مشکلات عملکردی بازی Spider-Man 2 بر روی کامپیوتر، جدی‌تر از آنچه تصور می‌کردید

نسخه PC بازی Marvel’s Spider-Man 2 با مشکلاتی در زمان عرضه مواجه شده است که به نظر می‌رسد استفاده از DirectStorage با پردازش GPU، یکی از دلایل اصلی این مشکلات عملکردی باشد.

بازی Spider-Man 2 توسط Nixxes Software به PC منتقل شده است. این شرکت سابقه درخشانی در تبدیل بازی‌های پرفروش سونی دارد، از جمله Marvel’s Spider-Man، Spider-Man: Miles Morales، Ratchet & Clank: Rift Apart، Horizon Zero Dawn Remastered و Horizon Forbidden West. با این حال، به نظر می‌رسد که این بار با Spider-Man 2 به مشکل برخورده‌اند.

طبق گزارش کانال Compusemble، مشکل اصلی به استفاده از DirectStorage مربوط می‌شود. DirectStorage یک API مایکروسافت است که برای کاهش بار پردازنده در هنگام انتقال هزاران فایل فشرده از SSD به VRAM کارت گرافیک استفاده می‌شود. با این حال، Spider-Man 2 از گزینه پردازش GPU در DirectStorage استفاده می‌کند که اکثر بازی‌های دیگر آن را فعال ندارند (به جز Ratchet & Clank در تنظیمات گرافیکی بالا).

بسیاری از بازی‌ها تمام دارایی‌های خود را به صورت فشرده ذخیره می‌کنند تا دانلود سریع‌تر و فضای کمتری را اشغال کنند. با این حال، برای استفاده GPU از آنها، باید از حالت فشرده خارج شوند و این کار معمولاً توسط CPU انجام می‌شود. DirectStorage این امکان را می‌دهد که GPU این کار را از طریق سیستمی به نام GDeflate انجام دهد.

استفاده از GDeflate در صورتی که پردازنده گرافیکی عملکرد کافی برای انجام این کار داشته باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر در حال حاضر مشغول رندر کردن باشد، می‌تواند مشکل‌ساز شود. به همین دلیل است که Nixxes از پردازش GPU در Ghost of Tsushima استفاده نکرد و جای تعجب است که چرا فکر می‌کردند در Spider-Man 2 که می‌تواند از Ray Tracing استفاده کند و دنیای باز و پرسرعتی دارد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

شاید تصور کنید که این مشکل به راحتی قابل حل است و Nixxes فقط باید یک وصله برای غیرفعال کردن پردازش GPU منتشر کند. با این حال، غیرفعال کردن GDeflate ممکن است مشکلات قابل توجهی را در رایانه‌های شخصی با CPU ضعیف‌تر ایجاد کند، یا ممکن است بخش‌هایی از بازی وجود داشته باشد که از قبل به شدت CPU را درگیر می‌کنند و غیرفعال کردن GDeflate باعث کندی بیشتر این بخش‌ها شود.

کنسول PlayStation 5 از این مشکل رنج نمی‌برد زیرا سخت‌افزار اختصاصی برای مدیریت انتقال و پردازش دارایی‌ها دارد، در حالی که PC چنین چیزی ندارد. توسعه‌دهندگان باید از CPU و GPU استفاده کنند، اما با توجه به قدرت این تراشه‌ها در حال حاضر، نباید چنین مشکلاتی وجود داشته باشد.

شاید سوال مهم‌تر این باشد که آیا این نشانه‌ای از فشار بیش از حد بر Nixxes Software برای انجام پروژه‌های پورت است یا خیر، زیرا این شرکت هفت پروژه را در کمی بیش از دو سال انجام داده است. Spider-Man 2 در اکتبر ۲۰۲۳ برای PS5 منتشر شد، بنابراین اگر فرض کنیم که Nixxes بلافاصله پس از آن شروع به پورت کردن کرده است، باید همزمان با پورت کردن Ghost of Tsushima و دو بازی Horizon این کار را انجام می‌داد.

به احتمال زیاد این مشکل در نهایت حل خواهد شد، اما با توجه به تمایل سونی برای عرضه تمام بازی‌های بزرگ خود بر روی PC در اسرع وقت پس از عرضه اولیه PS5، این سوال پیش می‌آید که آیا Nixxes مجبور خواهد شد به برخی پروژه‌ها نه بگوید، زیرا ظرفیت انجام آنها را به درستی ندارد. اگر Spider-Man 2 نشان‌دهنده چیزی باشد، این می‌تواند یک تصمیم بسیار معقول باشد.

مجله خبری بازی های کامپیوتری بازی تاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *