پیش‌نمایش South of Midnight – فانتزی فولکلور

Compulsion Games رسماً South of Midnight را در جریان نمایش بازی‌های Xbox در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. این بازی به عنوان یک بازی اکشن-ماجراجویی سوم شخص خیره‌کننده که در نسخه‌ای خیالی از جنوب عمیق جریان دارد، توصیف شد و ایده و ظاهر آن جذاب به نظر می‌رسید. من کنجکاو بودم که بیشتر در مورد این جهان و شخصیت‌های آن بدانم.

پس از تجربه یک فصل کامل از بازی هفته گذشته، South of Midnight را عنوانی امیدوارکننده و پر از خلاقیت، شخصیت و جذابیت توصیف می‌کنم. در اینجا نظرات بیشتر من در مورد بازی و آنچه می‌توانید هنگام انتشار محصول نهایی در ماه آوریل انتظار داشته باشید، آمده است.

مهمان‌نوازی جنوبی

South of Midnight یک بازی اکشن-ماجراجویی با دید سوم شخص است که در نسخه‌ای به سبک فانتزی گوتیک از جنوب عمیق جریان دارد. بازیکنان در نقش شخصیت اصلی، Hazel، قرار می‌گیرند که پس از طوفانی که شهر زادگاهشان، Prospero، را ویران می‌کند، در جستجوی مادرش در این دنیای دائماً در حال تکامل سفر می‌کند. در طول سفر خود، Hazel رازهایی را در مورد گذشته خانواده‌اش کشف می‌کند، توانایی‌های جادویی بافندگی را توسعه می‌دهد و با موجودات افسانه‌ای روبرو می‌شود.

نسخه پیش‌نمایش که من در آن شرکت کردم، شامل فصل سوم کامل ماجراجویی Hazel بود. او در حالی که مسیر رودخانه را دنبال می‌کرد که امیدوار بود او را به مادرش برساند، با یک بافنده روح از گذشته به نام Mahalia روبرو می‌شود که چیزهای بیشتری در مورد توانایی‌های جدیدش به او می‌آموزد. Hazel به حرکت در محیط اطراف خود ادامه می‌دهد، با ارواح شیطانی به نام Haints روبرو می‌شود و با یک ماهی قصه‌گو به نام Catfish ملاقات می‌کند. Catfish قول می‌دهد که اگر بتواند او را از چنگال یک موجود افسانه‌ای به نام Benjy آزاد کند، در سفر به Hazel کمک کند.

وقتی دکمه شروع را زدم، اولین چیزی که توجه من را جلب کرد، ارائه باشکوه ساخته شده بود. آغاز و پایان هر فصل به زیبایی به عنوان داستان‌های افسانه‌ای مصور که بخشی از یک کتاب بزرگتر هستند و شما را بیشتر به دنیای بازی می‌کشاند، روایت و تجسم می‌شود. پس از این مقدمه‌های کوتاه، بلافاصله با صحنه‌های برش انیمیشن استاپ موشن روبرو می‌شوید قبل از انتقال به گیم‌پلی.

South of Midnight کاملاً در Unreal Engine 5 ساخته شده است. همه مدل‌های شخصیت دارای سبک هنری خاصی هستند که با شخصیت‌ها و اجراهای به یاد ماندنی بازیگران و بازیگرانی که به آنها صدا می‌دهند، مطابقت دارد. همین قانون در مورد نحوه نمایش Catfish و Benjy در این فصل اعمال می‌شود، زیرا آنها به عنوان شخصیت در طول این فصل ۹۰ دقیقه‌ای بیشتر توسعه می‌یابند. تا پایان، من کاملاً درگیر Hazel و Catfish شده بودم و از چالش‌هایی که در پیش رو داشتند، متعجب بودم. همچنین این سؤال برایم پیش آمد که آیا حلقه گیم‌پلی برای هر فصل یکسان باقی می‌ماند یا خیر.

مبارزه، پیمایش و اکتشاف

صحبت از گیم‌پلی شد، نکات کلیدی برای فصل ۳ حول محور ستون‌های مبارزه، پیمایش و اکتشاف می‌چرخید. همانطور که شروع به حرکت در مسیر مشخص کردم، با عرصه‌های مبارزه‌ای روبرو شدم که پس از ورود به آنها فعال و پنهان می‌شدند. اینها لحظاتی هستند که بلافاصله با انواع مختلف Haints که باید برای ادامه حرکت به جلو شکست دهید، روبرو می‌شوید.

زیبایی‌شناسی مبارزه حول استفاده از توانایی‌های بافندگی Hazel برای هل دادن، کشیدن و بی‌حرکت کردن دشمنان با حملات قدرتمند قبل از تکه تکه کردن و بریدن آنها می‌چرخد. پس از تخلیه نوار سلامتی آنها، با فشار دادن دکمه Y آنها را باز می‌کنید. هر عرصه مبارزه دارای یک آیتم شفابخش سبز است که می‌توانید در هر زمان از آن استفاده کنید و باز کردن موفقیت‌آمیز دشمنان به تدریج نوار سلامتی شما را بازیابی می‌کند.

باید انتظار داشته باشید که اغلب در طول این نبردها از دکمه جاخالی استفاده کنید، زیرا Haints دوست دارند روی شما گروه شوند. صادقانه بگویم، در ابتدا مبارزه را کمی چالش‌برانگیز و تکراری یافتم، اما دوست دارم که می‌توانید با پیشرفت در بازی سطح خود را بالا ببرید و توانایی‌های بیشتری را باز کنید. این امکان تنوع بیشتر در انتهای مبارزه را باز می‌کند، اما باید کمی بیشتر صبر کنیم تا ببینیم چگونه این موضوع رضایت‌بخش‌تر تکامل می‌یابد.

یکی از جنبه‌هایی که در زمان حضورم در South of Midnight دوست داشتم، تأکید بر استفاده از حرکات پیمایشی برای حرکت سریع‌تر در جهان بود. شما می‌توانید در نقاط مختلف این فصل، پرش دوبل، سر خوردن، بالا رفتن و دیوار دویدن را انجام دهید. توانایی جاخالی دادن و پرش دوبل باعث شد Hazel در سناریوهای مبارزه تطبیق‌پذیرتر باشد و هنگام مانور دادن به دشمنان، هیجان بیشتری اضافه کرد. من کنجکاو هستم که ببینم Hazel در فصل‌های آینده چه حرکات دیگری را باز خواهد کرد.

آخرین چیزی که در مورد این بازی از آن لذت بردم، داستان‌های جانبی گسترده‌ای بود که در پشت روایت اصلی گفته می‌شد. در حالی که این یک بازی جهان باز نیست، چیزهای زیادی برای کشف و اشیاء برای تعامل وجود دارد که به تعریف بهتر افسانه‌های جهان کمک می‌کند. علاوه بر این، شما پیشینه Benjy را بررسی می‌کنید و اینکه چگونه او به یک موجود افسانه‌ای تبدیل شد. این داستان خودcontained مانند یک افسانه به نظر می‌رسید و من مشتاقانه منتظر دیدن این هستم که آیا داستان‌های بیشتری مانند این را برای سایر موجودات افسانه‌ای که در بازی ملاقات خواهیم کرد، دریافت خواهیم کرد یا خیر.

حکم نهایی

South of Midnight به عنوان یک تجربه منحصر به فرد و غنی توسط Compulsion Games به خوبی در حال شکل‌گیری است. تصمیم برای ایجاد داستانی که مانند یک افسانه ریشه در جوهر روح‌انگیز فرهنگ جنوبی دارد، باعث می‌شود آن را برخلاف هر چیزی که قبلاً بازی کرده‌ام، حس کنم. من مشتاقانه منتظر ادامه داستان Hazel هستم و می‌بینم که محصول نهایی چگونه از آب در می‌آید.

South of Midnight در ۸ آوریل برای Xbox Series X/S، PC و Game Pass منتشر می‌شود. آیا کسی از شما قصد بررسی بازی را دارد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *