استودیوی Humanoid Origins، که در سال 2021 توسط کیسی هادسون، مدیر سابق BioWare، تاسیس شده بود، فعالیت خود را متوقف کرد. هادسون در پیامی در لینکدین اعلام کرد که علیرغم تلاشها برای محافظت از استودیو در برابر چالشهای گسترده صنعت بازیهای ویدیویی، کمبود غیرمنتظره بودجه، ادامه فعالیت آنها را غیرممکن کرده است.
این استودیو که در ابتدا با نام Humanoid Studios شناخته میشد، تنها شش ماه پس از جدایی ناگهانی هادسون از BioWare در ژوئن 2021 راهاندازی شد. هادسون در سال 2022 از ساخت یک بازی سهبعدی AAA چندسکویی با تمرکز بر روایت شخصیت محور در یک دنیای علمی تخیلی جدید خبر داده بود؛ این موضوع با سابقه طولانی او در BioWare، شامل رهبری توسعه Star Wars: Knights of the Old Republic و سهگانه اصلی Mass Effect، هماهنگی داشت.
با وجود اینکه هادسون در جولای 2022 از وجود یک نمونه اولیه قابل بازی خبر داده بود، هیچ چیزی فراتر از چند طرح مفهومی مبهم بهطور عمومی منتشر نشد. او ابراز تاسف کرد که قادر به تکمیل این دنیای علمی تخیلی جدید نخواهند بود و بر حمایت از کارمندان در یافتن فرصتهای شغلی جدید تمرکز خواهند کرد.
هادسون در بیانیه خود از تلاشهای تیم و خلاقیت و شور آنها قدردانی کرد. اگرچه پروژه هادسون دیگر ادامه نخواهد یافت، اما تلاشهای دیگر برای بازسازی جادوی Mass Effect توسط چهرههای سرشناس سابق BioWare ادامه دارد؛ مانند Mac Walters که سرپرستی یک استودیوی جدید در NetEase برای ساخت یک بازی اکشن ماجراجویی در آینده نزدیک را بر عهده دارد و یا همکاری James Ohlen و Drew Karpyshyn در پروژه Exodus، یک بازی نقشآفرینی اکشن-ماجراجویی علمی تخیلی AAA.