استودیوهای Hi-Rez دو بازی خود را در راستای تمرکز بیشتر بر روی Smite 2 می‌بندند.

## دو بازی Hi-Rez Studios، Divine Knockout و Realm Royale Reforged، در سال 2025 تعطیل می‌شوند

استودیو Hi-Rez اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد دو بازی خود، Divine Knockout و Realm Royale Reforged را در ماه فوریه سال 2025 از دسترس خارج کند. این تصمیم کمتر از یک ماه پس از اخراج تعدادی از کارکنان این استودیو، به منظور “تضمین موفقیت بلند مدت Hi-Rez” اتخاذ شده است.

در اطلاعیه رسمی اطلاعیه تعطیلی Realm Royale Reforged که توسط Evil Mojo Games منتشر شد، اعلام شده است: “با اندوه فراوان به شما اطلاع می‌دهیم که در راستای تغییر ساختار اخیر Hi-Rez، Realm Royale از 17 فوریه 2025 تعطیل خواهد شد و سرورهای آن خاموش خواهند شد. پس از این تاریخ، بازی از فروشگاه‌های دیجیتال حذف خواهد شد و دیگر امکان خرید آن و محتوای مرتبط مانند DLC وجود نخواهد داشت.”

اعلامیه تقریبا مشابهی نیز در صفحه Steam بازی Divine Knockout منتشر شده.

Realm Royale در سال 2018 در دسترس عموم قرار گرفت و در اوایل سال 2019 وارد فاز بتای عمومی شد. به روز رسانی Reforged در سال 2022 منتشر شد که “مکانیک‌های قدیمی Realm Royale که مورد علاقه بازیکنان بودند را بازگرداند و در عین حال به بهبودها و ویژگی‌های جدیدی که بازیکنان امروزه با آنها آشنا هستند نیز افزود.”

با وجود اینکه به‌روزرسانی Reforged، افزایش مختصری در تعداد بازیکنان ایجاد کرد و Realm Royale Reforged امتیاز “عمدتا مثبت” را در بیش از 56,000 نظر کاربران کسب کرد، اما تعداد بازیکنان همزمان هرگز زیاد نبود: با وجود شروع بسیار قوی بیش از 105,000 بازیکن همزمان در زمان انتشار بازی، به سرعت به چند هزار و سپس چند صد بازیکن کاهش یافت؛ بر اساس SteamDB، تعداد بازیکنان همزمان در 24 ساعت گذشته تنها 402 نفر بوده است.

Divine Knockout که در دسامبر 2022 منتشر شد، وضعیت بهتری نداشت: امتیاز کلی آن “مختلط” است و تعداد بازیکنان همزمان آن از فوریه به 100 نفر نرسیده است. در اوایل سال جاری، محتوای داخل بازی برای هر دو بازی “عملاً رایگان” شد، اما این تغییر تاثیری قابل توجهی بر تعداد بازیکنان نداشت.

این وضعیت برای هیچ بازی مناسب نیست، به خصوص زمانی که به نظر می‌رسد ناشر در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش‌ها و تغییر استراتژی است: Hi-Rez در اطلاعیه اخراج کارکنان در اوایل این ماه، اعلام کرد که “تصمیم گرفته است تمام تمرکز خود را بر روی Smite 2 گذاشته، به جز تیم‌های کوچکی که به روز رسانی‌های جزئی برای Paladins و Smite 1 را انجام می‌دهند.”

Smite 2 در ماه آگوست وارد فاز دسترسی زودهنگام شد، اما همچنان از نظر تعداد بازیکنان از نسخه اصلی پشت است: حداکثر تعداد بازیکنان همزمان در 24 ساعت گذشته 1,974 نفر بود، در حالی که این عدد برای Smite 7,285 نفر بود. البته تعداد بازیکنان همزمان همه چیز نیست – همانطور که در سال 2022 اشاره کردیم، بازی‌ها اغلب هنگامی که این اعداد به طور طبیعی با گذشت زمان کاهش می‌یابند، “مرده” اعلام می‌شوند. اما به نظر می‌رسد Hi-Rez در سال‌های پس از Smite و Paladins در جذب بازیکن موفق عمل نکرده است.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *