دو قهرمان، دو سبک بازی: چرا Assassin’s Creed Shadows به دو شخصیت نیاز داشت

احتمالاً برخی از شما نیز همان واکنشی را داشتید که من هنگام شنیدن این خبر از یوبی‌سافت داشتم: چرا Assassin’s Creed Shadows به دو شخصیت نیاز دارد؟ نائو شینوبی مخفی‌کار و یاسوکه سامورایی وفادار را چرا نمی‌توانستید به یک شخصیت تبدیل کنید که هم فوق‌العاده مخفی‌کار است و هم استاد شمشیربازی؟ این روش برای ازیو در گذشته به خوبی جواب داده بود و به نظر می‌رسد تلاش کمتری می‌طلبد. به علاوه، یک بازی جهان باز ژاپنی بسیار موفق به نام Ghost of Tsushima وجود دارد که به طور خاص در مورد یک سامورایی-شینوبی است.

معلوم شد که Shadows در ابتدا مسیر مشابهی با Tsushima داشت، اما یوبی‌سافت در مراحل اولیه تصمیم گرفت فانتزی‌های خود را به دو بخش تقسیم کند.

جاناتان دومونت، مدیر خلاق در استودیوی کبک یوبی‌سافت، هفته گذشته به PC Gamer گفت: “وقتی می‌گویید ‘بیایید یک Assassin’s Creed در ژاپن بسازیم’، اولین واکنش این است که ‘ما به یک نینجا نیاز داریم’، درست است؟ شینوبی کاملاً با یک قاتل مطابقت دارد. در حین نمونه‌سازی اولیه، وقتی به سایر آرکی‌تایپ‌ها نگاه می‌کردیم، احساس کردیم که می‌خواهیم یک سامورایی نیز داشته باشیم زیرا بسیار نمادین است.”

در توصیفی مبهم از این مرحله نمونه‌سازی، دومونت و کارگردان بازی، چارلز بنوا، گفتند که شما در نقش یک شینوبی بازی خواهید کرد که می‌تواند برای قوی‌تر شدن در مبارزه، زره بپوشد.

بنوا گفت: “اما این کمی عجیب به نظر می‌رسید. مثل اینکه چرا ناگهان در مبارزه بهتر و بدتر می‌شوم؟ اگر این یک شخصیت باشد، واقعاً نشان‌دهنده ماهیت سامورایی و شینوبی نیست.”

“[سامورایی] نوعی از قدرت نینجا را کم‌رنگ می‌کرد، اما ما می‌خواستیم سامورایی داشته باشیم. بنابراین گفتیم بله، بیایید دو شخصیت داشته باشیم.”

جاناتان دومونت، مدیر خلاق

بنوا در حین گفتن این جمله به سونی اشاره نمی‌کرد، اما ناخواسته نکته خوبی را در مورد Ghost of Tsushima مطرح کرد. من عاشق آن بازی هستم، اما ناسازگاری ایفای نقش یک سامورایی که همچنین یک نینجا است، مرا آزار می‌داد. پوشیدن زره سنگین سامورایی در حالی که در چمن‌های بلند خم شده‌ام، بسیار احمقانه به نظر می‌رسید، به‌طوری که دائماً بین زره و لباس‌های رونین جابه‌جا می‌شدم تا به غوطه‌وری کمک کنم. جین ساکایی در همه چیز شگفت‌انگیز بود که باعث کاهش تنش در دستگیری در اردوگاه مغول شد. البته، هدف Sucker Punch نشان دادن دقیق سامورایی در جین نبود – قوس او به معنای واقعی کلمه یک سامورایی است که تکنیک‌های مخفیانه نامتجانس و بحث‌برانگیز را به عنوان وسیله‌ای برای بقا اتخاذ می‌کند.

دومونت همچنین به مسیرهای مهارت‌های متعدد شینوبی/سامورایی اشاره کرد که زمانی روی یک شخصیت نگاشت می‌شد. “[سامورایی] نوعی از قدرت نینجا را کم‌رنگ می‌کرد، اما ما می‌خواستیم سامورایی داشته باشیم. بنابراین گفتیم بله، بیایید دو شخصیت داشته باشیم.”

من نمی‌توانم با این منطق بحث کنم. بهترین بازی‌های Assassin’s Creed آن‌هایی هستند که با جسارت وارد آرکی‌تایپ جنگجوی تاریخی انتخابی خود می‌شوند – قاتلان، دزدان دریایی، باندهای خیابانی ویکتوریایی – و تلاش‌های Ubi برای نگاشت تیغه‌های پنهان و کشتارهای مخفیانه بر روی فانتزی‌های وایکینگ و اسپارتان خود، هویت مخفیانه سری را رقیق کرد. این وضعیت آنقدر بد شد که Ubi یک بازی بازگشت به عقب کامل، Mirage، ساخت تا به ما یادآوری کند که Assassin’s Creed هنوز می‌تواند بر اساس برادری قاتلین متمرکز باشد.

اما این بازی‌ها مدت‌هاست که در مورد قاتلان نیستند. دو شخصیت اصلی Shadows بازتابی از کسانی هستند که در سال 2025 این بازی‌ها را انجام می‌دهند – مطمئناً بسیاری از طرفداران دوران ازیو، اما همچنین بسیاری از افرادی که در درجه اول Assassin’s Creed را به عنوان بازی‌های اکشن با غنیمت نادر و پاداش‌های مجموعه می‌شناسند. Ubi معتقد است که در Shadows جایی برای ساختن بازی برای هر دو گروه وجود دارد.

دومونت گفت: “بازی‌های اولیه کمی مخفیانه‌تر و پارکورتر بودند و مردم عاشق آن هستند. و سپس از Origins به بعد، مردم واقعاً دوست دارند مبارزه کنند. بنابراین تلاش برای داشتن این دو چیز در بازی برای همه طرفداران هدف است. به همین دلیل است که من آن را بازی نهایی Assassin’s Creed می‌نامم.”

من می‌گویم که فرو کردن دو سبک مختلف بازی اکشن در یک RPG “نهایی” به نظر خودپسندی می‌رسد، مگر اینکه هفته گذشته شش ساعت از Shadows بازی کرده باشم و تا کنون عملکرد خوبی داشته باشد. نائو ماهرترین نفوذگر Assassin’s Creed تا به امروز است و مجموعه مبارزات یاسوکه عمیق و فوراً سرگرم‌کننده است. آن‌ها می‌توانستند به یک شخصیت تبدیل شوند که در همه چیز خوب است، اما جالب‌تر این است که نائو یک سامورایی بد و یاسوکه یک شینوبی ناامید است.

آیا این سرگرمی در یک بازی کامل 40-50 ساعته نیز ادامه خواهد داشت؟ مشتاقانه منتظرم تا بفهمم. پس از دو بار تأخیر، Assassin’s Creed Shadows در تاریخ 20 مارس منتشر خواهد شد.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *