنند. این موضوع در شبیه‌سازهای زندگی که عناصر بسیاری در هم تنیده دارند، بیشتر قابل مشاهده است.

نگهداری همه چیز به طور هموار حتی برای سیمز که تقریبا سه دهه سابقه دارد، دشوار است. بنابراین، تعجب‌آور نیست که توسعه‌دهندگان دیگر در ورود به این عرصه با مشکل مواجه می‌شوند.

به نظر می‌رسد مقیاس پروژه نیز یکی از عوامل اصلی است. Life by You در ابتدا به عنوان یکی از قابل اصلاح‌ترین و بازترین شبیه‌سازهای زندگی معرفی شد، اما با تیمی 24 نفره، رسیدن به چنین هدفی بسیار دشوار بود.

با وجود این مشکلات، Paradox Tectonic به آستانه‌ی انتشار رسید. اما به‌طور ناگهانی و به گفته‌ی یکی از توسعه‌دهندگان سابق، Life by You لغو شد و استودیو Paradox Tectonic چند ساعت بعد تعطیل شد.

Life By You - a character with long dark hair, glasses, and a green shirt stands on a suburban street
(Image credit: Paradox Tectonic)

دلیل دقیق این اتفاق هنوز مشخص نیست. معاون مدیر عامل Paradox بیان کرد که بازی در برخی از موارد کلیدی نقص دارد و راه رسیدن به نسخه‌ای قابل قبول بسیار طولانی و نامطمئن است. این در حالی است که توسعه‌دهندگان ادعا کردند که بازی پیش از تاخیر، عملکرد بسیار خوبی داشته و از اهداف داخلی فراتر رفته است.

حتی گفته شد که Paradox مجددا Life by You را با رویکردی متفاوت خواهد ساخت، با این تاکید که باید از مقیاسی کوچکتر شروع کند. تصاویر منتشر نشده از بازی نشان می‌دهد که Paradox Tectonic سعی زیادی برای ساخت Life by You کرده است.

Unreleased Life By You screenshot
(Image credit: Chris Lewis)

لغو Life by You ضربه بزرگی به طرفداران این ژانر بود، زیرا به نظر می‌رسید این بازی نزدیک‌ترین گزینه به یک رقیب برای سیمز باشد.

## امیدهای باقی‌مانده

البته، لغو Life by You تمام امیدها را از بین نبرده است. Inzoi یکی از بازی‌های مورد توجه است که گرافیک بسیار زیبایی دارد. سیستم اخلاقی عجیب و غریب آن نیز جالب توجه است. با این حال، اطلاعات کمی از آن منتشر شده است.

Inzoi character studio - A Zoi designed to look like Billie Eilish
(Image credit: Krafton / Adapted from Canvas template by IngridBee)

با وجود اینکه Krafton در ابتدا اعلام کرد که بازی در سال 2024 منتشر خواهد شد، اما بعدا تاخیر آن تا مارس 2025 را اعلام کرد. به نظر می‌رسد که توسعه Inzoi نیز با چالش‌های زیادی همراه است.

در گیمزکام با برخی از مشکلات رفتاری مشابه سیمز در Inzoi روبرو شدم. گرچه گرافیک بازی زیبا است، اما از نظر محتوا کمی ضعیف به نظر می‌رسد.

## آینده‌ی شبیه‌سازهای زندگی

آیا Inzoi تنها جایگزین است؟ خیر، اما گزینه‌های دیگر نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. Paralives یک بازی مستقل است که از سال 2019 در حال توسعه است و انتشار آن برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. این بازی به نظر بسیار خوب می‌رسد.

Paralives
(Image credit: Paralives Studio)

همچنین پروژه‌ی بدون نام Midsummer Studios وجود دارد که توسط جیک سولومون، طراح XCOM 2 و Marvel’s Midnight Suns، در حال ساخت است. این بازی بیشتر روی داستان تمرکز دارد تا گیم‌پلی sandbox اما با وجود کمبود گزینه‌ها، مورد توجه قرار می‌گیرد.

سال 2024 سال خروج شبیه‌سازهای زندگی از سایه نبود. EA نیز با Project Rene به دنبال نسل بعدی از سیمز است. در این میان طرفداران بازی منتظر یک رقیب جدی برای سیمز هستند.

دو رقابت‌کننده در سال 2025 تهدید کننده سیمز هستند. آیا یکی از آن‌ها سرانجام برنده خواهد شد؟ امیدواریم چنین باشد.

مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *