به مناسبت بیستمین سالگرد عرضه بازی Half-Life 2، کمپانی ولو بهطور غافلگیرانه بهروزرسانی بزرگی را برای این اثر کلاسیک منتشر کرد. این بهروزرسانی شامل ادغام قسمتهای اول و دوم بازی با نسخه اصلی، اضافه شدن شرح جدیدی از سازندگان قدیمی بازی و بهبود چشمگیر گرافیک و رفع باگهای قدیمی میشود. ولو اعلام کرد که هر نقشه بازی توسط طراحان سطح مجدداً بررسی شده تا باگهای دیرینه برطرف شوند، محتوای از دست رفته بازیابی و کیفیت برخی از موارد مانند رزولوشن نورپردازی و مه بهبود یابد.
اما این بهروزرسانی بدون مشکل نبود. بهروزرسانی باعث ایجاد یک دیوار نامرئی در یکی از لولههای فاضلاب در نقشه Route Kanal (d1_canals_03) شد که سرعتبازان را با مشکل مواجه کرد. این دیوار نامرئی قبلاً فقط در نسخه ایکسباکس 360 بازی وجود داشت و سرعتبازان در نسخه کامپیوتر از نبود آن برای انجام ترفندهای خود استفاده میکردند. در حالی که این تغییر از دیدگاه بازی منطقی به نظر میرسید، باعث نارضایتی سرعتبازان شد. ولو پس از چند روز، با توجه به انتقادات، این اصلاحیه را حذف کرد.
این تنها مشکلی نبود که بهروزرسانی برای سرعتبازان ایجاد کرد. تغییرات دیگر در نقشههای مختلف، دیوارهای نامرئی جدید یا نقاط برخورد اصلاحشده ایجاد کرده که باعث شکسته شدن روشهای سرعتبازی شده است. برخی از سرعتبازان به شدت از این تغییرات انتقاد کردند، به عنوان مثال حذف اشتباهی کلیه برسهای برش در نقشه “d2_prison_01” به جز برسهای روی نردبانها، موجب اعتراض شدید آنها شد.
با این حال، برخی از تغییرات برای سرعتبازان مفید بودند. بهعنوان مثال، تغییر در نقشه “d3_c17_05” عبور از یک ساختمان را بسیار آسانتر کرده است.
سرعتبازان حرفه ای اغلب از نسخههای قدیمیتر بازی (به طور خاص بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳) استفاده میکنند زیرا بهینهتر هستند. یکی از رکوردداران جهانی Half-Life 2 به نام “Peng” گفت که اگرچه برخی از تغییرات جدید برای سرعتبازان مفید است، اما از دست دادن برخی تکنیکهای قدیمی مانند “Item Save Glitch” موجب شده نسخه جدید برای آنها جذاب نباشد. با این حال، او اذعان داشت که حذف دیوار نامرئی در لوله فاضلاب، بازی را برای مبتدیان آسانتر میکند.
برای کاربران معمولی، نکته اصلی بهروزرسانی، محتوای غنی ارائه شده در کنار آن از جمله مستندی دو ساعته درباره ساخت بازی است. این مستند، نگاهی اجمالی به دوران اولیه ولو و چگونگی خلق بازی و همچنین جزئیاتی از مراحل توسعه و مشکلات مربوط به قسمت سوم بازی (Half-Life 2: Episode 3) که منتشر نشد را ارائه میدهد.