استقبال از تیزرهای CGI بیجزئیات و انتشار تعداد اندکی تصویر مفهومی، پیش از این هم هشدار میداد که تاریخ عرضه Marvel 1943: Rise of Hydra در سال ۲۰۲۵ با تأخیر مواجه خواهد شد. اکنون بخشی از گیمپلی اولیه این عنوان، که قرار بود اوایل امسال منتشر شود، بهصورت غیررسمی در فضای وب منتشر شده و بار دیگر توجهها را به مسیر پیچیده توسعه این پروژه جلب کرده است.
گیمپلی لو رفته: چه دیدیم؟
این ویدئوی کوتاه و بهشدت ابتدایی، که براساس ادعای یکی از توسعهدهندگان قدیمی Skydance New Media از نسخهای بین سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ استخراج شده، نحوهی نبردهای شخصیت پلیرپذیر «پلنگ سیاه» را نشان میدهد. دو نکتهی کلیدی از این کلیپ قابل برداشت است:

- سبک مبارزه کاملاً مبتنی بر جابجایی مداوم و پرش از موانع
- تأکیدی بر محیطهای بسته مانند میزها و بار، برای خلق زوایای تاکتیکی
اطلاعاتی از کاپیتان آمریکا در این لو رفتن دیده نمیشود، اما پیشتر گفته شده بود که او نیز در میان قهرمانان قابل کنترل قرار دارد.
چرایی تأخیر و تأثیر نشتهای غیررسمی
توسعه Marvel 1943: Rise of Hydra با استفاده از Unreal Engine 5 و بهرهگیری از فناوریهای روز مانند رندر ابری، نیازمند زمان و سرمایهگذاری بالا است. بخش مهمی از تاخیرها به بازخورد بهمرور تیمهای QA و تغییرات پیاپی در طراحی گیمپلی بازمیگردد.
نشت گیمپلی، هرچند تصویر روشنی از تجربه نهایی در اختیار نمیگذارد، میتواند برای تیم توسعه هم فرصتی باشد تا پیش از معرفی رسمی نقاط ضعف را شناسایی کند. اما همچنان باید منتظر ماند تا Skydance با نمونههای بهروزشده، کیفیت واقعی پروژه را به نمایش بگذارد.
چشمانداز رونمایی رسمی
به نظر میرسد پاییز امسال، فرصت مناسبی برای نمایش اول گیمپلی در یکی از رویدادهای بزرگ صنعت بازی باشد. مهمترین گزینهها عبارتاند از:
- رویداد اختصاصی PlayStation State of Play
- شب اهدای جوایز The Game Awards
اگر هر کدام از این رخدادها میزبان Rise of Hydra باشند، بالاخره خواهیم دید آیا آنچه تاکنون دیدهایم، تنها دمدستیترین قطعه از یک بازی جاهطلبانه است یا محصول نهایی میتواند در بازار AAA بدرخشد.
انتظار برای نسخهی رسمی، همچنان ادامه دارد. اما تا زمانی که توسعهدهنده و ناشر خود دست به واکنش نزنند، هیچ ارزیابی قطعیای از کیفیت نهایی Marvel 1943: Rise of Hydra نمیتوان داشت.
مجله خبری بازی و تکنولوژی بازی تاک

نیکی نمازی
او فارغالتحصیل رشته روزنامهنگاری با گرایش رسانه دیجیتال است و فعالیت حرفهای خود را از سال ۱۳۹۹ به عنوان نویسنده آزاد در حوزه بررسی گجتهای پوشیدنی آغاز کرده است. وی در حال حاضر، سردبیر بخش اخبار تکنولوژی در یک مجله آنلاین بازی و تکنولوژی است.



